Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tilmelding til forumdag !  (Læst 19514 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #105 Dato: 07 April , 2011, 22:50 »
@ Lars

Aborre er ikke kun ferskevandfisk, de findes også i store mængder i Østersøen, der er jo kun 6-7 % salt i vandet der.
De Aborre som jeg plejer at fange her om foråret er store fiske på 1 til 2kg og somme tider lidt større, den største jeg har fanget er på 4,1 kg.
I Præstø fjord fanges rigtig mange aborre i øjeblikket de er så ikke så store og sælges til Italien.
Det sjover ved fangsten af aborre, jo flere der er jo bedre pris får man for dem, prisen i år ligge på 30-35 kr pr kg.

Tommy   


Tommy 


Nu skal tråden ikke føres ind på fiskeri, men vil da godt lige, som inkarneret lystfisker, bekræfte Tommy's udtalelser hvis nogen stadig skulle tvivle.
Udover Tryggevælde Å (ferskvand naturligvis) er et af de bedste og nok mest kendte aborrefiskevande i Danmark Nakskov Fjord som jo er brak/saltvand.

Andre 'ferskvandsfisk' mødes også i brak/saltvandsområder. Feks gedden. Præstø fjord har i perioder haft store bestande af gedder, og meget store gedder. Der er et fantastisk geddefiskeri rundt en svensk ø, jeg mener det er Gotland. Der er taget store gedder i Rønne havn.

Skallen findes også i perioder i store mængder i brak/saltvand, feks i Præstø havn.

Et vigtigt kriterie for opblomstring af disse 'ferskvandsfisk' i diverse brakvandsområder, er, at der ikke har været for mange eller for langvarige storme fra vest over en årrække, da der ellers presses for store mængder mere saltholdigt vand ind fra Nordsøen, med stor fiskedød i brakvandsområderne til følge. Jeg mener i den forbindelse at gedden er den der først tager skade.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #106 Dato: 08 April , 2011, 07:26 »
Marianne, det er bare super skønt, jeg glæder mig også til at køre med! Vi må lige finde ud af noget med tilskud til bro og benzin, som jeg selvfølgelig også bidrager til. Jeg vil gerne køre med til Nyborg igen, så kan jeg bare tage toget hjem derfra, så det er super  /o

Mikkel, jeg skal jo derover alligevel, så det skal du ikke tænke på.
Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #107 Dato: 08 April , 2011, 22:16 »
@Jean

Vi har alle været begyndere/uerfarne osv. og vi kan alle lære endnu mere, når blot vi har interessen og viljen til det.

Jeg er også selv frygtelig stille og genert  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #108 Dato: 08 April , 2011, 22:29 »
Jeg glæder mig som et lille barn til dagen. Har muligvis min datter med også men det er ikke sikkert endnu.

Og nu har i altså bare at spise alle chipsene jeg har med for jeg skal bruge kassen til at have Mikkels høne med hjem i *y
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Moos

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 79
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #109 Dato: 08 April , 2011, 22:31 »

Det er du da god til at skjule Lestat  ;D

karina dj

  • Gæst
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #110 Dato: 08 April , 2011, 22:52 »
Ej altså hvor ville jeg gerne med...og jeg har jo aldrig set Gavnø  :-[ trods jeg kommer derfra (undskyld)... det er bare så laaaangt væk, og så slipper jeg jo heller ikke for at besøge mutter osse, ellers bli'r hun da helt blå i hovedet  :D

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #111 Dato: 08 April , 2011, 23:03 »
Jubii, jeg kommer med min mand og det yngste hold børn. Dvs 2 børn.

Tror jeg tager noget hvidløgssmør med, til al det dejlige brød og kød, og nogle gulerods- og agurkestave som alternativ til Jeans skønne Chips.  ;)
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #112 Dato: 08 April , 2011, 23:28 »
Så er vi vidst også efterhånden oppe på mad af alle slags, skønt! Det bliver godt at smage noget nyt. Når man har levet på farsretter 4 ud af 7 dage det meste af vinteren bliver det lidt trivielt :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #113 Dato: 08 April , 2011, 23:34 »
Var det så morsretter de sidste 3 dage? :P
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #114 Dato: 09 April , 2011, 10:07 »
Hmm.. Både og.. Vi havde vildt meget fars til overs fra da vi slagtede sidste år, så når det er det der er, så lære man hurtigt at tilberede far på 100 forskellige måder. Mine forældre var da også ved at være ret trætte af det til sidst, men det gik da :D.. Nu kører den så pt. mest på oksekød, kylling og småkød indtil vi igen får slagtet ;).. denne gang får vi forhåbentlig lavet lidt mere forskelligt kød! ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #115 Dato: 09 April , 2011, 10:14 »
Jeg ved ikke om det kun er mig - men jeg synes det er noget uoverskuligt med hensyn til hvad vi skal tage med af mad ?

Er det til ens eget forbrug eller andres også og hvis ja, til hvor mange andre ?

Og hvad med pris ? mad, indgang, og drikkevarer.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #116 Dato: 09 April , 2011, 10:46 »
Ja jeg har heldigvis ikke den slags bekymringer for jeg skal heldigvis til konfirmation, så jeg ikke behøver at spilde en dag på høns og andre hønsetosser *p
De er sure..........
Jeg håber (ved), I får en fantastisk dag *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #117 Dato: 09 April , 2011, 11:59 »
Det tror jeg du skal høre Christina om, det er hende der står for alt hvad der omhandler maden også hvor meget folk tager med går jeg ud fra :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #118 Dato: 09 April , 2011, 12:53 »
@Jean

Vi har alle været begyndere/uerfarne osv. og vi kan alle lære endnu mere, når blot vi har interessen og viljen til det.

Jeg er også selv frygtelig stille og genert  ;)

UNDSKYLD HVAD!!!!!!!!!!!
Det har jeg sgu ikke oplevet ;D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #119 Dato: 09 April , 2011, 19:59 »
Jeg vil gerne tilmelde mig. Jeg regner med at medbringe mand og 2 drenge.
Hvad mon der mangler af mad? Kartoffelsalat?
Vi glæææææder os *p
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.