Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min naboes forb...... hund  (Læst 19159 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #30 Dato: 29 December , 2010, 22:25 »
Hej

Prisen op fjerkræ kan man ikke altid blive enige om, man hvis det er avlsdyr så er 150 kr meget for lidt, for hvad havde der ikke kunne komme af kyllinger, så 500kr pr stk vil ikke være for meget.

Du kan bede forsikringselskabet om at henvende sig hos D.F.f.R. jeg er sikker på de vil være behjælpelig med at vurdere hvad avlsdyr skal koste.

Tommy   

Offline Raknes

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 63
  • Her er det mig, der bygger rede
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #31 Dato: 30 December , 2010, 13:21 »
Historien vil åbenbart ingen ende tage. I går aftes lukkede han igen hunden ud. Den sked to steder i haven, lige foran hønsegårdene. Ganske gode visitkort, lortene er fyldt med sesamfrø og lange sorte hår. Ejeren bager fuldkornsbrød og hunden er sort og langhåret, og så er der ellers masser af spor rundt om hønsegården. Lorte er nu fotograferet og indsamlet i fryseposer og spor ligeledes fotograferet. Politiet tog sagen meget alvorligt og bad mig indsamle bevismateriale og aflevere dette hos sheriffen på næste torsdag,-hundelortene efter nærmere aftale;-). Og i min ophidselse kom jeg til at nævne at vi var pissesure over at manden nu på andet år kører rundt i en tysk indregistreret bil,-jamen det blev sandelig også noteret meget nøje ned. Så nu er det gode naboskab nok røget sig en endelig tur. Men de øvrige naboer på vejen som har fulgt med på sidelinjen er glade for at jeg prøver at få stoppet mandens særegne opførsel.
Nå ja, forsikringsselskabet takserede kræene til 1400 kr. da jeg også ville få udgifter til fragt af nyindkøbte dyr. Og så bad de mig om at gemme policenummeret, hvis det skulle blive nødvendigt en anden gang...De havde allerede flere sager på hunden.
Mvh
Helle på Møn
10 perlehøns, 2 Welsh cobs/ponier, 2 pintoer, 5 islændere, 1 grand danoisetæve, 2 new foundlandtæver, 1 norsk skovkat og deres 2 årige 3 ungkatte,- avlet med en mønsk landkat.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #32 Dato: 30 December , 2010, 13:26 »
Det dælme slet ikk så ringe endda  /o
Ja altså undtagen det med at naboen fatter nada  /d
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #33 Dato: 30 December , 2010, 15:33 »
Hold da op det er jo en hel gyser, Helle.  :o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #34 Dato: 30 December , 2010, 16:41 »
Dejligt du bliver taget alvorligt af både sheriffen og forsikringsselskabet.
Så mangler det kun at naboen lige tar sig selv i nakken og holder sin hund inde.
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #35 Dato: 30 December , 2010, 16:56 »
Helle har ejeren en restaurant og er tysker?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #36 Dato: 30 December , 2010, 18:02 »
Det var dog ligegodt!. Nu var min naive sjæl ellers lige så glad for fremskridtene på Møn!

Klø på Helle! Gi' ham!! Altså ejeren, ikke nødvendigvis hunden.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #37 Dato: 30 December , 2010, 18:06 »
Ja jeg vil ogs¨å sige at nu kan naboskab sq være naboskab.... nu presser du citronen over den bratwurst! lad ham sejle i sit eget karryketchuo pg brække sig af saurkraut! Fanme!


Hilsen Wanda bosat på Tysklands odde :-\
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #38 Dato: 30 December , 2010, 20:02 »
Helle har ejeren en restaurant og er tysker?

Hmm...tror måske det er smartest at tage lige dét spørgsmål over PM? *l

Offline Benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 337
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #39 Dato: 01 Januar , 2011, 11:42 »
Hej Helle

Har du overvejet, at indlevere hans hund på Internatet ???....

Det virker som regel langt bedre, end selvrisikoen på hans forsikring, som åbenbart er passende lille.

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #40 Dato: 01 Januar , 2011, 18:28 »
Du kan også gå den meget lede vej og indrykke en annonce i den lokale avis med at hvis den ikke bliver holdt hjemme, så bliver den skudt. Mener det er sådan det skal gøres? Ikke at du skal skyde den, det syntes jeg ville være en dum idé, men det vil formegentlig få ham til at tænke over tingene :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Benny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 337
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #41 Dato: 03 Januar , 2011, 01:19 »
Hej Mikkel

Det er en meget meget dum vej at gå, da den jo lige som antyder, at man har skydevåben i huset.... Det har lige så stor en evne til at tiltrække uønskede elementer, som at proklamere, man har Kr 100.000 liggende på sofabordet, og man er taget 3 uger på ferie...

Og uanset hvor tomme ord det så end er, er det træls at komme hjem, og finde hele hytten endevendt... Bare fordi en eller anden dum nød, troede på annoncen.

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #42 Dato: 03 Januar , 2011, 12:17 »
Det var også bare et forslag, det har virket i de tilfælde jeg har hørt om, men kan godt se ulempen :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline lisbethpilkjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 228
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #43 Dato: 03 Januar , 2011, 15:46 »
Hej Mikkel

Det er en meget meget dum vej at gå, da den jo lige som antyder, at man har skydevåben i huset.... Det har lige så stor en evne til at tiltrække uønskede elementer, som at proklamere, man har Kr 100.000 liggende på sofabordet, og man er taget 3 uger på ferie...

Og uanset hvor tomme ord det så end er, er det træls at komme hjem, og finde hele hytten endevendt... Bare fordi en eller anden dum nød, troede på annoncen.

M.V.H....Benny..


Ved ikke om det er en dum vej at gå, hvis det endelig skulle være, så kan man jo evt. omformulere sig lidt.
Desuden så er der jo regler for våben. De skal da så vidt jeg ved være låst inde i våbenskab netop for at en tåbe ikke skal kunne få fat i dem.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #44 Dato: 03 Januar , 2011, 16:18 »
han skriver jo ikke hvem der skyder ;) men man kunne jo skrive at man vil få bæstet skudt. så er det lidt mere diffust hvem der gør det.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.