Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: På studie tur med Lene & Thor Kongstad Madsen I Maranernes Verden.  (Læst 21916 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Zoro

  • Gæst
@ Lene.

Hej igen Lene.

Som Marianne siger bare rolig, der skal nok komme flere " Maran kylle Ryller "

NB: Gad hvide hvor mange der egentligt er kommet siden sidste opdatering ?

NB: Husk nu " Niks Pille " og ikke åbne for ruge maskinen i tide og utide.

Hilsen fra Jørn.

« Senest Redigeret: 17 April , 2011, 23:56 Fra Jørn Clevin »

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sidste opdatering er at der er kommet 21 kyllinger ud. <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L <L
Det ser ud til at der er 10 af de birkefavede. Hvilket jo må siges at være godt i og med at der ved sidste lysning kun var 20 æg tilbage af denne farve variant.

Der kommer sikkert flere i løbet af natten, for der er hul på endnu et par æg. Desværre ser det også ud til at der ligger en der vist er død på vej ud. Men jeg piller ikke for det kan være at ægget bare er blevet slået hul på af de andre og at den slet ikke er klar.

Jeg har jo desværre set mig nødsaget til at åbne for at tage de fleste aktive kyllinger ud for som tidl. skrevet så kan de falde over siden på klækkebakkerne og jeg ville ærge mig grøn hvis de så drukner i den vandbakke der står på bunden.

Rugemaskinen står i værelset ved siden af soveværelset så nu går jeg i seng til lyden af pippende kyllinger.  *p *y *p *y *p *y
Og drømmer om  !a !a !a !a !a !a !a !a

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Hvor mange er der nu, Lene?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
24 og et par stykker på vej.  /o

Thor med de skønneste kyllinger....
« Senest Redigeret: 18 April , 2011, 10:14 Fra Lene, Rungsted »

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Tillykke med dem, de ser fine ud *d
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
ihh hvor det myldre, tillykke med dem.
Det bliver spændende at se hvordan de udvikler sig  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Tak Ina og Marianne.
Indtil videre ser de ihvertfald ud til at ha ordentlig befjering ned af løbene og på den yderste tå.
Der er 6 yderlige på vej. Kommer de ud vil det gi 30 klækkede altså 50 % af de indkøbte !

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Fin, fin løbsbefjering /o
Og den sidste siger endda hej
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Zoro

  • Gæst
Hej Lene & Mikkel samt Thor.

Du og drengene ønskes Hjerteligt Tillykke med såvel udrugnings resultatet, samt med de dejlige friske og sunde Maran Kyllinger.

Med de varmeste Hilsner fra jeres hønse venner :

Burchardt & Andre samt Jørn. <I <L <L <L <L <L <L <L <M
« Senest Redigeret: 18 April , 2011, 16:41 Fra Jørn Clevin »

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Hvor hyggeligt. *h
Jeg kan godt sige jer at det er hyggelige fjerkræ folk.
Andre´ har endda job som redaktør på et tysk fjerkræ magasin så han er dybt engageret.
Jeg tager nogle af "hans" blade med til Gavnø så skal i bare se løjer.
Tak for hilsenen Jørn og hils endelig igen.*l
 

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Nu har jeg blandet mig !!!
Da jeg kom hjem fra arbejde her til aften var 3 af de 6 på vej ud døde i ægget. <W  <F <W

Så nu greb jeg altså ind og hjalp de andre ud. Havde overset en der også var på vej, så nu ligger der 4 inde i maskinen der har fået fødselshjælp og som Garanteret var døde uden min hjælp. Det kan også være at de ikke klarer det men nu har jeg da gjort noget for at de har lidt bedre odds. <A
I kan godt høre at jeg er i gang med at retfærdiggøre at jeg har blandet mig ikk ?

Nu skal det lige siges at Maranæg har en hinde der er 3 gange så tyk som alm. æg så det er meget sværere for kyllingerne at komme ud.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Nu har jeg blandet mig !!!
Da jeg kom hjem fra arbejde her til aften var 3 af de 6 på vej ud døde i ægget. <W  <F <W

Så nu greb jeg altså ind og hjalp de andre ud. Havde overset en der også var på vej, så nu ligger der 4 inde i maskinen der har fået fødselshjælp og som Garanteret var døde uden min hjælp. Det kan også være at de ikke klarer det men nu har jeg da gjort noget for at de har lidt bedre odds. <A
I kan godt høre at jeg er i gang med at retfærdiggøre at jeg har blandet mig ikk ?

Nu skal det lige siges at Maranæg har en hinde der er 3 gange så tyk som alm. æg så det er meget sværere for kyllingerne at komme ud.

Flot jordemoder..... jeg havde gjort det samme ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Flot jordemoder..... jeg havde gjort det samme ;)

Tak, Wanda.  :-*
Der er stadig liv i de 4 men to af dem har krøllede tæer.
Nu tager jeg ud i den nyudsprungne skov på hesteryg og lader naturen gå sin gang.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
I sådan en situation ville jeg også have grebet ind og håbet på det bedste.
Håber du kommer hjem med glade tanker og røde kinder *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Zoro

  • Gæst
Hej Lene.

Du har gjordt et rigtigt flot stykke arbejde, sammen med Thor under hele udrugningen af de små Maran kyllinger.

NB: Sender lige et par billeder med, af en Fodbefjeret Chokolade kylling fra i går.

Ruge resultat 6 levende kyllinger ud af 10 æg.

NB: De næste ruge æg er allerede afsendt til din søn Bjarke.

Med Hilsen fra Jørn.

 <I <M
« Senest Redigeret: 19 April , 2011, 11:05 Fra Jørn Clevin »