Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Køb af foder.  (Læst 8388 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

gittelinnm

  • Gæst
Køb af foder.
« Dato: 30 April , 2008, 21:50 »
Da vi hentede vores 4 wyandotter i lørdags fik vi lov til at købe noget foder af sælgeren, så der var lidt til at starte med.
Hvor køber jeg mit foder fremover  <S

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Køb af foder.
« Svar #1 Dato: 30 April , 2008, 22:00 »
En korn og foderstof i nærheden er nok det billigste. Dyrehandlere er normalt dyrere med foder til høns.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

gittelinnm

  • Gæst
Sv: Køb af foder.
« Svar #2 Dato: 30 April , 2008, 22:15 »
Nå, ja.... selvfølgelig  ;D
Nu har jeg været inde og Google efter det og har fundet et sted i Køge.
Men der er Kyllinge voksenfoder og Hønsefuldfoder, vores høns er 8-9 uger, hvilken foder skal jeg købe?

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Køb af foder.
« Svar #3 Dato: 30 April , 2008, 23:19 »
Det vil være fint med kyllinge voksefoder.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Køb af foder.
« Svar #4 Dato: 01 Maj , 2008, 12:53 »
indtil de begynder at ligge æg;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Køb af foder.
« Svar #5 Dato: 01 Maj , 2008, 13:27 »
Kyllingfoder/startfoder til de er 6-8 uger. Derefter skiftes langsomt over til voksefoder. Gør det over et par uger. Voksefoder til 16-20 uger. Så starter voksenlivet.

Så hvis du allerede nu køber voksefoder, så kan du begynde at blande det i det vanlige foder. Så mindsker du risikoen for tynde maver.
Hilsen Susanne

gittelinnm

  • Gæst
Sv: Køb af foder.
« Svar #6 Dato: 04 Maj , 2008, 20:58 »
Ja,.... det kan jo hurtig gå hen og blive en videnskab  :D
Jeg ved egentlig ikke hvad det er for fodder jeg fik med der hvor vi købte dem, - i morgen køber vi voksefoder og håber at maverne ikke får det for hårdt, hvis der er for stor forskel..... Tak for hjælpen  ;)

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Køb af foder.
« Svar #7 Dato: 04 Maj , 2008, 23:07 »
Hej


Køge korn har nogle gode produkter, jeg er selv skiftet til deres kyllinge foder, det ser rigtig godt ud og det har nogle flere % protein end det jeg er vant til at bruge og det dufter også anderledes og det bedste er at kyllinger kaste sig over det, de har ikke villet tage det sidste jeg hentede hos min sædvalige leverandør, det er også meget fint granuletet så det kan alle kyllingerne spise.

Tommy

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Køb af foder.
« Svar #8 Dato: 07 Maj , 2008, 20:44 »
Når jeg sælger kyllinger, plejer jeg at give en pose foder med, så der er noget at starte på, og jeg fortæller hvad det er, og hvor længe de skl have det, sådan synes jeg de nye ejer starter bedst.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Helle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 267
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: Køb af foder.
« Svar #9 Dato: 07 Maj , 2008, 21:45 »
Er det et problem at fortsætte med startfoder, til posen er tom? Eller er det bedst at købe voksefoder og give dem, for senere at skifte til æglægningsfoder. Jeg har 6 kyllinger der er godt 3 uger gamle og det giver nogle store rester, hvis jeg skal skifte,- men selvfølgelig skal mine skønne kyller have det bedste ;)
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Køb af foder.
« Svar #10 Dato: 07 Maj , 2008, 21:50 »
Jeg synes jeg har læst i dette forum, at man kan give startfoder indtil ca 1 månede før æglægning, og det tror jeg er et godt forslag, som jeg vil prøve. ;D eller hvad siger i er det klogt ???
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Køb af foder.
« Svar #11 Dato: 07 Maj , 2008, 22:05 »
Hej!  :)
Jeg har fået at vide der hvor jeg køber mit foder at jeg fint kan springe over voksefoderet og fortsætte med startfoderet. Han sagde endda at når jeg brugte fuldfoder til mine høns kunne jeg fint gå over til det allerede i 8 ugersalderen, hvis startfoderet slap op
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk