Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Selvfed fox  (Læst 13715 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Selvfed fox
« Dato: 01 Juli , 2010, 22:29 »
Så er der lige et par billeder af en noget galsindet og selvfølgelig skræmt lille ræv.
Ja det er jo et smukt dyr, og det er da også med en smule vemod, men det nytter altså ikke, jeg har ikke råd til at blive ved med at fodre den og dens familie.

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Selvfed fox
« Svar #1 Dato: 01 Juli , 2010, 22:32 »
Hej Wanda

Tillykke med fangsten, jeg håber du får den aflivet og ikke bare køre den ti km væk og så lukker den ud igen.


Jeg kunne godt selv bruge en ræve fælde for jeg har ogs¨ræv lige i nærheden.

Tommy

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Selvfed fox
« Svar #2 Dato: 01 Juli , 2010, 22:36 »
Tommy: Den er lige blevet skudt det gik hurtigt en dygtig jæger.
Fælden er faktisk en mårfælde, så det er lidt af et scoop at fange den, men jeg havde lagt en af de kyllinger den selv havde myrdet ind i fælden og så sat fælden der hvor den havde begravet en kylling...
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Selvfed fox
« Svar #3 Dato: 01 Juli , 2010, 22:53 »
Uh, Wanda, jeg får altså ondt af den... Den vil jo også gerne bare leve og du har et stort spisekammer uden lås på...

Jeg er bare for blød til denne verden - men glad for, at du fik det overstået på en hurtig og pæn måde!

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Selvfed fox
« Svar #4 Dato: 01 Juli , 2010, 22:58 »
Ja, jeg får også ondt af den :( Men jeg får også ondt af Wandas høns og kyllinger :( Godt du fik fanget den, og en skam at det først blev efter at hønsene måtte lade livet...

*b

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Selvfed fox
« Svar #5 Dato: 01 Juli , 2010, 23:05 »
Tine: du er slet ikke alene og jeg har overvejet mange muligheder i løbet af dagen, men den eneste der ville virke for ræven, virker bare ikke for mig, hvis jeg stadig vil have høns... at køre den et andet sted hen er jo heller ikke løsningen da den jo så bliver husvild om man kan sige det. Men det havde da været lidt nemmere hvis den havde været en stor grim rotte.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Selvfed fox
« Svar #6 Dato: 01 Juli , 2010, 23:10 »
Det må man nok sige ja til. Det er så utrolig meget nemmere at myrde et ækelt insekt... :D

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Selvfed fox
« Svar #7 Dato: 01 Juli , 2010, 23:27 »
- håber så bare ikke at den var en hun med unger???? Det er jo ofte derfor de kaster sig ud i tyveri af ubeskyttet fjerkræ.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: Selvfed fox
« Svar #8 Dato: 02 Juli , 2010, 00:24 »
Glad på dine vegne Wanda.. Ikke fordi at du var nødsaget til at miste hele din dejlige kyllingeflok, og var presset til at tage livet af et ellers meget smukt og skønt dyr.

Men mere fordi du med ro i sindet kan fortsætte din skønne hobby..

Sidste år så jeg en mor med 3 unger lege ude på marken, virkeligt et skønt syn. Men bare en skam man skal gardere sig imod alle naturens dyr for at dyrke sin hobby.

Håber for dig at der ikke kommer flere bump..
Mvh

Michael

Offline Lyysa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Selvfed fox
« Svar #9 Dato: 02 Juli , 2010, 00:35 »
Tillykke med fangsten. Så kan det være der bliver lidt mere stille i hønsegårdene.  /o

Jeg syntes ikke den ser så stor ud.
Det må næsten være en af forårets unger der er i gang allerede.
Har du nogen ide om hvad den vejer? (3-4 kg eller mere 7-8 kg)

0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Selvfed fox
« Svar #10 Dato: 02 Juli , 2010, 06:23 »
Det var en stor hvalp sagde jægeren, og ja den er måske nok tidligt igang, men den har dælme også fået godt med mad i opvæksten...... nævner i flæng; 4 store ænder og 5 fuldvoksne høns heraf en stor hane og så til sidst et par små kyllinger.
Men altså den har 2 søskende og jo sikkert også en mor og far, så helt rolige er vi ikke endnu, så fælden er stadig sat op.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

karina dj

  • Gæst
Sv: Selvfed fox
« Svar #11 Dato: 02 Juli , 2010, 08:48 »
Uuuhh, ja køn er den!

Jeg har det osse svært med at dyr der er i vejen skal lade livet for vores forgodtbefindende. Men jeg sætter rask væk en skadefælde op hvis den begynder at stjæle mine andeæg  <B

Moral er godt...dobbeltmoral er dobbelt så godt  :D

Offline Lyysa

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 182
Sv: Selvfed fox
« Svar #12 Dato: 02 Juli , 2010, 09:15 »
Jeg regnede med at det var en stor unge, de er også de frækkeste for de har ikke lært at frygte de tobenede jægere. Det har de ældre normalt.

Men respekt til dig for din beslutning, og tillykke fordi det lykkedes i en mår fælde, det har jeg vist aldrig hørt om før.
Hvis det kun er den der har været på besøg hos dig førhen, vil du få en rolig periode nu. Ræve er vanedyr. Og det er ikke sikkert de andre unger kommer fordi de måske ikke har vanen med at gå til dig.
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Selvfed fox
« Svar #13 Dato: 02 Juli , 2010, 13:36 »
Tillykke med fangsten, så er der en mindre. Godt du har sat fælden op igen,man ved jo aldrig om familien er inviteret på frokost. Det er et smukt dyr, men desværre er det til mere skade en gavn.
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Selvfed fox
« Svar #14 Dato: 02 Juli , 2010, 13:52 »
For os hønseavlere kan ræven være et skadedyr, men ude i naturen skal der altså være nogen til at rydde op. Selv om jeg nødig vil have en ræv i nærheden af mine høns, så kan vi ikke undvære den ude i naturen. Tænk hvis der ingen rovdyr var til at rydde op i bestandene af mus, rotter m.m.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)