Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Diarré og ingen appetit...  (Læst 11806 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte22

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 275
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #15 Dato: 04 Januar , 2012, 14:52 »
Citér
hvordan blander du det pulver med foderet? Jeg synes allerede jeg har problemer nok med det støv der er i foderet. Det samler sig i bunden af foderautomaten og blokerer så maden ikke kan rende ud. Det samme forestiller jeg mig pulveret vil gøre... derfor er jeg ikke kommet igang med at bruge det du sendte mig 

Karina / Jeg bruger det der pulver når de får madrester så som paste eller andet det kan klistre fast på. Samtidig drysser jeg også lidt vitamin pulver ovenpå.
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #16 Dato: 04 Januar , 2012, 18:06 »
Nu er hanen undersøgt for coccidiose, hvilket det ikke var. Dyrlægen si'r det sikkert er langvarig diarré som kombineret med evt orm har fået ham så træt og ked som han er nu  :-[

Jeg fodrer fortsat på ham, i håb om han selv bli'r kvik nok til at ta' føde til sig. Han vågner op når jeg er der, men sidder med lukkede øjne ellers...

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #17 Dato: 04 Januar , 2012, 18:12 »
Krydser fingre for din hane, men det lyder ikke alt for godt...  :-\ Giver du ham varme, så han ikke skal bruge kræfter på at holde varmen?
Mvh Marianne

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #18 Dato: 04 Januar , 2012, 18:15 »
Han står i læ i stalden, men har overvejet at ta' ham indenfor. Han vandrer ingen steder som han har det lige nu.

Jeg har haner nok...men ikke sådan en smuk blå uden kamfejl...så jeg håber da det bedste osse, ellers må jeg finde øksen frem  :-\

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #19 Dato: 05 Januar , 2012, 07:00 »
Jeg ville nok tage ham ind, så varmen også kunne hjælpe ham.
Jeg *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #20 Dato: 05 Januar , 2012, 10:05 »
Han har været inde et døgn nu, men jeg sporer ingen bedring som sådan...han sover og sover, hans kam er fin rød og varm... han har ikke lyst til mad og drikke...og hans vandklatter er grønne  :-[

Han får sukkervand, most æg/havregryn med a38 via sprøjte flere gange dagligt... 6 ml af hver ting.

Tak for jeres tanker...hvis ikke han klarer den og jeg blir nødt til at aflive, så har jeg en ung blandingsmaran fra Thomas (Psycho) der gerne vil overtage hans plads...han er bare ikke gammel nok, så jeg synes bestemt ham her skal klare den...vi har bare ikke råd til flere dyrlægeregninger på ham  :-X

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #21 Dato: 05 Januar , 2012, 10:08 »
Det er da trods alt måske gode tegn at han lever endnu (jeg tænkte igår at han nok ville være død her til morgen). Og med lidt næring skulle han nok have en chance for at komme sig. Tænker om en anelse fint salt i din blanding kunne være godt for hans væskebalance.  *k
Mvh Marianne

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #22 Dato: 05 Januar , 2012, 10:11 »
Jeg var osse sikker på han var død her til morgen, men han vækkede mig faktisk fordi han kløede sig, og det lavede sådan en underlig lyd i papkassen jeg ikke først kunne regne ud  :D

Du har nok ret med det salt, det skal jeg huske... og så tænker jeg jo fibre så tarmene har lidt at lave. Det får han seføli i havregrynene, men jeg tænker banan osse er godt. Protein, sukker og fibre...  ???

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #23 Dato: 05 Januar , 2012, 10:16 »
Ved ikke hvordan høns har det med bananer  ??? Jeg tror umiddelbart det du allerede har gang i er fint.
Mvh Marianne

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #24 Dato: 05 Januar , 2012, 10:28 »
Har før givet bananer, de elsker det  :D

Jeg er så heldig at arve noget af der bli'r smidt ud fra supermarkederne, så det er testet  /o

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #25 Dato: 06 Januar , 2012, 20:26 »
Hvordan går det med ham, Karina ?
Mvh Marianne

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #26 Dato: 06 Januar , 2012, 21:38 »
Tak for du spørger Marianne  ;)

Imorges var der ingen ændring, men det må man sige der er kommet i løbet af aftenen her især. I eftermiddag indtog hans sin tvangsmad stående, osse her til aften...ja han vovede sågår at pille i min fingerring 3 gange  :o Så nysgerrigheden er tilbage  /o han står mere op, og der kommer noget ud i den anden ende  :D Men FØJ filans hvor det lugter fælt og det er GRØNT  <R

Jeg gætter på han har haft feber, for hans kam var meget varm...det har fortaget sig en del, og forklarer hvorfor han bare sov og sov. Havde slet ikke kræfter til at holde hovedet. Nu kan han osse bedre stritte imod den "tortur" han bliver udsat for  :D Ej, synes godt nok han ta'r det flot det med mad og vand fra sprøjten...en super hane  ::)
Nu følger han med i støvsugning og vores gøren og laden...så det går aldeles bedre  /o

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #27 Dato: 06 Januar , 2012, 21:42 »
Ihhh hvor er det godt Karina, der er nu ikke noget som kærlige hænder  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

  • Gæst
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #28 Dato: 06 Januar , 2012, 23:48 »
 :D Nemlig Ina!

Det er så skægt at se hvordan en hane gør sit for at bevare sin værdighed. Da han var en anelse frisk handlede turen på mit skød meget om at stå rank og kigge på mig "up front" som i "sig mig hvad er du for'en?" Tror han har været helt væk i feber og først nu fatter hvad der foregår  ;) Men han gør sig meget i at stå på sine ben, og stå rank og knejse...kære Walter altså, hvor er du sød  ::)

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Diarré og ingen appetit...
« Svar #29 Dato: 07 Januar , 2012, 00:06 »
Hvor er det godt at høre.
Det er så dejligt når det går den vej.... /o