Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: følgeton på . hjælp mine høns dør  (Læst 16635 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bly viol

  • Gæst
følgeton på . hjælp mine høns dør
« Dato: 04 Oktober , 2010, 12:53 »
nu har jeg gjort alt det som folk sagde og skrev . og det gik godt en 10 dages tid . så startede det igen . tænkte det sku lige ha lov at virke . men men men de døde igen . det er ik til at holde ud . så nu har jeg afleveret 1 hos dyrlægen i dag som de vil skære op og se hva der sker . der er røget 15 mere nu . det er bare for ærgeligt det her . godt jeg ik har taget alle de andre hjem i denne flok . skal nok skrive hva det er når jeg får svar fra dyrlægen . men tak for alle jeres råd og vejledning . det er rart med noget opbakning når tingene går galt . det er så trist at se dem dø . og også mange penge hver gang en går til . har valfartet land og rige rundt for at samle dem jeg gerne ville ha . og nu mangler jeg hane til den race og den race . øv altså .
hilsen en meget trist hønse elsker . mark

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #1 Dato: 04 Oktober , 2010, 12:56 »
Sender alle mine trøstende tanker til dig :)

Håber at I finder årsagen.
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

bly viol

  • Gæst
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #2 Dato: 04 Oktober , 2010, 13:04 »
tak josefine . det gør jeg også . har elsket høns hele mit liv og næsten altid haft hvis jeg havde mulighed for det . er bare så ked a at sku opleve det her . mark

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #3 Dato: 04 Oktober , 2010, 15:36 »
Sikke dog en redelighed, Mark, *t *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

frida

  • Gæst
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #4 Dato: 04 Oktober , 2010, 15:37 »
Synes det er en god ide, at lade dyrlægen komme ind over. Ved godt det koster, men i forhold til at blive ved med at miste dyr, til noget man ikke aner hvad er, så er pengene forhåbentligt givet godt ud.
Håber dine resterende dyr klarer sig.

Susanne

  • Gæst
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #5 Dato: 04 Oktober , 2010, 15:52 »
Pyh - det er godtnok en slem omgang. /d

Håber I får svar og håber dårligdommen bliver udryddet.

 

bly viol

  • Gæst
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #6 Dato: 04 Oktober , 2010, 16:15 »
tak alle . ja det håber jeg også . har sagt at om 5 år har jeg dk's største samling a race høns . det ser det vist ik ud til lige pt . men nu må vi se . håber bare det stopper

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #7 Dato: 04 Oktober , 2010, 18:20 »
Du skrev tidligere at du havde dyrene placeret flere forskellige steder. Er det alle steder, du har dødsfald eller er det begrænset til ét hønsehus/-stald? Eller er det kyllingerne - eller de voksne?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

bly viol

  • Gæst
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #8 Dato: 04 Oktober , 2010, 18:30 »
det er kun den flok jeg har det ene sted . alle de andre er der ik problemer med overhovedet . heldigvis . det er både kyllinger og voksne

bly viol

  • Gæst
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #9 Dato: 05 Oktober , 2010, 16:35 »
så fik jeg svar . de er fyldt med orm og bliver sat i behandling i morgen . den de skar op havde stort set kun orm i sig . og intet blod tilbage . fuck ( undskyld sproget ) jeg er glad nu . håber vi kan nå at redde resten så de får det godt igen . det er ik over endnu . men håber det gør det når de starter behandling i morgen. alt i alt har jeg cm mistet 30 . var holdt op med at tælle . blev så depri a det
                          hilsen mark

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #10 Dato: 05 Oktober , 2010, 16:48 »
Dejligt af få en dianose, tænkte det nok da jeg læste det her, havde nemlig det samme problem sidste år, indtil at de fik en ormebehandling. Derefter stoppede dødsfaldene, men mistede dog ikke så mange som dig.
Kanon for dig at ku behandle dem med det rigtige nu  /o
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #11 Dato: 05 Oktober , 2010, 17:07 »
Dejligt du fik svar. Sagde dyrlægen noget om hvilken slags orm?
Hvad har du fået til dem? Panacur eller Flubenol eller?
Jeg var ikke klar over, at de kunne dø af at have orm.
Sikke noget.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

bly viol

  • Gæst
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #12 Dato: 05 Oktober , 2010, 20:06 »
ja det er super at vi har fået svar . ER SÅÅÅÅ GLAD . han sagde ik hva slags orm det var . bare at de var fyldt med dem . men det får jeg a vide i morgen når jeg skal ned og betale og hente ormekuren . den sku bestilles hjem . så nu håber jeg det går fremad og at jeg om 5 år har dk's største samling a racehøns . hehe . skal flytte sammen med min kæreste til den 1 også bygger vi et stort anlæg hvor hønsene skal være . det hønsehus vi har købt nu er der 46 rum i . så det er da en start . selvom jeg har flere racer end der er rum til griner .nu skal jeg bare ha fundet de dyr jeg mistede så jeg igen har haner og høner der passer sammen . skriver lige i morgen hva det var for orm og hva jeg har fået til dem . mark

frida

  • Gæst
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #13 Dato: 05 Oktober , 2010, 21:01 »
Hurtigt svar din dyrlæge giver. Super de kommer i behandling nu. Held og lykke med dem.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #14 Dato: 05 Oktober , 2010, 22:14 »
ja det er super at vi har fået svar . ER SÅÅÅÅ GLAD . han sagde ik hva slags orm det var . bare at de var fyldt med dem . men det får jeg a vide i morgen når jeg skal ned og betale og hente ormekuren . den sku bestilles hjem . så nu håber jeg det går fremad og at jeg om 5 år har dk's største samling a racehøns . hehe . skal flytte sammen med min kæreste til den 1 også bygger vi et stort anlæg hvor hønsene skal være . det hønsehus vi har købt nu er der 46 rum i . så det er da en start . selvom jeg har flere racer end der er rum til griner .nu skal jeg bare ha fundet de dyr jeg mistede så jeg igen har haner og høner der passer sammen . skriver lige i morgen hva det var for orm og hva jeg har fået til dem . mark

Trist at læse om alle dine tab.... *t
Tillykke med diagnosen. Det er altid rart at få en forklaring.

46 rum !!  :o
Det kræver altså nogle billeder ! <+
Man sidder jo her og er lige ved at skifte farve til grøn af ren og skær misundelse.
Det lyder som nogle skønne fremtids planer, glæder mig meget til at følge med i dit projekt. Bare klø på !