Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Selvfed fox  (Læst 13716 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Selvfed fox
« Svar #15 Dato: 02 Juli , 2010, 17:45 »
Et fint dyr - men de skal bare holde sig til skoven.

Ræve er der nok af, så en udtynding skader ikke.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Selvfed fox
« Svar #16 Dato: 02 Juli , 2010, 20:43 »
Jeg kan godt forstå du er glad, men jeg er altid  lidt loren ved at aflive dyr på denne årstid, jeg ville under alle omstændigheder være ked af at gøre et kuld unger moderløse, men nu siger du at det er en stor hvalp, og så er der nok ikke nogen unger der dør af sult.

Den ser sund ud Wanda, så du har ganske rigtigt fodret den godt. /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Selvfed fox
« Svar #17 Dato: 02 Juli , 2010, 21:01 »
En ting er sikkert. Hvis ikke Mikkel var død igår så var alle mine høns døde en efter en... den ville ikke stoppe får alle gårde var tomme.
Og ja Ina den har levet et liv i luksus ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Selvfed fox
« Svar #18 Dato: 02 Juli , 2010, 21:23 »
Nu skal jeg altså lige høre..... var det forbudt at skyde ræven i følge diverse jagtlove og skadedyrslove og den slags??? Har en på facebook som har vældig ondt i r.... over at den er blevet skudt.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Selvfed fox
« Svar #19 Dato: 02 Juli , 2010, 21:42 »
Jeg synes jeg har læst på dette forum ( ???) at det er tilladt at skyde både hvalpe, tæver med hvalpe og hanner, hvis de er inden for din matrikel og laver ulykker. Hmm... Gad vide hvilken tråd jeg læste det i??? MEN, hvis det er sandt, er der jo ingen "ko på isen"...

Jeg synes det er fint du har fanget den lille Mikkel og den er blevet aflivet på en værdig og smerterfri måde, men jeg må også tilstå, at jeg blir' blød om hjertet af dine billeder. De øjne der kigger bedene op... :'(   ::)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Selvfed fox
« Svar #20 Dato: 02 Juli , 2010, 21:45 »
Jeg synes jeg har læst på dette forum ( ???) at det er tilladt at skyde både hvalpe, tæver med hvalpe og hanner, hvis de er inden for din matrikel og laver ulykker. Hmm... Gad vide hvilken tråd jeg læste det i???

Jeg fandt tråden og reglerne omkring regulering af ræve :):

Regulering af ræv

Der findes særlige regler for regulering af ræv. Disse er at finde herunder:

§ 4. I forsvarlige indhegninger med fjerkræ, herunder indhegninger med fasaner, agerhøns eller andefugle, må ræv, husmår og ilder reguleres hele året.

Stk. 2. I en afstand af indtil 25 m fra de indhegninger, der er nævnt i stk. 1, må ræv, husmår og ilder reguleres hele året ved brug af fælder.

Stk. 3. I bebyggelse og i en afstand af indtil 25 m fra bebyggelse, i indhegnede haver samt i pelsdyrfarme må ræv, husmår og ilder reguleres hele året, herunder ved brug af fælder.

§ 5. I forsvarlige indhegninger med frilandsgrise må ræv reguleres hele året, herunder ved brug af fælder.

Stk. 2. I egne, hvor ræv volder skade på den øvrige fauna, må denne reguleres i perioden 1. - 29. februar.

Stk. 3. På ejendomme, for hvilke der er udarbejdet og gennemført naturforbedringer i h.t. biotopplaner, jf. § 12, stk. 2, nr. 3, i miljøministeriets bekendtgørelse nr. 870 af 4. juli 2007 om udsætning af vildt, jagtmåder og redskaber, kan ræv reguleres hele året ved brug af fælder.

Stk. 4. Rævehvalpe uden for rævegrave må reguleres i perioden 1. juni - 31. august. Rævehvalpene må ikke jages ud af rævegraven ved brug af hund eller på anden måde.

Stk. 5. Regulering af ræv med riflet våben kan ske fra skydetårn eller skydestige, som opfylder betingelserne i § 1 i bekendtgørelse nr. 870 af 4. juli 2007 om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber.

Fra denne tråd:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=9617.15
« Senest Redigeret: 02 Juli , 2010, 21:51 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Selvfed fox
« Svar #21 Dato: 02 Juli , 2010, 21:48 »
Min jægermand siger at den må indfanges og skydes på din ejendom hvis den er til skade, men du må ikke gå på rævejagt i naturen og opsøge den der, på denne årstid.

Og selvfølgelig føler man for den unge ræv, der jo ikke kan gøre for at den er en ræv, og at Wanda holder mad til udstilling, en hvis ikke der skydes ræv, så kan der hurtigt bo et par stykker hos os alle sammen.
Man må vælge mellem ræv og høns, man kan ikke have begge dele.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Selvfed fox
« Svar #22 Dato: 02 Juli , 2010, 22:21 »
Tak for det Tanja og Ina :)

Og Tanja... det er ikke bedende øjne det der... det er truende øjne ;) Men uanset så var den smuk... så afgjort... havde gerne set den udstoppe til Yazsmins skole, men det koster jo en formue :(
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Selvfed fox
« Svar #23 Dato: 02 Juli , 2010, 22:22 »
Forstår godt, at du har handlet, som du har gjort, Wanda - syn's bare at tanken er lidt svært at bære, måske fordi mine hunde ser sådan her ud :
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Selvfed fox
« Svar #24 Dato: 02 Juli , 2010, 22:23 »
Ka' du ikke få garvet skindet, og så ta' den om halsen til vinter?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline JanR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 686
Sv: Selvfed fox
« Svar #25 Dato: 02 Juli , 2010, 22:24 »
 /o /o Super den er fanget..

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Selvfed fox
« Svar #26 Dato: 03 Juli , 2010, 09:31 »
Sikke smukke øjne

Håber en dag det blive min trappesten jægeren lægger en rævebasse på ...for vores er dælme ozz flotte og velnærede.

Og klart den skal flåes og garves til sveden springer fra min pande  ;D

Tillykke med fangsten Wanda  /o
Med venlig hilsen Søs

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Selvfed fox
« Svar #27 Dato: 03 Juli , 2010, 10:04 »
MArianne: Tro mig det var også tanken, men en rævs sommerpels er ikke helt så blødog lækker... nærmere lidt strid i det ;) Så den ville bare kradse min oversensitive hals (kan heller ikke bære uld eks.)

Anette ja der er jo visse ligheder, hvilken race er den?  Men jeg tænker at dine hunde taler lidt pænere til dig end ræven gjorde til mig ;)

"khav khav khav... grrrrr grrrrrr.......khav khav" ;)   Yazmin går stadig rundt og siger khav khav ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Selvfed fox
« Svar #28 Dato: 03 Juli , 2010, 10:12 »
Du har absolut intet ulovligt gjort Wanda. Alle love er overholdt. Den er blevet reguleret som skadevoldende vildt. Du må jo fange dem i fælder hele året. Dog skal det så vit jeg ved være en jæger der gør det for dig, men det har det jo også været ;)..

Desuden er der jagt på rævens unger lige nu. De må skydes med riflede våben i naturen, men kun ungerne..

Du skal være glad for at det var en unge.. Havde det været en fuldvoksen havde den næppe overvejet at gå i fælden, det er de for kloge til :)

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

GKV

  • Gæst
Sv: Selvfed fox
« Svar #29 Dato: 03 Juli , 2010, 14:53 »
Det er godt den er fanget!!! Den har trods alt kostet en del sorg. Her havde jeg besøg af ræven klokken kvart over et. Den bed i en af mine ænder og knækkede halsen på en af mine små englænder hønekyllinger. Den fik ikke noget med sig.

Og så den varme !!!, min stakkels gamle bordercollie kan slet ikke klare det, det kan jeg heller ikke.Vi var fuldstændigt smadrede da vi havde været rundt på hele avlingen for at tælle høns ;D

Nu ved jeg den er her og jeg vil gøre hvad jeg kan for at fange den. Det foregik lige ved vores køkkenvindue, så den er rimeligt fræk.

VH Gunni.