Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: alder på kyller , man sætter undr en høne  (Læst 4113 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
alder på kyller , man sætter undr en høne
« Dato: 18 Juni , 2008, 17:26 »
  De kyller jeg har købt, er nok mellem 2-3 uger gamle, maskinudrugede,
mon de vil acceptere at komme under den varme høne og finde sig i hendes overherredømme, og vil hønen mon acceptere så store børn ?
 <L <L <L <L
Erfaringer modtages gerne, før jeg prøver i aften.
Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: alder på kyller , man sætter undr en høne
« Svar #1 Dato: 18 Juni , 2008, 17:31 »
Hej


Jeg tror ikke det vil lykkedes, kyllinger er blevet for selvstændige, men prøv, men du skal nok være i nærheden også når de skal ud sammen med hønen i morgen tidlig.

Tommy 

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: alder på kyller , man sætter undr en høne
« Svar #2 Dato: 18 Juni , 2008, 18:31 »
Jeg tror lige som Tommy, de skal gerne være daggamle for at det skal lykkes, men pøj pøj  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: alder på kyller , man sætter undr en høne
« Svar #3 Dato: 18 Juni , 2008, 22:28 »
Jeg sætter aldrig kyllinger til høns der er over en uge gamle, så kan de alting selv, og kender ikke til tryghed under hønen, som de jo klynger sig til når de er helt små.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: alder på kyller , man sætter undr en høne
« Svar #4 Dato: 19 Juni , 2008, 07:05 »
Jeg har min egen filosofi om, at kyllinger under en skruk lærer et særligt 'sprog', som skrukken svarer på. Det lærer maskin kyllinger ikke, men kan lære det, bare de ikke er mere end en uge gamle. Og kyllinger, der har lært sproget, kan flyttes fra en skruk til en anden, bare hun er ikke er for  kritisk, selv når kyllingerne er ældre.
Du kan da prøve, men stå parat til at gribe ind, hvis det ikke går, og giv det kun eet forsøg. Gør det sent om aftenen, når det er mørkt, og hold det mørkt, til du er klar til at stå på vagt, når høne og kyllinger vågner.
Jeg har lige suppleret min tussegamle skruk med 6 kyllinger, hun havde kun 2 i forvejen på en uges tid. De 2 var ældre end hendes egne, men havde været ved en skruk, de 4 var daggamle, og det gik fint. Men Snehvide er også noget helt særligt..  ;)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: alder på kyller , man sætter undr en høne
« Svar #5 Dato: 19 Juni , 2008, 09:40 »
Jeg har prøvet det en gang. Og det gik ikke.

Kyllingerne kunne ikke lide deres 'mor'. Hun var helt vild og ville vise dem hvordan man spiste osv. Men de kunne ikke lide hende.
Så de røg under varmen igen.
Hilsen Susanne

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
Sv: alder på kyller , man sætter undr en høne
« Svar #6 Dato: 19 Juni , 2008, 13:33 »
 Det gik heller ikke her  :P

Hønen ville gerne have dem, men de vidste ikke lige hvad de skulle bruge hende til, så de har fået deres egen lejlighed i hønsehuset. ;)
Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Vibeke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 330
Sv: alder på kyller , man sætter undr en høne
« Svar #7 Dato: 25 Juni , 2008, 20:56 »
Nå, de har selv klaret sammenføringen.
det 1 billede er fra fredag aften, hønen har hele dagen prøvet at komme ind til kyllingerne, men har lagt sig i reden for natten.
Lørdag morgen lå hun lige uden for nettet og passede på.
jeg var væk lørdag og søndag.
Mandag lå hønen i reden.
Tirsdag prøvede jeg at lade hønen og kyllingerne være sammen i hønsehuset, det gik fint og hønen skrabede og lavede spiselyde til kyllingerne, de nappede hende på den hvide plet og i lapperne.
her i dag har vi lavet en udegård til dem, og hønen har opført sig som andre mødre, og kyllingerne er stadigvæk lidt usikre på om de skal følge hende eller holde sammen, men der er flere der går efter hønen.
men hvor de nød at komme ud i solen , de små, det har de ikke prøvet før i deres unge liv, og nippe græs er vist også noget de bare kan.
Så stille og roligt lader det til at man godt kan få succes med en adoption af selv ret store kyllinger.
Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: alder på kyller , man sætter undr en høne
« Svar #8 Dato: 25 Juni , 2008, 21:59 »
Skønne billeder Vibeke - de har det godt dine små venner ;)