Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Bruger I dette til annoncering af fjerkræ ??

Kun DBA
72 (20.9%)
Kun Gul & Gratis
63 (18.3%)
Både DBA og Gul & Gratis
136 (39.5%)
Aldrig
73 (21.2%)

Totale antal stemmeafgivende: 323

Forfatter Emne: DBA og Gul & Gratis  (Læst 61655 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline majer711

  • Bruger
  • Indlæg: 31
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #60 Dato: 05 Oktober , 2013, 01:44 »
Nu skal man nok passe på med ikke at trække alle over en `hønse`kam ;D. Vi bruger dba meget - og det har fungeret fint og uden problemer. Så jeg tror ikke det er mediet det er galt med. Jeg synes dba er en genialmåde at handle privat. Lidt irriterende at så mange sælgere ikke svarer på henvendelser eller sørger for at slette annoncen når varen er solgt. Men sådan er det sikkert mange steder.
Gog bruger jeg aldrig. - men mere fordi jeg altid finder ud af at det er de samme annoncer som på dba.
Mht. Øst og vest er der nu langt flere vest annoncer om fjerkræ end øst annoncer på dba. Så tror nu også det mere har med at gøre at der er flere høns i vest :-)

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #61 Dato: 05 Oktober , 2013, 11:18 »
jeg bruger dba. rigtig meget. og sælger også både høns og ænder der i gennem.

vil helst sælge gennem forum, men der er altså bare ikke ret mange købere herinde.  ;D og når jeg har haft/har mere end 150 ællinger der skal sælges så skal der en del købere til.

jo dba henvender sig mest til sjælland og øerne. hvor gog er mere til vest på. dog er det ikke altid sådan, men størstedelen er.

jeg har også sat annonce på gog denne gang med ællinger, men ingen henvendelse fået endnu. så dba virker bedst for mig.
men syntes faktisk der er mere fjerkræ til salg på gog.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Fru Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 22
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #62 Dato: 16 Januar , 2014, 21:27 »
Jeg kan se, at man godt kan købe høns via annonce-siderne.. Personligt handler jeg meget over Gul(d) og gratis; så sent som her til aften, efter maden, kørte jeg lige ud og fik mig en dejlig, fin kummefryser.. Totalt velholdt og i orden til 200 kr.

Nu ved jeg jo så ikke ret meget om høns endnu, så jeg vil nok støtte mig til nogen herinde fra, når tiden kommer at jeg vil begynde på det.

Offline TinaStormy

  • Bruger
  • Indlæg: 25
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #63 Dato: 17 Januar , 2014, 21:01 »
Som nystartet må jeg nok krybe til korset og fortælle hvor blandet jeg kom i gang.

For nogen år siden havde vi nogen enkelte krydsningshøns, primært Dværg Wyandotter og det var hyggeligt. Det syntes ræven også så de uddøde i løbet af et par somre.

Efter at være flyttet har vi snakket lidt om at få høns igen men det passede ikke lige så godt. Jeg har dog af og til luret lidt.

Så til vorbasse Marked skulle jeg også ned forbi hønsene og se hvad der var af dværg wyandotter. Måske sådan 1,3 eller en skruk med kyllinger eller noget. Der var dog ikke lige noget jeg faldt for men så var der en mand der solgte dværg kochin. De var fine i fjerdragt og huld og han havde dem farveopdelt (3-4 farver) så det var tydeligvis en der havde et vist hønsehold. Vi fik en længere snak og jeg endte med at slæbe af med 2,3 dværgkochin. Den ene høne blev desværre syg efter et par uger og vi aflivede hende men var hooked. Så jeg annoncerede efter 0,2 yderligere. Helst kochin men evt wyandotter og hentede to laksefarvede hønnikker hos en ung mand der klart havde et ret kommercielt hønsehold, men det var to udmærkede raske dyr.
Helt nok var det jo heller ikke :-) og fra min tid med heste og tropefugle tænkte jeg at jeg prøver den lokale fjerkræforening. Nogen må kende nogen der har et par dværg kochin de vil sælge. Så jeg fandt et telefonnummer og folk var flinke til at henvise videre og endte med at få lov at købe 0,2 af en af de større avlere. Det var overskudsdyr hvilket var hvad jeg søgte da jeg holder høns med hygge som formål.

Så altså min lille flok på nu 2,6 er fra hhv Vorbasse Marked, GoG og så en målrettet jagt hos avlere.
JEg har aldrig tinget om prisen. Har maks givet 75 kr/stk og det synes jeg er billigt.
De bor i en hesteboks om natten og går frit i stald, løsdrifter, mark, gårdsplads og have om dagen side om side med kattene. Vi har fået masser af æg, specielt her julen over, men nu tror jeg at 3 måske 4 af hønerne har lagt sig skruk to og to. Jeg er ikke sikker på befrugtningen men nu ser vi om der kommer noget overhovedet. De første skulle klække søndag. De er alle sunde og glade og får godt foder og masser af motion og selvplukket grønt og fanger mange fluer om sommeren.

Ender jeg med at få nogen kyllinger ud af det her og det er flere end jeg vil beholde, så sætter jeg dem nok på forum og GoG. Regner ikke med at sælge havehøns gennem Forum dog da det er krydsninger af racer eller i hvert fald farver. Men som ved salg af heste vil jeg høre køberne om forhold osv. Ellers må jeg kvinde mig op og slagte dem i stedet.

Hvis jeg en dag vil være seriøs vil jeg købe hos anerkendte avlere og jeg ville ikke se mig fri for at køre langt ned i Tyskland eller til Holland feks efter afkom af de bedst mulige dyr. Tror jeg har det lidt sådan enten-eller.

Mvh Tina

Offline Mar_Le_Abild

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #64 Dato: 13 Maj , 2014, 16:13 »
Jeg har haft blandede erfaringer med DBA.. Der er en særskilt seksion for salg af fjerkræ http://www.dba.dk/dyr/husdyr/fjerkrae/ - på den måde er det hurtigt at få overblik over, hvad der er til salg og om nogle tilbyder det, man søger. Men jeg har desværre haft en del uheldige oplevelser ift. racer - mange skriver at de avler en bestemt race men når det kommer til stykket, så er det ikke rene racer. Andre gange har jeg dog været heldig og købt flotte, raske høns til ingen penge  :)

Lene Skelmose

  • Gæst
Sv: DBA og Gul & Gratis
« Svar #65 Dato: 14 Maj , 2014, 13:32 »
Jeg har lige købt Australorp-kyllinger på dba. Meget positivt. Sælger gjorde meget ud af at sikre sig at jeg havde varmelampe og vidste hvordan kyllingerne skulle behandles. Jeg så forældredyrene og hvordan hendes høns boede. En rigtig god oplevelse. Et sted jeg ikke ville have betænkeligheder ved at handle igen. Siger måske mere om sælger end om dba men man bestemmer jo selv om man vil købe varen.