Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: På studie tur med Lene & Thor Kongstad Madsen I Maranernes Verden.  (Læst 21893 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Mine dværg maran kyllinger er rørende tillidsfulde *p De hopper nærmest selv op i hænderne på mig, selv om de går med skruk.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Det er så dejligt at høre Marianne, og det hænger vel sammen med du har tillidsfulde skrukker  :D Jeg glæder mig til du kommer over og viser mig hvordan du gør  ;D og måske du vil afsløre hvor meget tid du bruger på dem dagligt?

Mine kyller er osse håndtamme og hopper op, men ikke de skånske...uanset hvor meget jeg render og holder om og af dem...

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Alt for meget tid, Karina ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Mine dværg maran kyllinger er rørende tillidsfulde *p De hopper nærmest selv op i hænderne på mig, selv om de går med skruk.

Hønsehvisker *f
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Zoro

  • Gæst
Hos Lene og i flere andre Maran projekter, tænkes der meget bredt på hønsenes adfærd og velbefindende, hvilket hele tiden giver anledning til nye udviklings modeller, for fremtidens dyre velfærd.

Et nyt tiltag for at sikre Maran hønerne, imod overidning af voldsomme haner, er feks. denne Pullert Securite, som er nem at af og  påmontere hønerne.

NB: Produktet findes i flere farver, og er tysk fremstillet. ( Pris 8 euro pr. stk + forsendelse )

Hilsen fra Jørn.
« Senest Redigeret: 17 Maj , 2011, 21:58 Fra Jørn Clevin »

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
På baggrund af kraftig opfordring kommer her en opdatering på de tyske maraners tilvækst.

De er ved at bekende kulør så nu kan der skelnes imellem de sort-sølv farvede der skal til Mikkel i Esbjerg og de kobberfarvede der bliver her hos mig.
På billedet nedenunder er de ved at fortære madrester fra plejehjemmet. Det er virkelig noget de kan li. Det er lige før at de ikke gider kyllingefoder mere.

Det andet billede er af topscoreren i fjer på benene !!

karina dj

  • Gæst
Skønt skønt Lene! Tak for billederne  /o og du godeste hvor er de blevet store  :o

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Ja de vokser rigtig godt til .... De er 5 uger nu.
Jeg skal se at få dannet mig et overblik over hvor mange der er af hver farvevariant og se om jeg ikke kan skelne haner fra høner.
De skal jo også ha ringe på.
De viser faktisk rimeligt tydeligt køn.

Zoro

  • Gæst
Det ser jo herligt ud Lene & Mikkel, her er der virkeligt matriale, til at komme videre med i avlen.

Hvordan ser det så ud i Bjarkes projekt ???

Med Hilsen fra Jørn.

 /o <M <I

karina dj

  • Gæst
Sådan Lene...sig til hvis du finder en hane for meget  ;D og såd'n  :D

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Det ser godt ud Lene! ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Hvor ser det bare godt ud /o Hvor mange er I endt med af hver farve?

Og der er altså bare et helt specielt blødt sted i mit hjerte til små kyller med masser af fjer på benene! Åh for Søren, hvor er han da bare en 'sødde' lille fyr *p
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Ja de er bare charmerende.
Mikkel og jeg har talt om, at de haner vi ikke skal bruge skal ud i det ganske danske land, til blodfornyelse så deeeeet Tanja, du siger bare til !

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Det skal de nemlig gerne! Alt andet lige kan det for mange stammers vedkommende nok ikke andet end at forbedre ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Jeg har sagt til, har jeg ikke ;)

Jeg er også meget glad for min nuværende hane, så jeg ender nok med to maranstammer ::)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk