Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tilmelding til forumdag !  (Læst 19424 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #75 Dato: 06 April , 2011, 10:58 »
Mikkel du glemmer, at vi er nogle stykker der kan få gang i samtale med hvem som helst.  <:
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #76 Dato: 06 April , 2011, 11:01 »
Ja det er rigtigt, men jeg vil også hellere end gerne snakke med folk, slet ikke det, men jeg er ikke så god til at starte en samtale op, men når samtalen først er i gang, så skal jeg nok bare plapre derudaf, nok cirka lige så meget som jeg kan skrive herinde til tider :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #77 Dato: 06 April , 2011, 17:35 »
Bare du er der Mikkel, så skal vi nok få tøet dig op  ;D

Jaaaa, for jeg har nemmelig fået fri, så jeg kommer helt sikkert... /o
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #78 Dato: 07 April , 2011, 00:21 »
Bare du er der Mikkel, så skal vi nok få tøet dig op  ;D

Jaaaa, for jeg har nemmelig fået fri, så jeg kommer helt sikkert... /o

Det lyder godt, og det er jeg  /o

Det var da skønt, det ville da også være ærgerligt hvis du ikke kunne komme med pga. arbejde  :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #79 Dato: 07 April , 2011, 06:42 »
Ja det er rigtigt, men jeg vil også hellere end gerne snakke med folk, slet ikke det, men jeg er ikke så god til at starte en samtale op, men når samtalen først er i gang, så skal jeg nok bare plapre derudaf, nok cirka lige så meget som jeg kan skrive herinde til tider :D

Uhhh, har det på samme måde..Jeg er bare SÅ genert, mens det her inde går det fint, så i må hjælpe mig når jeg kommer *r

Tror også det er fordi i alle bare er så dygtige til det der med høns mens jeg stadigvæk er "i lærer" så når i andre snakker om bedømmelser og udstilling og så videre så er jeg FULDSTÆNDIGT koblet af.
« Senest Redigeret: 07 April , 2011, 06:49 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #80 Dato: 07 April , 2011, 07:52 »

så når i andre snakker om bedømmelser og udstilling og så videre så er jeg FULDSTÆNDIGT koblet af.

Me too! :) 

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #81 Dato: 07 April , 2011, 09:00 »
Joankinu og jeg kommer også... ;D

Hvad skal der evt. bruges af høns ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

thorleif

  • Gæst
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #82 Dato: 07 April , 2011, 09:48 »
Uhhh, har det på samme måde..Jeg er bare SÅ genert, mens det her inde går det fint, så i må hjælpe mig når jeg kommer *r

Tror også det er fordi i alle bare er så dygtige til det der med høns mens jeg stadigvæk er "i lærer" så når i andre snakker om bedømmelser og udstilling og så videre så er jeg FULDSTÆNDIGT koblet af.
Jean, du skal huske, kun en veldig lille procent af fjerkrae-holdere stiller ud, og kun faa af deres dyr aegner sig for udstilling. Saa haver man ogsaa endel mennesker der avler en race eller flere, enten fordi vi vil vaere selv-forsynt med dyr for hobby/aeg, eller fordi vi vil goere vores lille indsads for at bevare racer, slig at ogsaa fremtidens generationer kan goere det samme. Desverre er der altfor mange der tror "en kylling er en kylling". Hvids man, som du, starter op med en ren race, forsoeger at forbedre DIN race, kun avler paa de bedste dyr, saa er det faktisk lige nemt som at kun avle for at faa flere. Eksempel: Dig selv. Du har nogle Light Sussex kyllinger, om nogen maaneder vil du klart se hvilke der ser smukkest ud, er sterkest, og legger fledst aeg. Den hoene der er den seneste til at gaa ind i sit hus om aftenen, er nog ofte den bedste aeg-producent. Se paa halsen og halen at den har en rimelig god markering i sort. Se at den staar rimelig korrekt paa sine ben, og har en god krop, saa kan hun nog avles paa. De flotteste afkom faar du nog ifra 2-3-4 aar gamle hoener, generelt skal du ikke beholde nogen af foerste aars kylinger for videre avl. Det her forum har saa mange der gierne vil give raad og tips, saa hvids DU bare siger til dig selv at du vil avle videre etter nogle principer, saa kan du nemt faa en veldig flot flok, samt at DU bidrager til muligheden for dine boerne-boern til at kunde goere detsamme med en race som DU har bidraget til at konservere for fremtiden.
Du siger at du stadigt laerer, det goer vi alle, men sagte saa udvigler vi kundskab om "vores" race, og kan hjelpe andre der vil goere som os. Mange med "nogen hoener i baggarden" tror de ikke kan avle fordi de ikke kan ha en braagete hane i flokken, no problem. Find nogen der har flotte dyr af "din" race med en hane. Saa tager du dine 1-2-3 udvalgte bedste hoener (merk et ben med en roed sprid-pen), saa de kan gaa med en hane i nogle faa uger, saa tager du aeggerne i din rugemaskine. Iblandt, ikke hvert aar vil du faa en saerdeles flot hoene, tag hende til en lokal udstilling, og du vil faa en kvalificered udtalelse om kvaliteten.
Om nogle faa aar er DU en erfaren opraetter, der hjelper til at udvikle DIN race, samt at du vil blive istand til at give raad og tips til andre. Og HUSK Lene Lestat's ord: En daarlig hoene eder lige meget som en god.

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #83 Dato: 07 April , 2011, 10:08 »
Uhhh, har det på samme måde..Jeg er bare SÅ genert, mens det her inde går det fint, så i må hjælpe mig når jeg kommer *r

Tror også det er fordi i alle bare er så dygtige til det der med høns mens jeg stadigvæk er "i lærer" så når i andre snakker om bedømmelser og udstilling og så videre så er jeg FULDSTÆNDIGT koblet af.
Jean, Vi skal nok tage godt imod dig, Jeg er selv lidt genert, det er bare ikke alle der har opdaget det :-[
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #84 Dato: 07 April , 2011, 11:22 »
Sidste år havde jeg tænkt på om Mikkel på 15-16 år virkelig fandtes eller om han var en syg fantasi hos en 71-årig i disse virtuelle tider. Men jo, knægten fandtes virkelig og stod og smilede det sødeste generte smil!!   /o  Hvis vi gik ind for arrangerede ægteskaber her på forum, havde jeg straks lagt billet ind på ham til min datter.  ;D 

Og jeg opdagede heller ikke nogen, der stod og trykkede sig op ad væggen, vi er jo gamle bekendte - og da endnu mere i år.

Når jeg ser Sporløs, tænker jeg tit på om jeg sådan kunne omfavne vildtfremmede mennesker, men til Forum-dag var det da lige før armene kom op i skulderhøjde, selv på nogen jeg aldrig havde mødt før. Dem jeg havde mødt, måske en gang, skulle da lige have en krammer... så jo, synes vi er gamle bekendte.

Eneste problem er man kan have svært ved at holde styr på hvem, der er hvem og der nu lige har hvilke høns... men så spørger man jo bare.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #85 Dato: 07 April , 2011, 11:23 »
Når jeg ser Sporløs, tænker jeg tit på om jeg sådan kunne omfavne vildtfremmede mennesker, men til Forum-dag var det da lige før armene kom op i skulderhøjde, selv på nogen jeg aldrig havde mødt før. Dem jeg havde mødt, måske en gang, skulle da lige have en krammer... så jo, synes vi er gamle bekendte.

Godt sagt, sådan er det jo lige netop ! :D /o
Mvh Marianne

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #86 Dato: 07 April , 2011, 11:33 »
Det er jo lige det der med at i "alle" er gamle bekendte :o og så kommer man som en ren novice og føler sig som Bambi på glat is ;D
Men jeg KOMMER  *y jeg kan bare ikke huske den ene fra den anden også selvom jeg sidder og kigger på jer hver dag og jeg er bare SÅ dum til navne.
Dem som mødte mig og min søn i Fuglebjerg kan jeg nok slet ikke kende, men så må i endelig hive fat i mig og sige hvad i hedder. "Sige hvad i hedder" kommer i til RIGTIGT mange gange for ansigter kan jeg kende men navne: NEJ ???
Men var der er ikke noget med at vi alle fik navneskilte? For så kan i alle kende mig, for det er mig der GLOR på jeres navneskilte i stedet for jeres ansigter *g
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #87 Dato: 07 April , 2011, 13:47 »


Så har jeg laksen klar til forumdagen, 4 stk laks fange i dag( 16 kg i alt), den størst på 6 kg bliver røget og i skal nok få lov til at smage, to af de andre bliver der skåret filet så de er klar til grillen.

 
Tommy

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #88 Dato: 07 April , 2011, 13:48 »
Øjjj... jeg glæder mig allerede - har du selv fanget dem ?? Flot fangst, må man sige...  /o
Mvh Marianne

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Tilmelding til forumdag !
« Svar #89 Dato: 07 April , 2011, 13:56 »
Muuums /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn