Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Specialklubber.... hvad får man egentlig?  (Læst 27960 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KEW

  • Bruger
  • Indlæg: 579
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #45 Dato: 14 Juni , 2010, 21:52 »
jeg forstår wanda så udemærket, kanon godt indlæg.
jeg valgte dette forum istedet for en silkeklub fordi det på mig virker som om det drejer sig om avl og udstillinger og det er ikke det jeg har lyst til. jeg har tidligere været meget engageret i en akvarie forening men dette kørte også på en helt anden måde end hvad jeg har indtryk af det gør i disse hønseklubber nok fordi man bredte sig over alle arter af fisk end her hvor det er enkelte racer og ja så indskrænker man sit medlemsgrundlag meget. her på forum er der alle racer og man kan vælge og vrage selv dyr man ikke har nu men på sigt gerne vil have. hvis jeg i såfald skulle melde mig ind i 5 eller flere klubber for at opnå en ordentlig viden om mine dyr ja så valgte jeg nok at kører solo og drage egne erfaringer.
Det blev nævnt man godt kunne føle sig lidt udenfor når man kom til de arrangementer der bliver afholdt, når man er ny. ja nogle er lidt tilbage holdne og ved ikke helt hvad man skal gøre eller sige, der er det de gamle garvede forbandede pligt at tage fadt i den ny og sige HEJ!! VELKOMMEN TIL!!!.
få folk til at føle sig velkommen hvordan vil man ellers få folk ind??
jeg er selv blevet presenteret for nogle af de flyers der deles ud til div. arrangementer og der står ikke hujende hattefis og hvis der gør er det noget en amatørnisse som jeg ikke fatter en dyt af og så er det iøvrigt en fotokopi af en fotokopi af en fotokopi af en..........
Så jeg kan sagtens følge den bondetøs fra 17plovfuge der skvatter rundt i 10plovfuge og leder efter sin anden gummistøvle ;D
en anden ting jeg vil vende håber nogen har mere forstand på det end jeg MEN! har klubber egentligt samme vilkår som foreninger?? der er jo til foreninger en del tilskudsordninger og fradrag ifm med drift og lokaler osv.
istedet for at betale et trykkeri dyre penge for at trykke hvorfor så ikke selv printe. og et lille kursus på vuc i div officeprogrammer kunne gøre meget for et klubblad.
det var mine 5 cent.... 8)
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #46 Dato: 14 Juni , 2010, 23:31 »
Vi mennesker er egentlig nogle mærkelige nogle, vi ved godt hvad vi vil
men ikke alle gør noget ved. Wanda forsøgte sig  /o men hun fuldendte
ikke, hvorfor foreslog hun ikke sig selv til bestyrelsen ved at rejse sig og holde en brandtale som hun så ofte gør her :) bliv ved med det, når
det blot stadig er seriøst(gerne mere seriøst end det somme tider er) <+ og lad nu være med at fare i blæk huset over den sidste bemærking, jeg sad såmænd med et smil på læben da jeg skrev den.
Vi er heldigvis DANSKERE  <I med et lilel kors i vores smukke flag og vi skal være stolte over at vi har vore ytrings frihed.

Og så en gang til <C

Vi mennesker er egentlig mærklige :o når man nu tænker på hvordan man i mange klubber gør alt for samle sig en lille sum penge sammen til gavn for medlemmerne, det er F...... svært, så er det forkert at en bestyrelse prøver at få den smule penge man har til at yngle, havde den samme bestyrelse nu ladet 2 og 2 være lige og sagt det går nok
ja så havde de såmænd  fået skyld for at være uansvarlige over for klubbens økonomi, men når man nu ved at der er 2 bankfolk i bestyrelsen for omtalte specialklub, så er det nok ikke helt galt alligevel. Vi i lokal klubberne forsøger også at få pengene til at arbejde lidt selv,hvis det er muligt, det er bare ikke nemt med de højre rente satser vi har nu om dags ;)

mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk