Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tilmelding til forumdag !  (Læst 19439 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #90 Dato: 07 April , 2011, 14:00 »
Jeg er ogs¨vældigt genert, i hvert fald normalt /o

Men når det har med fjerkræ at gøre kan jeg heldigvis overvinde det /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #91 Dato: 07 April , 2011, 14:16 »
Jeg kommer selvfølgelig også - jeg har glædet mig et helt år  *p

Jeg håber at min bedre halvdel - Ulrik - også kommer med i år, der er så mange skønne racer jeg gerne vil vise ham. Han påstår godt nok at han har travlt med eksamen på det tidspunkt, meeen nu er Gavnø jo nærmest i vores baghave, så mon ikke han kan lokkes med alligevel (jeg har fortalt at der er øl  :))

Jeg regner med at bage en kage til at tage med....
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #92 Dato: 07 April , 2011, 14:27 »
Det vi snakkede om var at hvis nogen kom med en gederyg, fårekølle eller andet som kan bespise flere personer, kan vi sikkert lave et regnskab så kødet bliver betalt og alle giver et beløb for maden. evt. overskud kan gå direkte i forumkassen. Måske kunne en af staben bag forum være regnskabsfører !


Ok, super...jeg skriver fortsat bare på hvad folk har med, og så regner jeg med at der bliver taget hånd om dette :)

MHT drikkevarer så hælder jeg mest til at vi finder en løsning på sjælland... jeg kan spare omkring 700 kr ved at tage toget fremfor bilen, det har jo også en slags betydning :D og ved ikkelige om jeg kan slæbe 6 kasser dåser, en kasse høns, tøj og tasker :D tænker at hvis jeg ankommer i toget med BÅDE høns og sækkevogn at så er vi derhenne hvor folk begynder at pege fingre :D

Jeg synes det er helt forståeligt, Wanda ;D Jeg har skrevet at man bare selv sørger for at tage drikkevarer, så medmindre der er andre, som melder sig på banen, bliver det nok sådan :)

Madmæssigt tager jeg flütes eller brød med - sig hvis der er noget mere relevant  :)

Flütes og brød er helt fint, skal jeg skrive det på? :) Men ellers vil en pastasalat, pastaret, bulgursalat, couscoussalat eller hvad man nu ellers kunne finde på også være kærkommen :)

Kan være jeg kan "fange" noget ged i min fryser.

Det lyder rigtig godt...skal jeg skrive det på ved dig? :)

Kvinden min og jeg vil også gerne tilmelde os, kan desværre ikke medbringe noget, da vi begge arbejder indtil lørdag sent aften, men betaler gerne hvad det nu kommer til at koste ( har ikke navneskilte )

Hvis I har lyst/tid, kunne I evt. tage noget kage med, som sagtens kan laves dagen før og holde sig uden for køleskab? Og hvis ikke, er det også bare helt fint :)

Jeg kan da godt tage en bette nøgenhals/silke hane med til grillen,.... (smølfesteg)

Skal jeg skrive det på ved dig? :)

jeg tager fluete/brød med christine  :)

ChristinA ;D Og det er bare fint, det skriver jeg ved dig :)

juhuuu!!!!
jeg har også endelig fundet ud af at jeg har fri d. 8 maj, så jeg vil også meget gerne komme  :)
kan ikke lige finde ud af hvad der mangler af mad, men jeg kan skaffe det meste...

havde i første omgang i tankerne at koge og marinere et par brahma-haner og så smide dem på grillen. men hvis vi bliver omkring 100, så har jeg helt sikkert ikke nok.

er ved at lave noget "bacon" på jobbet og hvis det er færdigt, kan jeg tage det med...

ellers skal jeg måske tage noget med stenbidderrogn og asparges med?

Både marinerede brahmahaner, rogn og hvad du ellers nævner lyder fantastisk! :) Hvad har DU lyst til at tage med? :) Alle tar' mad med til nogle stykker, så der skulle gerne være nok :)

Øh er det ok at komme uden høns?
Jeg kan se at maden har et grill tema, så passer det måske ikke så godt med æg, tomat og rejer   ???
Så måske passer det bedre med noget gorgonzolapasta  ;D

Hvad har du mest lyst til? Der er ikke noget tema, så tag bare med hvad du har lyst til :)

Hej jeg bliver lidt usikker på, hvad det forventes i forhold til mad, Hvor mange er det meningen man skal tilberede til. Jeg havde en forestilling om, at man lavede en portion til en familie 4-6 stk., men det er måske helt forkert.  ???

Nej, det er helt rigtigt *l

Jeg kommer med mand og 2 banditter  ::) Manden min glæder sig til at høre om øl /o
Jeg tror vi kan finde noget kronhjort i fryseren til at putte på grillen.

Jeg glæder mig VILDT meget!!!! *o

Super, det skriver jeg på ud for jer :)

Jeg kommer /o og håber meget på at køre selv.
Sidste år gik jeg glip af Gavnø fordi en eller anden tosse havde lagt min kusines konfirmation samme dag ;) ;)

Nice!!! :) Har du evt. lyst til at tage noget mad med? *l

Bare du er der Mikkel, så skal vi nok få tøet dig op  ;D

Jaaaa, for jeg har nemmelig fået fri, så jeg kommer helt sikkert... /o

Skøøønt! /o Har du evt. lyst til at tage noget mad med? *l


Så har jeg laksen klar til forumdagen, 4 stk laks fange i dag( 16 kg i alt), den størst på 6 kg bliver røget og i skal nok få lov til at smage, to af de andre bliver der skåret filet så de er klar til grillen.

Tommy

Fantastisk, og hvor vildt at du selv har fandet dem! :o

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #93 Dato: 07 April , 2011, 14:29 »
Hvis der er nogen som ikke ved hvad de kunne tænke sig at tage med til buffeten, så kunne det måske være en idé med f.eks. en pastaret, lasagne, kartoffelret, pastasalat, couscoussalat eller bare en salat af en slags? *b
« Senest Redigeret: 07 April , 2011, 14:40 Fra Christina »

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #94 Dato: 07 April , 2011, 14:32 »
Jeg kan sagtens tage smør med, men er det ikke lige lidt nok? ;) Hvad med om jeg også tager noget frugt med, eventuelt skåret i stykker (jeg skal nok huske at tage mine bøtter med hjem i år ;) ) Det kunne folk så tage af hvis de blev små sultne inden vi skal spise? :)

Du skal SÅ meget arbejde med børn!!!! *p Super, jeg skriver frugt på ved dig også *l

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #95 Dato: 07 April , 2011, 14:38 »
Marianne, det er helt fint. Hvis du har et tidspunkt for hvornår du er i Nyborg så timer jeg tiden derefter. Jeg har ikke noget imod at stå op klokken 04.00 for at komme med ;)

Hov Mikkel, så slet ikke din besked før nu... Skal du fra Esbjerg station? Så går der et tog kl. 6.21, det er i Nyborg kl. 08.27. Så kan vi godt nå det, det tager godt en time at køre til Gavnø fra Nyborg. Glæder mig til at have dig med  :D

Du kan godt køre med tilbage til Nyborg igen, hvis ikke der er nogen der kan køre dig endnu længere...
« Senest Redigeret: 07 April , 2011, 14:42 Fra Marianne M. N. »
Mvh Marianne

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #96 Dato: 07 April , 2011, 18:43 »

Jeg har selv fanget laksene, godt nok i garn ( ikke ulovligt fiske) fiskede efter abbore men dem var der ingen af, der var så lige 2 store pigvar også, så det har været en god dag.

Tommy

thorleif

  • Gæst
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #97 Dato: 07 April , 2011, 18:47 »
Hmmm, man bliver sulten af at laese den her traad.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #98 Dato: 07 April , 2011, 19:01 »
Ja man gør ;D Sørme godt manden er gået i gang med maden /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #99 Dato: 07 April , 2011, 19:35 »
Jeg kan godt tage noget pastasalat med.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #100 Dato: 07 April , 2011, 19:46 »
Jeg har selv fanget laksene, godt nok i garn ( ikke ulovligt fiske) fiskede efter abbore men dem var der ingen af, der var så lige 2 store pigvar også, så det har været en god dag.

Tommy

Ret mig lige her hvis jeg tager fejl, Aborre er ferskvandsfisk, Pigvar er saltvandsfisk, hvordan hænger det sammen ??? :D

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #101 Dato: 07 April , 2011, 20:12 »
Jeg fylder en kasse med CHIPS!
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #102 Dato: 07 April , 2011, 21:36 »
@ Lars

Aborre er ikke kun ferskevandfisk, de findes også i store mængder i Østersøen, der er jo kun 6-7 % salt i vandet der.
De Aborre som jeg plejer at fange her om foråret er store fiske på 1 til 2kg og somme tider lidt større, den største jeg har fanget er på 4,1 kg.
I Præstø fjord fanges rigtig mange aborre i øjeblikket de er så ikke så store og sælges til Italien.
Det sjover ved fangsten af aborre, jo flere der er jo bedre pris får man for dem, prisen i år ligge på 30-35 kr pr kg.

Tommy   


Tommy 

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #103 Dato: 07 April , 2011, 22:07 »
Sidste år havde jeg tænkt på om Mikkel på 15-16 år virkelig fandtes eller om han var en syg fantasi hos en 71-årig i disse virtuelle tider. Men jo, knægten fandtes virkelig og stod og smilede det sødeste generte smil!!   /o  Hvis vi gik ind for arrangerede ægteskaber her på forum, havde jeg straks lagt billet ind på ham til min datter.  ;D 

Haha, det var sødt sagt  /o Det er altid rigtig hyggeligt at være der, men derfor kan man jo stadig godt være lidt genert, hvilket jeg altid er i alle sammenhænge, men det går som regel hurtigt over igen  /o

Christina, det kunne da tænkes ;)

Marianne, det er bare super skønt, jeg glæder mig også til at køre med! Vi må lige finde ud af noget med tilskud til bro og benzin, som jeg selvfølgelig også bidrager til. Jeg vil gerne køre med til Nyborg igen, så kan jeg bare tage toget hjem derfra, så det er super  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #104 Dato: 07 April , 2011, 22:13 »
Jeg kan godt tage noget pastasalat med.

Super /o

Jeg fylder en kasse med CHIPS!

Nice! /o