Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Brug af rajnfang mod lopper  (Læst 4915 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Maja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
Brug af rajnfang mod lopper
« Dato: 27 Juni , 2008, 10:55 »

Hej alle
Jeg vil høre her, om der er nogen der har erfaring med brug af rajnfang mod lopper.
Da den er meget giftig, er jeg lidt betænkelig ved det, men samtidig kan jeg godt lide at bruge ting fra naturen.

Uddrag fra Havenyt
Noget af det bedste mod hønselopper er regnfarn, det bruger jeg selv i halmen hos mine høns, når de har lopper (det opdager jeg hurtigt, da lopper elsker mig). Hvis du har noget, kan du da prøve at smuldre det ud over bunken.[/color]

læs mere her

http://www.havenyt.dk/forum/fri_debat/11.html

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Brug af rajnfang mod lopper
« Svar #1 Dato: 27 Juni , 2008, 12:06 »
Hej Maja.

Vi har haft den oppe til drøftelse før, så jeg prøvede det i min hønsegård en gang. Hønerne hadede planten og lå minutiøst og pillede den ud af halmen når de lå i rederne :)

Hvis du bruger den er det vigtigt at du altid har den i relativ frisk tilstand, da virkningen aftager meget når den tørrer, hvilket er generelt for de planter man kan bruge mod lopper.


Offline Maja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 263
Sv: Brug af rajnfang mod lopper
« Svar #2 Dato: 27 Juni , 2008, 12:15 »
Så tror jeg bare jeg dropper det, andre metoder er jo også betydeligt lettere. Jeg havde forestillet mig at det kunne tørres og bruges hele året. Jeg har heldigvis ikke lopper, men vil også gerne undgå det, da de elsker mig.
Tak for svar.