Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: TILLYKKE DfFR  (Læst 15874 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: TILLYKKE DfFR
« Svar #15 Dato: 29 Maj , 2011, 22:38 »
Det er forskelligt fra bestyrrelse til bestyrelse. JEg har siddet i en del og langt de fleste er suppleanter passive, men har også siddet i et par hvor suppleanterne havde tillidshverv som lå måske en smule uden for bestyrelsens område... (gavekasser og den slags)

Men det er jo ikke forbudt for suppleanterne at bidrage til bestyrelsen alt det de kan.... ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: TILLYKKE DfFR
« Svar #16 Dato: 29 Maj , 2011, 23:12 »
Suppleanter er pr definition 'på bænken' indtil en af de spillere der er valgt til startopstillingen må udgå, af den ene eller anden grund. Med andre ord, de er udskiftningsspillere (eller indskiftningsspillere om I vil). Så hvis man skal følge spillets regler må de ikke foretage sig noget.

Det blev beskrevet lidt som en fodboldkamp eller håndboldkamp, og det var lidt med vilje. Det giver faktisk en udmærket forståelse af suppleantens rolle.

I fodbold sidder udskiftningsspillerne på bænken til de bliver bedt om at varme op. De er 12. - 13. og evt 14. mand. Men disse kan jo ikke bare løbe ind på banen og blande sig i spillet, mens de udvalgte 11 mand er funktionsdygtige. Kun hvis træneren skønner det nødvendigt kommer én, eller flere, af disse ekstra spillere ind og er med.

'Bænkevarmerne' er naturligt med til strategimøder og briefings i omklædningsrummet (bestyrelsesmøder) således at de kan træde ind så snart der er behov for at de skal tage over.

Når det er sagt, er det ikke forbudt en suppleant ved møder at gøre sig konstruktivt bemærket med ideer, nytænkning etc, hvilket kan medvirke til at den siddende bestyrelse ved en kommende generalforsamling vil pege på pågældende suppleant, som et godt emne for bestyrelsen fremover.

Ovennævnte er meget simpelt skitseret. Selvfølgelig kan man som suppleant også være 'politisk' aktiv på sidelinien, så man forsøger at nå en bred opbakning fra stemmeberettigede medlemmer til næste bestyrelsesmøde og ad den vej kommer ind i den egentlige bestyrelse.
Mvh
Erik Andersen

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: TILLYKKE DfFR
« Svar #17 Dato: 30 Maj , 2011, 07:52 »
Men udskiftningsspillere er jo også med til træning - som jeg har forstået det er suppleanterne ikke med til bestyrelsesmøderne i DffR ???
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Bent Skaarup Pedersen

  • Bruger
  • Indlæg: 228
Sv: TILLYKKE DfFR
« Svar #18 Dato: 30 Maj , 2011, 09:14 »
Min hukommelse svigter mig - men har vi ALDRIG haft en kvinde i hovedbestyrelsen ?

Suppleanter bliver behandlet på mange forskellige måder i de forskellige foreninger, lige fra total passivitet hvis ingen udgår i utide, og til at være med til alle bestyrelsesmøder (uden stemmeret), og være med i udvalgene.

Ofte bliver suppleanterne betragtede som naturlige kandidater til næste valg, og så ville det jo være  en fordel, at de havde fået en ide om, hvad bestyrelsesarbejdet indebærer !

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: TILLYKKE DfFR
« Svar #19 Dato: 30 Maj , 2011, 10:52 »
At træde ind i D.F.f. R. s magt centrum, som har en historisk lang tradition for Topstyring med jern hånd, så kræver det mere end hår på brystet af den nye kandidat.

Det vil derfor kræve en ret tidig promovering af den enkle nye kandidat, hvis man vil gøre sig håb om at blive valgt ind i D.F.f.R. s hovedbestyrelse, hvilket formentligt især vil gælde for personer som virkeligt vil kæmpe for nytænkning, samt forandring af D.F.f.R, s forælede ledelses struktur.

Så kort sagt hvis man vil have nytænkning og indflydelse i D.F.f.R. og vil tage kampen op med den gamle garde fra Ålborg Portland, så mød vel forberdt op med en rettidig promovering som bagrund.

Med Hilsen fra Jørn.  





Hvorfor stillede du ikke op Jørn???? Du har jo tydeligvis det der skal til.... :)

Jeg ahr altid lært af min kloge morfar at hvis man vil gennemføre noget, så skal man være der hvor beslutningerne tages! 
Jeg har også lært at hvis man ikke har noget godt at sige skal man holde sin kæft.....
De to sat sammen giver ret godt mening... Man kan godt væer uenig med en ledelse, men så må man sq yde  hvor det batter noget... mudderkastning fører sjældent noget med sig.

Jeg Kender ikke andre end Lars Moos og Marianne fra HB nu har hilst på Lars Mortensen og haft brevudveksling med Littau.... Jeg har ikke sat mig ind i en masse om deres arbejdsmetoder, men en ting ved jeg og det er at de alle gør og kommer til at gøre en gigantisk indsats for at fjerkræavlen i DK bliver ved med at være en god klub. Og det er klart der skal være en smule topstyring i ledelsen, ellers var der jo ingen grund tila t vælge en bestyrrelse... Så kunne samtlige 5000 (?) medlemmer da hver især gøre som de vil og nøj et LU vi så ville få, ofr ikke at tænke på det grønne blad og hvad vi ellers har.

DfFR lider samme skæbne som stort set alle andre hobbyforeninger (minus alle Zumba foreningerne) medlemstallet daler... om noget tid stiger det sikkert igen, for så igen at dale efter noget tid... i nedgangsperioden er det jo så MEDLEMMERNES fornemmeste opgave at gøre masser af reklame for foreningen og for det at holde racefjerkræ. Bestyrrelsens opgave er så at have et godt produkt som medlemmerne kan prale med. og det syntes jeg faktisk vi har.


Jeg vil gerne bøje mig i støvet og sige TAK til alle i HB for at de GIDER gøre noget der hvor det skal gøres. I har min dybeste respekt. (også selvom jeg ikke altid er enig ;) )


Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: TILLYKKE DfFR
« Svar #20 Dato: 30 Maj , 2011, 11:12 »
Min hukommelse svigter mig - men har vi ALDRIG haft en kvinde i hovedbestyrelsen ?

Suppleanter bliver behandlet på mange forskellige måder i de forskellige foreninger, lige fra total passivitet hvis ingen udgår i utide, og til at være med til alle bestyrelsesmøder (uden stemmeret), og være med i udvalgene.

Ofte bliver suppleanterne betragtede som naturlige kandidater til næste valg, og så ville det jo være  en fordel, at de havde fået en ide om, hvad bestyrelsesarbejdet indebærer !

med venlig hilsen - Bent Skaarup Pedersen

Jo, Joan (Joankinu) har siddet der en periode, vist nok som den første, så det er ikke overrendt af kvinder....
Hvorfor stillede du ikke op Jørn???? Du har jo tydeligvis det der skal til.... :)

Jeg ahr altid lært af min kloge morfar at hvis man vil gennemføre noget, så skal man være der hvor beslutningerne tages! 
Jeg har også lært at hvis man ikke har noget godt at sige skal man holde sin kæft.....
De to sat sammen giver ret godt mening... Man kan godt væer uenig med en ledelse, men så må man sq yde  hvor det batter noget... mudderkastning fører sjældent noget med sig.

Jeg Kender ikke andre end Lars Moos og Marianne fra HB nu har hilst på Lars Mortensen og haft brevudveksling med Littau.... Jeg har ikke sat mig ind i en masse om deres arbejdsmetoder, men en ting ved jeg og det er at de alle gør og kommer til at gøre en gigantisk indsats for at fjerkræavlen i DK bliver ved med at være en god klub. Og det er klart der skal være en smule topstyring i ledelsen, ellers var der jo ingen grund tila t vælge en bestyrrelse... Så kunne samtlige 5000 (?) medlemmer da hver især gøre som de vil og nøj et LU vi så ville få, ofr ikke at tænke på det grønne blad og hvad vi ellers har.

DfFR lider samme skæbne som stort set alle andre hobbyforeninger (minus alle Zumba foreningerne) medlemstallet daler... om noget tid stiger det sikkert igen, for så igen at dale efter noget tid... i nedgangsperioden er det jo så MEDLEMMERNES fornemmeste opgave at gøre masser af reklame for foreningen og for det at holde racefjerkræ. Bestyrrelsens opgave er så at have et godt produkt som medlemmerne kan prale med. og det syntes jeg faktisk vi har.


Jeg vil gerne bøje mig i støvet og sige TAK til alle i HB for at de GIDER gøre noget der hvor det skal gøres. I har min dybeste respekt. (også selvom jeg ikke altid er enig ;) )



Godt sagt, hatten af for det.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

thorleif

  • Gæst
Sv: TILLYKKE DfFR
« Svar #21 Dato: 30 Maj , 2011, 12:15 »
Men udskiftningsspillere er jo også med til træning - som jeg har forstået det er suppleanterne ikke med til bestyrelsesmøderne i DffR ???
Jeg har vaert med i mange clubber/foreninger i mit liv, og jeg har ALDRIG oplevet at suppleanterne ikke deltager paa alle styremoeder med fuld taleret, uden stemme-ret. Der har den sidste tid (ogsaa ifra mig) vaert diskutered her paa Forum hvorvidt man skulde goere det nemmere at faa godkendt etablerede farver der ikke er godkendt inden godkendte racer i Skandinavien, og man har et regelverk her (som maaske kunde med held endres en smule), men DFfr vil vel ikke kunde endre reglene, da det jo er en SKANDINAVISK STANDARD der maa forandres en smule. jeg skal selv skrive til Villy Littau, og jeg haaber nogen kan se fornuften i at muligtvis forandre ordlyden en smule, men problematiken er jo ikke en Dansk, men en Skandinavisk sag. 

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: TILLYKKE DfFR
« Svar #22 Dato: 30 Maj , 2011, 19:48 »
Nu er det jo bare sådan at hver eneste gang DfFR bliver nævnt så har du et eller andet negativt at hentyde til, og det er jeg, undskyld mig, en smule ked af at blive ved med at læse. Det fremmer jo heller ikke medlemstilgangen at de herinde gang på gang kan læse om diktatorisk styring og hvad ved jeg.  Jeg syntes bare at nok er nok. 

Jeg kan sq skide godt li dig Jørn, jeg syntes bare ikke du er fair over for de mennesker som i den grad yder en indssats i et svært hverv.

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: TILLYKKE DfFR
« Svar #23 Dato: 30 Maj , 2011, 23:09 »
fair nok, top styring så.
Og hvorfor jeg ikke stiller op? Jeg gider ikke.... og derfor er det en glæde at andre gider ;)

Nok om denne sag... syntes bare vi skal påskønne deres store arbejde.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.