Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Øv, min hane har knækket flere fjerspidser  (Læst 6530 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Øv, min hane har knækket flere fjerspidser
« Dato: 07 November , 2011, 10:34 »
Min (eneste) sebright hane fra i år skal snart udstilles. Men ØV han har knækket spidsen af et par halefjer. Hvordan ved jeg ikke. Men vil det være dumt at udstille ham alligevel? Han er ikke i topklasse, men jeg ville jo gerne udstille ham alligevel sammen med 3 høner. Pokkers ærgerligt.
Mvh Marianne

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Øv, min hane har knækket flere fjerspidser
« Svar #1 Dato: 07 November , 2011, 11:10 »
Hej
Prøv at se efter om han har Fjermider så bliver fjerene skøre der hvor de har spist,hvis ja skal du ikke udstille.
mvh Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Øv, min hane har knækket flere fjerspidser
« Svar #2 Dato: 07 November , 2011, 11:21 »
Hej Walter - jeg må se efter igen. Havde dem alle i hænder forleden, og synes ikke jeg så nogen spor efter den slags. Om ikke andet så får de lige et pust mod kryb og kravl.

Men hvis det ikke er fjermider?
Mvh Marianne

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Øv, min hane har knækket flere fjerspidser
« Svar #3 Dato: 07 November , 2011, 13:16 »
Det er virkelig øv sådan noget. Der er dog ikke så meget at gøre ved det. Håber det kommer til at gå nogenlunde alligevel.
Har selv tre perlegrå Antwerpener haner, der har smidt halen. Det er ikke pænt af dem, men har da en anden jeg kan sende med. Har også nogle andre, men de kan gå i fæld når det skal være, så tør ikke tilmelde dem nogen steder af frygt for at de smider halen dagen før de skal af sted.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Øv, min hane har knækket flere fjerspidser
« Svar #4 Dato: 07 November , 2011, 19:24 »
Mus, kan også finde på at spise fjer hvis dyrene sover på gulvet!

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Øv, min hane har knækket flere fjerspidser
« Svar #5 Dato: 07 November , 2011, 19:38 »
Øv Marianne, det er virkelig ærgerligt for dig  /d
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Øv, min hane har knækket flere fjerspidser
« Svar #6 Dato: 07 November , 2011, 21:01 »
Ja Ina, det er lidt surt.

Lars, nej ikke mus, de sover helt oppe under loftet  :D

Overvejer at lade dem alle blive hjemme fra udstilling og så bare udstille de store dotter. Jeg har jo en nogenlunde fornemmelse af, hvordan de er.
Mvh Marianne

Offline EMO

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Øv, min hane har knækket flere fjerspidser
« Svar #7 Dato: 08 November , 2011, 06:55 »
Hej Marianne!
Jeg synes for klubbens skyld, at du skal tage hønerne med, selv om du vælger at lade hanen blive hjemme. Det ser frygteligt kedeligt ud på en udstilling, hvis der er mange tomme bure.
Jeg kan selvfølgelig ikke se, hvor galt det er; men jeg tager en hane med med en knækket vingefjer. Selv om han bliver trukket i point, er det en virkelig god hane, som jeg gerne vil have med.
Hvis du endnu ikke har tilmeldt dyr, kan du selvfølgelig overveje, at lade dem alle blive hjemme. Jeg synes bare, der er en fordel ved at få sine dyr bedømt. Det hjælper med at skærpe blikket for de gode og dårlige sider i forhold til avlsmålene for ens race. Alle erfaringer viser, at kvaliteten er faldet efter år med udstillingsforbud.

God fornøjelse!

Venlig hilsen

Erik

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Øv, min hane har knækket flere fjerspidser
« Svar #8 Dato: 09 November , 2011, 02:54 »
Hej igen
Andre muligheder kan være,har han plads nok.er siddepinden langt nok våk fra vægen/tråden,mus som der er blevet sagt eller de andre høns der hakker lidt i fjerene andre muligheder kan jeg ikke komme i tanker om, det er nok ikke fælgning,så skulle han jo smide hele fjeren.
mvh Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat