Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: På studie tur med Lene & Thor Kongstad Madsen I Maranernes Verden.  (Læst 21883 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Lene har bedt mig skrive lidt her i tråden :)

Jeg har været så heldig at jeg har fået lov til at være med i dette spændende projekt omkring de tyske guldklumper som forhåbenligt kommer inden så længe. Vi prøvede at få æg sidste år fra både Belgien og England, men det bedste det endte ud med var en enkelt hane i birkefarvet, så derfor var jeg frisk på at være med i disse æg igen i år. Planen er at der i min hønsegård primært skal være de birkefarvede og så som bi-ting skal jeg have et par gråstribede høner gåend og så forsøge at få dem avlet bedre med hjælp fra en tysk hane, men primært de birkefarvede, hvilket jeg glæder mig meget til! ;)

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Jeg glæder mig til at følge jeres projekt /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

thorleif

  • Gæst
Der er mange af os der foelger med denne traad, nogen kun for hygge, mends andre nog er ude for at oege sin viden. Meget laererigt.
Vi (The Croad Langshan Club of Great Britain) giorde en lignende ekspedition til Tyskland for etpar aar siden. Vores problem var frugtbarhed. Vores race, i lighed med mange andre racer, havede en lille gen-pool, og frugtbarheden gik ned, og ned, og ned. Vi vidste om nogle Croad Langshan opdrattere i Tyskland, og disse blodlinier havede nog ikke vaeret krysset med vores paa over 50 aar. Saa vi fik "een draabe" friskt blod, og alt blev bedre. Selv saa har jeg en hane som er afkom af disse nye importer, og jeg har haft nesten 100% frugtbarhed siden, saa det hjelper utroligt.
Held og lykke med projektet!

Offline sette

  • Bruger
  • Indlæg: 183
spændende læsning held og lykke med rugningen glæder mig også til at se resultatet /o
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Held og lykke til alle involverede /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Zoro

  • Gæst
Lene har bedt mig skrive lidt her i tråden :)

Jeg har været så heldig at jeg har fået lov til at være med i dette spændende projekt omkring de tyske guldklumper som forhåbenligt kommer inden så længe. Vi prøvede at få æg sidste år fra både Belgien og England, men det bedste det endte ud med var en enkelt hane i birkefarvet, så derfor var jeg frisk på at være med i disse æg igen i år. Planen er at der i min hønsegård primært skal være de birkefarvede og så som bi-ting skal jeg have et par gråstribede høner gåend og så forsøge at få dem avlet bedre med hjælp fra en tysk hane, men primært de birkefarvede, hvilket jeg glæder mig meget til! ;)



@ Mikkel.

Hej Mikkel.

Er du ikke helt spændt på at få de første " Lysnings " resultater her på Søndag ?

NB : Håber at Lene snupper sig en lille " Gibbernakker " for at holde hænderne i balance, inden hun starter med at gennemlyse æggene.

" Ih " hvor er det altså spændende Mikkel.

Med Hilsen fra Jørn.
« Senest Redigeret: 01 April , 2011, 11:10 Fra Jørn Clevin »

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Uh.... jeg mærker presset ! Lyse æg søndag !!!
Vil da lige oplyse at jeg på lørdag, skal til 40 års fødselsdag med efterfølgende dans på skovskider ... hov mener skovrider kroen til den lyse morgen ..... så en gibbernakker vil nok sende mig direkte i promillerne. /2
Kan forestille mig at min ånde vil kunne skade æggene.

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Jeg tror du skal vente til mandag, med den lysning, ellers skal du jo både holdee hænderne i ro, og holde vejret, det ville jeg end ikke påtage mig i helt ædru tilstand  /2
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Jeg er helt vildt spændt! Det bliver så sjovt at se, glæder mig rigtig meget ;)

Tror Lene skal vente til mandag, ellers går det bare galt. Ellers så ihvertfald som minimum ligge en dyne nedenunder rugemaskinen, så kan det ikke gå så galt ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Zoro

  • Gæst
Jeg er helt vildt spændt! Det bliver så sjovt at se, glæder mig rigtig meget ;)

Tror Lene skal vente til mandag, ellers går det bare galt. Ellers så ihvertfald som minimum ligge en dyne nedenunder rugemaskinen, så kan det ikke gå så galt ;)

@ Mikkel.

Det lyder bare som en rigtig god ide Mikkel, men hvad så med spiritus ånden, og dens negative påvirkning af de små uskyldige kyllinge fostre i æggene ?

" Nej " jeg tror samtidigt at vi også må opfordre Lene, til at finde sin tidligere " studie uniform frem " inden hun tager på Skov ........ så det hele ligger klart i karentæne slusen til ruge rummet.

Hilsen fra Jørn.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
 *g *g *g


Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
 ;D ;D ;D ;D
 /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
@ Mikkel.

Det lyder bare som en rigtig god ide Mikkel, men hvad så med spiritus ånden, og dens negative påvirkning af de små uskyldige kyllinge fostre i æggene ?

" Nej " jeg tror samtidigt at vi også må opfordre Lene, til at finde sin tidligere " studie uniform frem " inden hun tager på Skov ........ så det hele ligger klart i karentæne slusen til ruge rummet.

Hilsen fra Jørn.

Guud, Lene jeg synes du sagde du ikke bryder dig om synet af dig selv på billeder??? Det der går da meget godt ;D Men nu er du også lidt unfair at finde sådan et ungdomsfoto frem, Jørn <: <: <: <: *h
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Zoro

  • Gæst
Guud, Lene jeg synes du sagde du ikke bryder dig om synet af dig selv på billeder??? Det der går da meget godt ;D Men nu er du også lidt unfair at finde sådan et ungdomsfoto frem, Jørn <: <: <: <: *h

@ Tanja S Borch.

" Ja " du har helt ret Tanja, men det er " Jo " ofte svært at finde det helt rigtige billede, som passer ind i tidsrammen rent alders mæssigt ?

Egentligt har Lene jo Islandske heste, og har hele nabo grunden fyldt med dem, så det havde måske været på sin plads med et lille heste billede i stedet for.

Hilsen fra Jørn.
« Senest Redigeret: 02 April , 2011, 07:56 Fra Jørn Clevin »

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Du godeste, hun har jo mere hår end hesten, og det hører der altså noget til når vi taler islændere.  <:

Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn