Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: plænegræsfrø som foder  (Læst 3397 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline storm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 10
plænegræsfrø som foder
« Dato: 19 Juni , 2008, 20:07 »
Hej
Jeg har en 3-4 kg plænegræsfrø, som jeg ikke får brugt til deres oprindelige formål. Tænkte de måtte være fine til hønsene, men er blevet i tvivl om de kan være overfladebehandlet med et eller andet. Plejer man at overfladebehandle græsfrø?

Mvh
Morten

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: plænegræsfrø som foder
« Svar #1 Dato: 19 Juni , 2008, 20:25 »
Jeg tror ikke der sker noget ved at give dem til høns, altså blandet i det øvrige foder, mine høns har da nærmest tømt en nysået plæne uden der er sket noget ved det, men jeg ved selvfølgelig ikke om de nu er galvaniseret indvendigt. ::)
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

MartinJ

  • Gæst
Sv: plænegræsfrø som foder
« Svar #2 Dato: 20 Juni , 2008, 06:47 »
Græsfrø er der ingen problemer med. Et græsfrø tilhører samme familie som korn, korn er også græs.
Det der kan få mig lidt i tvivl, er om frøet er bejdset. Jeg kan ikke huske det, selvom jeg nok burde, men kig på posen og se om frøene er bejdset. Er de bejdsede er det bedst at smide dem væk. Er de ikke, er det et udmærket tidsfordriv til høns. Der er ikke nogen nævneværdig foderværdi i fræsfrø, men jeg er sikker på de bliver ædt.