Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: skrukhøne  (Læst 2297 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Choice

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
skrukhøne
« Dato: 17 August , 2010, 17:35 »
Hej, jeg har en Wyandothøne, som stædigt ligger skruk, meget længe nu, mere end en måned, hun ligger på æg fra 2 Isa'er og pt har jeg kun en unghane, han er ikke kønsmoden.

Hvordan får jeg hende til at holde op?

Og hvorfor er detr ligesom lidt blodstænk på æggene? Isa'erne lægger dem i en fælles rede, hvor hun så åbentbart tager dem og ruger.

mvh Mette

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: skrukhøne
« Svar #1 Dato: 17 August , 2010, 17:59 »
Du kan vælge at købe et par dag gamle kyllinger til hende, så hun kan tage sig af dem, og få noget ud af sin store tålmodighed.
Eller du kan prøve søgefunktionen her og søge på akruk og afskrukning, så skulle der gerne komme en del gode råd om sagen, men de fleste høns giver op på et tidspunkt, men de kan nå at blive meget tynde og afpillede inden.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: skrukhøne
« Svar #2 Dato: 17 August , 2010, 18:04 »
Hvis du putter hønen i et bur for sig med foder og vand helst væk fra hønsegården så er den over det pjat i løbet af en3-4 dage
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

pylle pylle

  • Gæst
Sv: skrukhøne
« Svar #3 Dato: 17 August , 2010, 18:44 »
hm.. sådan gør jeg med mine skrukker.. med det er til når de skal ruge.. Jeg giver altid mine høns en etværelses når de skal ruge kyller ud.. jeg har aldrig oplevet at hønen skulle afskrukke???

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: skrukhøne
« Svar #5 Dato: 17 August , 2010, 20:56 »
Blodstænk, så bliver jeg jo lidt bekymret for om der kan være blodmider. Det er lige årstiden. Prøv at tjekke revner og sprækker og løft evt. siddepinde eller andet, tjek om der er nogle bittesmå prikker, der bevæger sig. De er ca på størrelse med et punktum.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk