Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min naboes forb...... hund  (Læst 19156 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #15 Dato: 26 December , 2010, 22:43 »
Hvis du har perlen endnu så gem den til næste gang. Min nabo lærte sin hund ikke at jage hønsene, ved at tage den høne den havde slået ihjeld, og binde hønen godt fast i elefanthegnet. Gæt selv om hunden havde lyst til nogensinde igen at smække kæberne omkring en høne efter den havde haft fat i en hønen der gav stød ;D

Det vil ræven heller ikke, 7-9-13 efter at vi har hængt en ræv i hegn oplever vi meget sjældent en ræv på vores grund.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #16 Dato: 26 December , 2010, 22:54 »
Det vil ræven heller ikke, 7-9-13 efter at vi har hængt en ræv i hegn oplever vi meget sjældent en ræv på vores grund.

Wow, har I ligefrem hængt en RÆV i et hegn??! :o Dét var dog effektivt! ;D

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #17 Dato: 26 December , 2010, 23:08 »
Så kom der endelig en løsning på "Søde" Cæsar? :) Har de hegnet ind eller?

Niks, det var nok at forklare at fremover koster de 250 kr. stykket.

Og nu flytter vi væk fra "søde Cæsar"
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #18 Dato: 26 December , 2010, 23:44 »
Løsningen med at flytte væk fra ploblemet kan kun i sjældne tilfælde lade sig gøre i praksis. Dvs hvis man i forvejen har tænkt sig at flytte.

Men løsningen er helt klart at det har økonomiske konsekvenser når en hundeejer ikke har styr over sin hund. Og helst så store økonomiske konsekvenser som muligt. Så både et bødeforlæg fra politiet og et erstatningskrav fra forsikringsselskabet vil sikkert få hundeejeren til at sætte større pris på 'bare en høne'.
Mvh
Erik Andersen

Offline Raknes

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 63
  • Her er det mig, der bygger rede
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #19 Dato: 27 December , 2010, 12:08 »
Så fik jeg endelig talt med Codan. De aner ikke om de kan hjælpe. Om hunden har stjålet fjerkræ, øvet hærværk eller hvad den har gjort, det kan de ikke finde ud af. Der var ikke så mange på job i denne uge. Men de vil sende en skadesanmeldelse og rådede mig til at kontakte politiet igen. Nu er det sådan at politiet ikke kommer før på torsdag, det er jo en lille ø, og det er landbetjenten, der skal tage sig af den slags. Jeg tror at jeg sender naboen en regning på to perler og en moskus og hvis han ikke betaler sender jeg ham fluks i fogedretten. Hunden var her igen i morges og hvis det er hans nye måde at lufte hund på så tror jeg at jeg fanger den og afleverer den på den dyreste hundepension jeg kan finde.
Mvh
Helle
10 perlehøns, 2 Welsh cobs/ponier, 2 pintoer, 5 islændere, 1 grand danoisetæve, 2 new foundlandtæver, 1 norsk skovkat og deres 2 årige 3 ungkatte,- avlet med en mønsk landkat.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #20 Dato: 27 December , 2010, 12:09 »
Wow, har I ligefrem hængt en RÆV i et hegn??! :o Dét var dog effektivt! ;D

 <H Jeg mener en død høne

Det er altså bare røv irriterende  med sådan en møg hund...
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #21 Dato: 27 December , 2010, 12:25 »
Syns det fint med anmeldelse til politi og forsikring. Især hvis naboer og andre plagede gør det sammen .... så bygger man jo lige så stille en meget stærk sag op.

Desuden burde der jo ingen betænkeligheder være at finde fra naboen i at betale da han jo selv syns det ok han hun "handler ind" på egen hånd.
 
Fik jeg chancen for at fange hunde ville jeg gøre det og aflevere til politiet.

 I et lille samfund ..i det hele taget mellem naboer.. må dette være den bedste løsning.

Vi har en nabo et godt stykke op ad vejen der nogle gange har et helt kobbel af hunde rendende på vejen hvor de napper cyklende børn i buksebenet. Hver gang jeg går forbi er jeg lige inde og aflevere hunden(de) hvis jeg møder nogle ...en gang er en af deres hunde løbet ud foran en patruljebil (gnæ gnæk) så nu er der i det mindste bygget hundegård osv. Men der er af og til stadig en afstikker...for ikke at tale om lama og heste og andet der render uden for hegnet. Vi snakker sammen om det ....

Var det derimod folk som naboen i denne tråd der er bedøvende lige glad ..ja tak ..så det politi på med det samme !
Det samme ville også gælde hvis vi boede dør om dør med dem ...så ville jeg jo klart føle mig mere generet af det.

Håber i snart får fred og penge til at købe nye dyr.
Med venlig hilsen Søs

GKV

  • Gæst
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #22 Dato: 27 December , 2010, 12:26 »
Kan du ikke alliere dig med de naboer som også er generet af den og som har jagttegn? Konflikt eller ej? En annonce i den lokale sprøjte om, at hvis hunden bliver antruffet på jeres matrikel, bliver den skudt, det plejer at hjælpe og hvis det ikke gør så skyd den.

Det er fuldstændigt urimeligt, at man skal finde sig i sådan en behandling fra en hundeejers side.Det lyder hårdt, men til tider må man skære igennem og gøre det klart at man ikke accepterer en sådan ligegyldighed for andres følelser og ejendele.

VH Gunni.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #23 Dato: 27 December , 2010, 12:35 »
Helt enig med Gunni ..... for det må man nemli gerne  /o
Med venlig hilsen Søs

Offline Raknes

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 63
  • Her er det mig, der bygger rede
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #24 Dato: 27 December , 2010, 15:31 »
Så skete der noget, den gode landbetjent havde nok alligevel tid på en mandag. Den før så hånende nabo ringede og var nu meget ked af det, der er sket og ville naturligvis erstatte dyrene. Hans forsikringsselskab har lige ringet mens jeg var i byen, så det ser da ud til at jeg får erstattet mine kære perler. Men hvad skal jeg dog sige at de koster? Jeg har selv ruget dem ud og der var ingen stregkode på da de kom ud af æggene :).
Tak for jeres deltagelse, rart at mærke at man ikke er helt alene om at værdsætte sine kræ.
Mhv
Helle
PS Nu har den nu vældig søde nabo været ovre med et hjemmebagt rugbrød fra sit eget økologiske bageri og undskyldt mange gange og lover at passe bedre på sine hunde. Hvad mon den landbetjent har sagt???
10 perlehøns, 2 Welsh cobs/ponier, 2 pintoer, 5 islændere, 1 grand danoisetæve, 2 new foundlandtæver, 1 norsk skovkat og deres 2 årige 3 ungkatte,- avlet med en mønsk landkat.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #25 Dato: 27 December , 2010, 15:38 »
Jeg ved ikke hvad han har sagt, men det manglede da bare. Jeg forstår godt din nabo, de holder jo af hunden. Men forstår også i endnu højere grad dig. Det bedste ville jo være at de fik styr på hunden så du ikke skal leve i frygt for dine dyr. Du må en tur omkring Lolland og købe et par perler af Lene :)

Men det bliver jo aldrig det samme som dem man har mistet :'(
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #26 Dato: 27 December , 2010, 17:15 »
Tillykke ..det var godt at høre.

Du kan evt se hvad lignende dyr sælges for andre steder.

Prisen fra æg til voksen høne vil alligevel aldrig kunne svare til udgifter og kræfter lagt i fordring og pasning.

Men som udgangspunkt må prisen jo være den som tilsvarende nye dyr vil koste.
Med venlig hilsen Søs

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #27 Dato: 27 December , 2010, 17:23 »
Lene tager 150 kr for sine perler, så du siger bare at de koster 300 kr stykket... sq ingen grund til at være flink ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline mineunger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 207
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #28 Dato: 29 December , 2010, 22:13 »
Nu skal du ikke nøjes med erstatningen for hønsene. Han skal stadigvæk have bøden for ikke at holde hunden/ hundene hjemme!
Kh en anden Mønbo.
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Min naboes forb...... hund
« Svar #29 Dato: 29 December , 2010, 22:15 »
Det lyder godt!
Og mon ikke det med at landbetjenten tropper i sig selv er et godt signal om, at det man har gang i, ikke er så smart :D

Tillykke med, at du gjorde noget og fik en ordentlig reaktion - omsider!