Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp- Min høne Alice er død.  (Læst 2973 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline susannecakir

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Hjælp- Min høne Alice er død.
« Dato: 11 Juli , 2011, 14:21 »
    Hej Alle Sammen.

 Jeg har mistet min høne . Min Alice er død, jeg ved ikke hvorfor, der har ikke været tegn på sygdom hos hønsene.  Hvad har Jeg gjort forkert? Jeg jo nybegynder, hønsene er røde amerikanere, de får  hønsefoder, skaller, en korn blanding min mand har købt af hans ven, som siger at han noget om høns. de har ikke været vilde med den blanding. Og naturligvis alt mulig andet  som jeg troede de kunne klare i deres mave. De har ikke lagt mindre æg, 5 høns, 5 æg hver dag. De bliver lukket ind i hønsehuset  når de vil i seng om aften, de går først på aften ind i hønsgården og går i seng senere. Om morgen lukker vi dem ud i hønsegården, omkring middag er de færdig med at ligge æg , så lukker vi med ud i haven. Min mand fandt hende i redekassen, død, da han skulle hente æg. Min svigerdatter fortalte mig det igår. Jeg har den sidste uge ikke haft så meget tid til hønsene, jeg passer jo killinger  inde i huset. Så det har min mand der har passet hønsene. han har ikke fortalt mig at Alice var død fordi ved hvor ked af det jeg bliver hvis nogen af dyrene død. Så det var min svigerdatter der måtte fortælle mig det, den dumme tøsedreng. En ung liggehøne, hvad er der sket?
                 Hilsen Susanne.
Hilsen Susanne.
4 hunde.
9 katte
9 killinger+ 1 hold på vej
5 høns( røde amerikanere).
1 mand( tyrkisk bjergged)
3 børn
3 børnbørn

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Hjælp- Min høne Alice er død.
« Svar #1 Dato: 11 Juli , 2011, 14:42 »
Ja, det er jo næsten umuligt at svare på.
Men det sker ind i mellem, at en høne dør, uden at vi finder ud af, hvad der gik galt.
Tror at de fleste, der har haft høns nogle år, har prøvet dette, og ikke tillagt det noget specielt.
Skal man have klarhed, må man jo oftest til dyrlægen, for at finde årsagen, og dette bliver nemt meget dyrt, så er det nemmere at skaffe en ny i stedet.
Jeg tror ikke på, at det er foderet, for høns er meget alsidige, og jeg kunne jo forstå, at kornblandingen ikke var det eneste de fik.
Ville helt klart vælge, at hønsene får en eller anden form for fuldfoder, her er man sikret, at hønsene får alt hvad de har behov for, dette kan så suppleres med korn og næsten alt fra husholdningen.

Men trist er det jo altid, når man finder et af sine dyr liggende død, stort kram til dig..
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hjælp- Min høne Alice er død.
« Svar #2 Dato: 11 Juli , 2011, 14:43 »
*t
Det sker jo en gang i mellem, at en høne dør, og det er ikke altid, der er nogen "god" grund.
Du kan glæde dig over, at hun har haft en god tid hos dig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hjælp- Min høne Alice er død.
« Svar #3 Dato: 11 Juli , 2011, 15:20 »
Susanne der er sikkert ikke gået noget galt, din høne er bare død af uforklarlige årsager, og det sker, egentlig tror jeg aldrig jeg har haft en høne der ikke er død på den måde, bare ligget død uden foregående varsel, resten har jeg selv aflivet fordi de er kommet til skade.
Det er jo bare lidt ærgeligt at det lige var din ynglingshøne.  *t
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline susannecakir

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Hjælp- Min høne Alice er død.
« Svar #4 Dato: 15 Juli , 2011, 11:11 »
  Hej.
  Mine høns får fuldfoder, hønsefoder. Tror I at de kan spise sig til døde? det er nogen der siger.
                    Hilsen Susanne. ???
Hilsen Susanne.
4 hunde.
9 katte
9 killinger+ 1 hold på vej
5 høns( røde amerikanere).
1 mand( tyrkisk bjergged)
3 børn
3 børnbørn

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Hjælp- Min høne Alice er død.
« Svar #5 Dato: 15 Juli , 2011, 16:06 »
Det var rigtig sørgeligt med Alice  *t , men Alice har ikke spist sig ihjel. Jeg kan se, at dine høns er "røde amerikanere" og de overspiser ikke, medmindre de angribes af en sygdom med de symptomer.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14