Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Selvfed fox  (Læst 13714 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Selvfed fox
« Svar #30 Dato: 03 Juli , 2010, 15:40 »
Strøm hjælper altid ;)..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Selvfed fox
« Svar #31 Dato: 04 Juli , 2010, 12:22 »
Anette ja der er jo visse ligheder, hvilken race er den?  Men jeg tænker at dine hunde taler lidt pænere til dig end ræven gjorde til mig ;)

Bestemt ja og så "slagter" de jo heller ikke mine høns  :) Det er Islandske Fårehunde, jeg har .... fantastisk dejlig race, hvis man kan enten dæmpe eller holde deres gøen ud  <G
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Selvfed fox
« Svar #32 Dato: 04 Juli , 2010, 14:15 »
Uuuh. Jeg kender også flere islandske fårehunde. De er så dejlige!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Lyysa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Selvfed fox
« Svar #33 Dato: 07 Juli , 2010, 00:29 »
Lige en kommentar til det med at udstoppe hvalpen.
Det er normalt ikke noget der er særligt kostbart.
Der kræves ikke nogen særlige remedier eller kemikalier, ej heller noget særlig uddannelse anden end viljen og øvelse.
En udstopning koster normalt timelønnen + nogle få hundrede kroner.
Nu kender jeg ikke en i dit område, men som stor knægt kom jeg meget i en konservators butik i min fødeby, for ejeren der var kendt som Ole Udstopper var flink og lærte meget fra sig.

Derfor ved jeg lidt om det. Og derfor ville jeg, hvis din interesse er vakt, bare ligge den i fryseren og søge en konservator for en pris. Gør opmærksom på det er en unge og oplys vægten. Bed ham give dig et overslag på hvad det vil koste at få lavet på timeløn, det er normalt det billigste.

Pøj pøj med hele fremover.
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Selvfed fox
« Svar #34 Dato: 07 Juli , 2010, 00:34 »
Tror desværre det er for sent ;) men vil da overveje det hvis jeg skulle være så (u)heldig at fange en igen engang :)

Jeg tænkte også at det vel egentlig bare er lidt som når man tager i Build-a-bear shoppen og laver sin bamse ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Selvfed fox
« Svar #35 Dato: 07 Juli , 2010, 09:09 »
Har haft kontaktet en konservator en gang vi fandt en trafikdræbt (men hel og pæn) ræv.

Det er flere tusinde kr det drejer sig om ..og det var blot garvning.

Han tilbød mig at vælge et flottere skind af dem han selv havde garvet .... til samme eller vist endda billigere pris.

Men så syns jeg konceptet gik i vasken så jeg takkede nej.

Til gengæld sendte han mig kvit og frit alle 4 hjørnetænder ...fint rensede. De nu meget sjove at ha´.
Med venlig hilsen Søs

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Selvfed fox
« Svar #36 Dato: 07 Juli , 2010, 17:48 »
Det sidste jeg fik udstoppet var en fasan kok og det er ca. 15år siden, jeg mener jeg gav 800-900 kr. Om det er dyrt er jo et vurderingsspørgsmål.

Da jeg var barn, 1. eller 2. klasse og der var rundspørge i klassen om hvad børnene ville være, så svarede jeg konsevator, en som udstopper dyr, alle de andre unger skulle være opdagelsesrejsende,
astronauter og  ballet danserere.
Jeg lånte tykke bøger om det på biblioteket.

Alle døde dyr (som var igod stand) tog jeg med hjem og ville have udstoppet. Min mor var noget træt af det og bestemt ikke pjattet med at have dem liggende i fryseren  ;D ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Selvfed fox
« Svar #37 Dato: 08 Juli , 2010, 10:34 »
Jeg kunne ikke nære mig for lige at google lidt på emnet.
Og fandt en hjemmeside med en fyr, der har priser på:

http://zoo-konservator.dk/prisliste.shtml

At blive konservator er en flerårig uddanelse her i landet, som ikke er helt nem at få. Der er ikke så mange lærepladser. Og noget må de vel lære, som ikke er sådan lige.. for alle os andre amatører?!

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Selvfed fox
« Svar #38 Dato: 08 Juli , 2010, 10:59 »
Og ham her ser ud til at være pænt dygtig, måske bruger han lidt for meget 'farvelade' efter min smag til fugleben og næb m.m.

Der er en del klamphuggere i den branche. Har set lidt af hvert i kraft af mit tidligere arbejde i jagtbranchen. Men en ting er helt sikkert - pris og kvalitet hænger sammen!!

Mvh Marianne

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Selvfed fox
« Svar #39 Dato: 11 Juli , 2010, 09:59 »
Lene, jeg har gjort det samme  /o.. Der ligger mindst 10 mindre fugle i fryseren, som jeg har fundet rundt omkring.. Ringede engang til en konservator i Varde. Han skulle have 980 for at udstoppe en musvit :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Selvfed fox
« Svar #40 Dato: 11 Juli , 2010, 20:35 »
@ Mikkel    Tolerant mor du har!! Skal hun så vente på du får råd til at udstoppe?  Els må du gå på et kursus til vinter: Lær at udstoppe din egen musvit.  ;D

Har også forhørt mig om en et-eller andet fugl, som var fløjet mod ruden. 12-1300 kr.  foruden hun ikke kunne garantere fjerene sad fast, fordi det var en ungfugl. Men OK, konservatorerne skal da også leve, jeg skulle i hvert fald ha en del for at sidde og lege med rådne tarme... /3
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Selvfed fox
« Svar #41 Dato: 11 Juli , 2010, 20:50 »
Mikkel du må have fat i Fugle Hans, han må bo i nærheden af dig, jeg så en udsendelse med Søren Rye hvor de besøgte Fugle Hans, det var ret spændende  :D

Fugle Hans er på Facebook :

http://www.facebook.com/pages/Fugle-Hans/27776028983

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Selvfed fox
« Svar #42 Dato: 12 Juli , 2010, 15:30 »
Skulle han så udstoppe dem :D?

Jette, ja meget tolerant, men det skyldes jo nok at hun er gift med en jæger. Hun er van til at åbne fryseren og se et rådyrehovede, en fugl eller en ræv ligge i den.. Måske det er derfor hun insisterede på at vi skulle have en kummefryser mere hvor alt vildt kunne opbevares? :D

Det skal lige siges at vi har en del frysere her fordi vi selv får slagtet, så vi har altid store mængder kød liggende.. Det kræver jo lidt at bo på en lille gård ;).. Vi har eksempelvis en fryser alene til vildt + æblemost, men igen.. store mængder kød på en gang kræver meget plads :D

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Selvfed fox
« Svar #43 Dato: 13 Juli , 2010, 10:37 »
Det skal lige siges at vi har en del frysere her fordi vi selv får slagtet, så vi har altid store mængder kød liggende.. Det kræver jo lidt at bo på en lille gård ;).. Vi har eksempelvis en fryser alene til vildt + æblemost, men igen.. store mængder kød på en gang kræver meget plads :D
@Mikkel: Det er det samme når man bor sammen med en kok: Aldrig kan man finde sine små pakker sirligt indpakkede poser med hakket kød... Altid ligger der halve eller hele laksesider, store kasser med butterdejsplader eller hele oksefileter... Heldigvis har vi just fået ranet os en gratis skabsfryser til, så nu kan kokken bruge kummefryseren til sine sager uden jeg farer op i det røde felt når jeg skal hente aftensmad  ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Selvfed fox
« Svar #44 Dato: 19 Juli , 2010, 10:32 »
Tanja, haha ja sådan er det jo bare, men det er godt med masser af plads ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.