Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kære køber  (Læst 53576 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Kære køber
« Svar #30 Dato: 30 Juli , 2011, 11:24 »
Måske skal man være knapt så "rummelig" når folk ringer. Få lavet nogle klare aftaler og understrege at man altså ikke hverken slår knuder på sig selv eller bruger en halv dag på at bage kage og lave kaffe fordi de gerne vil se på høns. Venligt men bestemt. - og jo, jeg har da også ventet forgæves nogle gange. Både med og uden efterfølgende undskyldninger. Men det var altså lidt min egen skyld. Vil jo gerne dele interessen med andre og gerne hjælpe folk.
Måske skulle jeg gøre som min veninde, der opdrætter hunde: første brud på en aftale og salget er annulleret. For hvis de kan svigte hende - så kan de vel også svigte hunden /1.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kære køber
« Svar #31 Dato: 30 Juli , 2011, 11:37 »
Lige netop den sidste sætning :
For hvis de kan svigte hende - så kan de vel også svigte hunden.

Der tænker jeg også hvis de ikke har råd til at købe, har de så mon råd til foder osv. ?? det er måske ikke så aktuelt for fjerkræ-

Men måske mere hvis det er heste og andre store dyr og hvor der HURTIGT kan komme en uforset doktor Dyr på en weekend.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Steen Røygaard Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: Kære køber
« Svar #32 Dato: 25 ſeptember , 2011, 19:34 »
Er helt enig, men har desværre en "lille" løftet finger til sælgere også. Jeg er selv på jagt efter nogle høns, og ringer på et opslag. Nu ved sælger pludselig ikke om vedkommende vil sælge alligevel. "Nænner det næsten ikke. Dyrene er jo så søde".

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Kære køber
« Svar #33 Dato: 29 ſeptember , 2011, 20:15 »
Der tænker jeg også hvis de ikke har råd til at købe, har de så mon råd til foder osv. ?? det er måske ikke så aktuelt for fjerkræ-


Nu er det jo snart sådan er det er ret dyrt at anskaffe sig alm. korn pga den dårlige sommer - så mon ikke denne sætning skal revideres uanset hvilket dyr man har der skal have mad??
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kære køber
« Svar #34 Dato: 29 Oktober , 2011, 22:17 »
Vi tager lige denne her frem igen, da der desværre har været nogle episoder her på Forum- hvor der ikke er blevet overholdt aftaler.

Så lad os alle gøre Forum til et trygt sted at handle på.

Pft.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kære køber
« Svar #35 Dato: 30 Oktober , 2011, 07:21 »
Ja, jeg synes også det er rigtig irriterende, når man har haft høns lukket inde en hel dag, for at opleve at køber bliver væk.
Samtidig vil jeg så lige sige, at jeg selv er udeblevet fra en aftale. For nylig havde jeg en aftale om at hente nogle høns en tirsdag. Netop om mandagen faldt min svigerfar om, og døde tidligt tirsdag morgen. Jeg må indrømme, at jeg overhovedet ikke tænkte på de famøse høns, før jeg fik en pm fra sælger, der lakonisk sagde "Så blev det onsdag". Selvfølgelig fik jeg hurtigt meldt tilbage, at der var en god grund til, at jeg var udeblevet fra aftalen, og hønsene går hos mig nu.

Denne historie er ikke for at tage udeblevne købere i forsvar, men sommetider kan der altså være en god grund. Men så melder køber formodentlig tilbage ret hurtigt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline KenM

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
Sv: Kære køber
« Svar #36 Dato: 16 November , 2013, 02:42 »
Hvis jeg som køber, ikke KAN møde op, men gerne vil have "tingene" (gælder alle køb). Vil jeg aldrig fortælle direkte hvorfor, men at det er af personlige grunde, at jeg ikke kan komme. For det kommer vel ikke "Dig" ved om min kone vil b.... i dag eller min morfar er død, vel?
Undskyld min måde at skrive det på.  8)
Vh Ken
1.1.1 (Ken, Jette og rune)
0,2 Off shore + 0,2 Lohmann
1.1 huskat (Ida og Chula)
1.0 Marsvin (Findo)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kære køber
« Svar #37 Dato: 16 November , 2013, 04:54 »
Nej, der er vel heller ingen som beder om en grund, men bare beder om et enkelt ring med "nej tak jeg kan ikke komme alligevel". Så man ikke går og venter forgæves.

@ KenM

Og HVIS du virkelig vil have tingene, så aftaler du vel en ny tid med sælger.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline KenM

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
Sv: Kære køber
« Svar #38 Dato: 16 November , 2013, 04:56 »
ja da. altid.
1.1.1 (Ken, Jette og rune)
0,2 Off shore + 0,2 Lohmann
1.1 huskat (Ida og Chula)
1.0 Marsvin (Findo)

Offline EMO

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 168
Sv: Kære køber
« Svar #39 Dato: 16 November , 2013, 07:39 »
Jeg har prøvet at tilbyde en transport fra Sønderjylland til Sjælland og havde kontakt med både køber og sælger. Her måtte jeg ringe til sælger flere gange, uden at få kontakt. Jeg udsatte min tur til Tyskland, nogle dage, for stadig at kunne holde min del af aftalen.
Så var der lige pludseligt en meddelse her på FORUM, hvor jeg kunne se, at transporten var aflyst. Dagen efter fik jeg kontakt med sælger.
Da jeg fortalte episoden videre til et andet medlem her på FORUM, fik jeg at vide, at sælger skam var en seriøs opdrætter, der altid holdt sine aftaler

Egonsminde

  • Gæst
Sv: Kære køber
« Svar #40 Dato: 27 December , 2013, 23:29 »
Jeg har avlet og derfor også solgt en del heste og derfor har jeg lært meget grundigt at fortælle hvad min dyr er og ikke mindst ikke er. Jeg fortæller også at jeg ikke forærer noget væk allerede når folk ringer og spørger også om folk har haft dyr før. Jeg har også lært at det desværre er nødvendigt. Markere du dig på en høflig måde, så får du "skræmt" de mest useriøse væk. Jeg har prøvet at sige at jeg ikke ville sælge en hest til et hold mennesker, da det ikke var en hest for dem. Ikke altid lige populært.

sazeja

  • Gæst
Sv: Kære køber
« Svar #41 Dato: 10 Marts , 2014, 11:33 »
Går det ikke begge veje, tænker jeg? Som sælger er du vel også forpligtet til at give klar besked og ikke blot holde hen?Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, så måske er dette nævnt før.

De gange jeg har solgt ting eller dyr til andre, føler jeg mig som sælger i den grad også forpligtet til, enten verbalt pr telefon eller på skrift(sms, mail eller andet) at give udtryk for, hvis ikke jeg kan/vil sælge til netop den person og ikke blot ignorere købssignalerne, fordi jeg tolker købssignalerne ud fra mit eget 'landkort' og handler ud fra det.

At give udtryk for at ville købe eller udtrykke interesse/tage kontakt KAN være en del af en process hos køber, og det er da velkomment i min verden - så er den første kontakt skabt og ofte ender en kontakt med et køb under alle omstændigheder. Eller er det kun her hos mig, jeg gerne vil have det lidt højt til loftet?  ;)
Blot tanker herfra...  <A

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Kære køber
« Svar #42 Dato: 08 Maj , 2014, 21:48 »
Vil lige bringe den her op igen. I formiddags blev jeg ringet op af en dame der gerne ville købe 2 varmefrie hønekyllinger som skulle gives væk i fødselsdagsgave. Da jeg spurgte ind til om modtageren af gaven overhovedet var klar til at få høns, så fandt jeg ud af at det var "den glade modtager" af damens pludselige indskydelse så overhovedet ikke. Men de havde sagt at de gerne ville have høns engang... Jeg lavede en aftale med damen om at hun kunne give dem et gavekort til at komme og hente høns hos mig når de selv var klar til det, men ikke nu og ikke som en pludselig "god ide". Det tog lidt tid om at overbevise damen om at det ikke var en god ide hun havde fået, men efter lidt snak om hvad der kræves for at holde høns, så kunne hun godt se at det var bedst at vente, og hun sagde endda at nu sad hendes mand og smile de og nikkede i baggrunden. Har en mistanke om at han nok ikke havde formået at trænge igennem til hende. :D
« Senest Redigeret: 08 Maj , 2014, 22:09 Fra Henriette Hall »
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Christian Clement

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 195
  • bidt af en gal avler
Sv: Kære køber
« Svar #43 Dato: 08 Maj , 2014, 23:31 »
Hvordan håndterer i det faktum at langt de fleste vil have køns sorterede kyllinger  ?
Jeg er begyndt at tage 3 gange hane pris for en høne ?

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Kære køber
« Svar #44 Dato: 08 Maj , 2014, 23:46 »
Det er vel også kun rimeligt Christian. Når jeg kan kønssortere ryger prisen op på 75 kr for en hønekylling uanset hvor gammel den er. (Jeg kan med rimelig sikkerhed kønssortere barnevelderne når de er 5 uger).
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)