Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: På studie tur med Lene & Thor Kongstad Madsen I Maranernes Verden.  (Læst 21989 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Jeg er osse på Lene, og kommer jo gerne et smut forbi og henter  :D én kobberbasse til miiiig  ;D  ::)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Kylling med moonboots *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
 :D den var go Marianne! Han har godt nok nogle lækre stænger ham  /o

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Tanja og Karina, I er skrevet op til en hanekylling. /o
Jeg har pt. ingen ide´om hvor mange der er.
Jeg giver lyd når jeg har tænkt mig at de skal videre. Det bliver jo nok når de begynder at gale og eller når jeg har spottet kronprinsen.
Jeg har modtaget ringe fra DFfr så de kan få smykke på !  :P


Kylling med moonboots *p

Det kan være at den skal hedde moon walker  ::)


karina dj

  • Gæst
TARK Lene  *b

Moon walker = Michael J ;D

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Nøj hvor det tegner godt. *y

Thor og jeg har lige holdt mandetal hos kyllingerne.
Fordelingen ser meget lovende ud. <:

Hos de sort-sølv er der 6 haner og 8 høner
Hos de sort-kobber er der 4 haner og 9 høner

Med forbehold for pludselige kønsskiftende tiltag  ::)


Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
 ;) det er meget muligt at jeg også kan finde plads til en sort kobber hane ;) det er utroligt muligt faktisk, selvom jeg godt ved at jeg er sidst i rækken :)
I så fald vil jeg parre ham ind på mine blå. Ellers vil jeg gerne skrives på listen til rugeæg næste år :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Beklager Johanne, men de 3 kobberfarvede haner er allerede afsat.
Du må købe rugeæg til næste år.
Hvis det pludselig viser sig at jeg har taget fejl i kønsvurderingen skal jeg nok sige til.

Zoro

  • Gæst
Det ser rigtigt fornuftigt ud at i allerede nu, sikre disse helt unike originale Maran gener i en eller anden form for et avls samarbejde.

NB: Men i bør samtidigt huske at sikre en helt ren fransk linie, som blev påtalt flere gange under besøget hos Presidenten for Maran klubben..

NB: Et noget lignende avls samarbejde burde have været indledt for længst for de store Araucanaere.

Med Hilsen fra Jørn.

 /o /o <M <M <I
« Senest Redigeret: 28 Maj , 2011, 14:06 Fra Jørn Clevin »

karina dj

  • Gæst
Jeg er frisk  ;)

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Du har da ret, gode Jørn.  :-*
De helt rene linier kommer til at gå hos mikkel og jeg.
Skulle der ske en af vores haner på hjemmefronten noget er jeg sikker på, at vi kan lave en aftale med en af aftagerne for at sikre ren linie. ;) /o

Zoro

  • Gæst
Du har da ret, gode Jørn.  :-*
De helt rene linier kommer til at gå hos mikkel og jeg.
Skulle der ske en af vores haner på hjemmefronten noget er jeg sikker på, at vi kan lave en aftale med en af aftagerne for at sikre ren linie. ;) /o

Hej Lene & Mikkel.

Se det er " Jo " intet mindre end genialt tænkt Lene & Mikkel, sådan sikre man de arvelige gener bedst muligt og holder samtidigt styr på udgangs matrialet.

NB: Denne tankegang som i her skitsere, ville forøvrigt være særdeles velegnet til de mere sjældne racer, som feks. Serama m.f.a. samt til de helt nye farve tegnings kombinationer, som kommer til fra nu af og i fremtiden.

NB: Når man tager jeres samlede investering i betragtning, er det jo også vigtigt at få lidt retur for de udgifter som dyrene står jer i.

Med Hilsen fra Jørn.

  /o /o

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Så er der sat ringe på de tyske lømler... Det var vist nok også ved at være sidste udkald. :o stoooore fødder med fjer på.

Nu fordeler de sig således


Sort-sølv 6,5 itvivl om 1
Sort-kobber 4,9 itvivl om 2  <P

Jeg fik godt nok lige lidt hjertebanken for pludselig fik jeg det kun til 3 kobber haner og må jo indrømme at 3 er afsat allerede. *e
Jeg har skrevet alle fodringe nr. ned, for der er jo både Mikkels og mine ringe i spil nu. I tilfælde af at de bliver tabt er det jo nok meget godt at kunne se hvis der er hvis.
Om vi når at udstille ved vi jo ikke endnu men det skal da ihvertfald ikke være ringen der afholder os. I tilfælde af salg ar det da også meget godt at kunne spore tilbage.

Nu er næste skridt for disse kære maraner bare at Mikkels sort-sølv farvede skal finde vej til Esbjerg og de kobberfarvede blive større og overtage Rungsted herredømmet.
Så må Hr. blomsterhane snart vige pladsen..... salg eller gryde.  <A

« Senest Redigeret: 13 Juni , 2011, 14:05 Fra Lene, Rungsted »

Zoro

  • Gæst
@ Lene & Mikkel.

Lidt billeder ville være dejligt at se af de skønne franske Maraner.

Hilsen fra Jørn.

karina dj

  • Gæst
Sådan Lene!

...har du en ide om hvornår cirka jeg skal hente den jeg er skrevet op til  ::)