Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har fundet en Vaponas-pusher  (Læst 52276 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #60 Dato: 13 August , 2013, 16:55 »
jeg får det dårligt, når folk køber pirat importere ulovlige gifte i danmark, og bruger det som fortalt og forklaret af 3 person. men så længe i selv spiser det og ikke giver til børn og gamle, er det jo jeres egen sag, husk det når man peger fingre af landbrugets midicin og gifte

Offline palleti

  • Bruger
  • Indlæg: 259
  • Livet er kort - spil bridge!
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #61 Dato: 13 August , 2013, 18:06 »
Selvfølgelig må man være enig med dig, kristiank, men... "extremis malis extrema remedia,".
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Peter Agger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 125
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #62 Dato: 13 August , 2013, 18:25 »
Jeg var væksthusgartnerlærling i tresserne. Vi sprøjtede med Bladan, ddt, brændte nikotin af, uden at vi havde me'n. 
Men når man havde stået i et drivhus en hel dag hvor der hængte Vaponastrip havde man både hovedpine og kvalme om aftenen. Men dengang skulle man jo ikke sige noget, det var jo bare en del af arbejdet.
Hilsen
Peter

Offline Tapani

  • Bruger
  • Indlæg: 664
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #63 Dato: 14 August , 2013, 13:00 »
Det er rigtigt Peter, og hvor mange gode kollegaer har vi mistet af cancer, alt for tidigt
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Olversdottir

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 374
    • stutterihektor.com
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #64 Dato: 14 August , 2013, 16:43 »
Nu har jeg fundet det http://www.vapona.nl/nl/ på nettet og så vidt jeg kan læse er det uden gift ?
er det noget nyt ?
MVH
Svandis
Islandske heste 2.7.4

Susanne

  • Gæst
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #65 Dato: 15 August , 2013, 15:43 »
Nu har jeg fundet det http://www.vapona.nl/nl/ på nettet og så vidt jeg kan læse er det uden gift ?
er det noget nyt ?

Så vidt jeg kan læse på dit link, indeholder denne "Vapona" pyrethrin, som også er det aktive stof i chockspray eller fluespray.

Og det er giftigt! Selvom vi herinde siger til hinanden gang på gang, at det er af den "rare" slags, da det er udvundet af planter fra chrysantmumfamilien.

Når noget dræber levende organismer ved bare at komme i berøring med dem, er det sandsynligvis noget miljømæssigt - og/eller sundhedsmæssigt "stads"

Desværre :(

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #66 Dato: 15 August , 2013, 16:06 »
Alt er giftigt hvis man overdriver, selv vand kan man dø af.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Susanne

  • Gæst
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #67 Dato: 15 August , 2013, 23:36 »
Alt er giftigt hvis man overdriver, selv vand kan man dø af.

Man man kan ikke sige, at intet er giftigt eller at alt er giftigt - der er selvfølgelig forskel på, hvad vi kan, skal og må benytte ( bl.a.i kampen mod utøj!)

Og lad os håbe, at myndighederne kun frigiver produkter, der på længere sigt ikke ødelægger for meget i vores miljø, for det vi kan skaffe - det skaffer vi :(

Jeg vil ikke stille mig som dommer - jeg ville bare svare på Olversdottir´s spørgsmål om de omtalte Vapona-strip s fra Polen indeholder gift eller ej :)
« Senest Redigeret: 15 August , 2013, 23:39 Fra Susanne »

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Jeg har fundet en Vaponas-pusher
« Svar #68 Dato: 16 August , 2013, 00:20 »
Man skal naturligvis altid udvise en fornuftig omgang med giftstoffer, herunder undlade at bruge dem unødigt, eller i for høje doser. Men undgå dem, det bliver svært. Mange lægemidler til både mennesker og dyr er også giftstoffer, blot doseret, så vi, og vore dyr, ikke tager skade (hvis vi følger den anviste dosering). Mange af disse lægeordinerede gifte kan give visse bivirkninger, men ordineres dog stadig, da man vurderer at de positive virkninger overstiger eventuelle bivirkninger. Enkelte lægemidler tages fra tid til anden af markedet, da man har revurderet, og fundet, at virkning ikke står i rimeligt forhold til bivirkninger/risici.
Mvh
Erik Andersen