Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Medlemmer - hvem får man egentlig ??  (Læst 4568 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Medlemmer - hvem får man egentlig ??
« Dato: 13 Juli , 2010, 12:00 »
Der er tråde om hvad man egentlig får ud af at være medlem i en klub eller specialklub. Og der er rigtig mange svar på dette.

Men der er ikke så meget om det modsatte
"Hvad får klubben ud af sit medlem !!"

Får man et medlem som gerne vil deltage i arrangementer og interessere sig ?
Får man et medlem som endda også gerne vil avle og udstille ?
Får man et medlem som man ALDRIG ser og ingengang er "mand" nok til at udmelde sig igen og bare "glemme" at betale næste års kontigent ?
Eller ??

Enhver klub vil gerne have aktive medlemmer, ligesom medlemmerne gerne vil have en aktiv klub.
« Senest Redigeret: 28 Januar , 2012, 08:42 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Medlemmer - hvem får man egentlig ??
« Svar #1 Dato: 13 Juli , 2010, 12:08 »
Jeg tror det kommer meget an på det forum man er medlem af. Jeg ville til enhver tid deltage i arrangementer arrangeret af Dansk Fjerkær Forum. Her er toen go' og mange kender hinanden, også privat. Jeg er også medlem af en fotoside og et undulatforum, og disse to sider laver også jævnligt arrangementer, som jeg gerne vil deltage i, da tonen disse steder ligeledes er go'.

Jeg har i en anden tråd for nylig, fortalt hvordan jeg følte mig chikaneret væk fra et forum om katte. Her ville jeg aldrig møde op, heller ikke hvis jeg ikke var blevet chikaneret, da tonen mellem medlemerne oser af grimme ord og mangel på respekt overfor sine meddebatører.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Susanne

  • Gæst
Sv: Medlemmer - hvem får man egentlig ??
« Svar #2 Dato: 13 Juli , 2010, 18:26 »
Godt emne, Lene!

Jeg har "flyttet mig" og er blevet rigtigt medlem af vores lokale fjerkræklub. Først og fremmest for min egen skyld - idet jeg har brug for at lære om hønseavl og regner med at det er her ekspertisen befinder sig.

Men hvis vi alle bare komme for at suge fordele til os selv, holder klubben snart op med at fungere.

Jeg håber med tiden at få noget erfaring, som jeg evt kan bidrage med til endnu nyere medlemmer.

Håber også at kunne giv en praktisk hånd med ved forskellige arrangementer fremover.

En klubs kvalitet måles selvfølgelig på hvor aktive og ydende de enkelte medlemmer er.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Medlemmer - hvem får man egentlig ??
« Svar #3 Dato: 13 Juli , 2010, 18:39 »
Alle klubber har alle de karakterer du nævner.

Der er også medlemmer som man aldrig ser men som bare betaler år efter år... og det er der jo i og for sig ikke noget galt i det er jo penge i kassen.

Så det er jo op til den enkelte at finde ud af hvor meget man vil yde, men det er, i mine øjne, stadig klubben der skal motivere medlemmerne.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Medlemmer - hvem får man egentlig ??
« Svar #4 Dato: 13 Juli , 2010, 23:23 »
Melder man sig ind i en klub, vil jeg da også mene at man er aktiv. Hvem melder sig måske ind i den lokale tennisklub uden at gide spille?

Jeg er selv medlem af Herning Fjerkræklub, og har også været til et par møder.
Pt. er jeg dog betalende, passivt medlem. Ikke fordi interessen mangler, men fordi jeg ikke længere har bil.
Jeg kunne dog ikke drømme om at melde mig ud af klubben, da jeg forhåbentlig får bil igen. Indtil da går jeg da ud fra, at klubben sætter pris på mit kontingent.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene