Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Specialklubber.... hvad får man egentlig?  (Læst 27953 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

GKV

  • Gæst
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #30 Dato: 14 Juni , 2010, 10:20 »
Nej ikke helt.

Måske jeg har nogle holdninger til opdræt som nogle andre ikke har. ;D

Måske fordi jeg ikke "hygger" så meget. ???Det er andre meget bedre til /o

Måske fordi jeg gennem årene selv har siddet i bestyrelser, været redaktør o.s.v. og sjældent har fået Tak for mit frivillige arbejde.  /d

Måske fordi jeg mange gange har set, at de folk der var de mest kritiske overfor bestyrelsen o.lign.og havde en masse gode ideer, ofte sagde Nej Tak til selv at gøre noget.,ikke personligt ment her.

Måske fordi, hvis de endelig modtog et valg, ville de ikke opstilles næste gang.

Måske fordi jeg skriver som jeg taler og ofte bliver misforstået.

Måske fordi jeg bare ikke kan holde k..., hvis der er noget der falder mig for brystet.

JEG ved det ikke, men jeg kan da leve med det.

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #31 Dato: 14 Juni , 2010, 10:26 »
@ GKV

Jeg er fuldstændig ENIG med dig, i det du skriver, og det foregår desværre i ALLE klubber (ikke kun i fjerkræ regi) - desværre, men det er altid nemmest at øffe med på sidelinien og klandre bestyrelsen (som gør tingene af interesse og lyst) og så bakke helt væk med 1000 undskyldninger, hvis man så selv bliver spurgt......
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #32 Dato: 14 Juni , 2010, 12:39 »
Ah Gunni, lad for pokker være med at lave om på dig selv, folk som dig er guld værd /o
Og vi "nordboere" skal også nok komme med i kaffeklubben når vi til vinter drager mod det store LU med masser af høns i kufferten ;D



Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #33 Dato: 14 Juni , 2010, 12:58 »
Tror det har noget med at gøre at du siger din mening! :D Og ikke altid pakker den ind ;D

Men det er dejligt at have med ærlighed at gøre. Så ved man hvor man har folk! /o

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #34 Dato: 14 Juni , 2010, 18:05 »
Av, av.... ???
Mvh Marianne

Offline Willy Littau

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 215
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #35 Dato: 14 Juni , 2010, 18:42 »
Hej Jørn
Skal man være retfærdig når man forsøger at refererer en generalforsamling i en specialklub skal man huske at have det hele med.
Man burde også have nævnt de 4 aktiviteter specialklubben havde afholdt i 2009 rundt i landet, aktiviteter med god tilslutning fra medlemmerne og med megen snak om deres race - nye ting, nye farver m.v. - avl o.s.v.
Specialklubbens udviklingsfond står åben for alle klubbens medlemmer (mig bekendt) hvis man vil have hjælp til indkøb af bl.a. blodfornyelse m.v. At der så ikke er nogen medlemmer der gør brug af det, kan man ikke laste bestyrelsen.
Danmarks Fjerkræavlerforening styrer ikke økonomien hverken i lokalklubberne eller specialklubberne, vi i hovedbestyrelsen har nok at gøre med i vores fritid bl.a. at finde interesserede firmaer som vil sponserer vores hobby - som nævnt af mange - så står medlememrne heller ikke her i kø for at give en hånd med i foreningen.
Husk - det er ikke et spørgsmål om hvad en klub kan gøre for dig, men hvad kan du gøre for din klub.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #36 Dato: 14 Juni , 2010, 19:30 »
Jørn gider du ikke, måske i en anden tråd, lave en beskrivelse af hvad i går og laver i jeres sabelpoot klub? Kage, dværghøns og aktier synes jeg altsammen lyder svært tillokkende ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #37 Dato: 14 Juni , 2010, 19:51 »
Om klubberne har deres penge på en bankbog, i aktier eller for den sags skyld under hovedpuden hos kasseren er vel fuldstændigt under ordnet eller hvad ??
Regnskabet bliver altid fremlagt, desuden er regnskabet før det blevet gennemgået af to revisorer, på en generalforsamling og så er det op til medlemmerne at spørge ind til det og evt. godkende det eller ik.

At klubben har et overskud er da også kun godt.

I punktet indkomne forslag var der ikke et eneste, her kunne medlemmerne komme med forslag til klubbens aktiviteter osv. eller hvad ??



« Senest Redigeret: 14 Juni , 2010, 20:17 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #38 Dato: 14 Juni , 2010, 20:34 »
Hvordan foregår det med blodsfornyelsen? Vil det sige at de penge der er i "kassen" fra kontingenterne, bl.a. går til at købe et par nye haner til f.eks. formanden, og så kan medlemmerne hente rugeæg? ;D Eller hvordan gør I det? :)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #39 Dato: 14 Juni , 2010, 20:37 »
Det må være haner af det pureste guld, i så fald...  8)
Mvh Marianne

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #40 Dato: 14 Juni , 2010, 21:18 »

Og lige til sidst, når nu din lokalklub, eller special klub kalder til general
forsamling, så husk at møde op og meld dig under fanerne og sig med
høj tydelig ryst, ER DER NOGET I KAN BRUGE MIG TIL ,JEG ER KLAR TIL AT TAGE EN TØRN <L

Tak for ordet

Åhhh jeg prøvede. 1 måned inden generalforsmaling sendte ejg et brev til bestyrelsen på ca 2 sider med alle mine (syntes jeg) gode ideer. Jeg skrev til sidst at hvis der var behov måtte de meget gerne foreslå mig til bestyrelsen.
De takkede magne gange for brevet, men til forsamlingen var der ikke en eneste der "turde" foreslå mig, istedet blev der foreslået en klon af en af de gamle (undskyld) som enddog lige skulle overtales lidt... jeg var måløs. men da jeg er helt ny i klubben så tænkte jeg at det nok måske var fordi ingen kendte mig. Men når nu bestyrrelsen var bekendt med at jeg gerne ville og at jeg oveni købeet havde brugt tid på at skrive et langt brev til dem med ideer, så var jegg ærligtalt lidt skuffet over at jeg ikke blev foreslået, om ikke andet så  da for at få et regulært valg.

Lige nu er jeg i Århus på massagekursus, så har ikke tid til at skrive alverden, men jeg har lige læst alle indlæg i denne tråd og kan konstatere at vi her på forum har en masse at dele ud af... så kan vi jo så bare håbe at nogen vil bruge os :)

I øvrigt så savner jeg lige en udviklingsfond for maraner da jeg har fodret den danske fauna med alle mine! :(
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #41 Dato: 14 Juni , 2010, 21:22 »
@ Christina.

Her hos os løser man et medlems skab, og et start kit, som inkludere retten, til at modtage feks. 30 ruge æg, som første gangs medlem, inden for en given farve eller tegnings variant.

Samtidig udvælger vi hvert år, en farve og tegnings kombination, som måtte have behov for blods fornyelse, og fordeler herefter ruge æg, eller direkte enkelt stående avls dyr, vederlags frit til vore intreserede medlemmer.

NB : Vi optager kun 15 medlemmer om året, for at sikre en så optimal forståelse, for vores race som muligt.

Hilsen Lugovets.

Det var da en rigtig god idé! Jamen, er det ikke sådan noget (bl.a.) man skulle promovere sig på så? Sådan noget giver da mig helt vildt lyst til at blive medlem af en specialklub, når jeg læser sådan noget /o For så er der da mere i det end bare det at stå som medlem på et papir. Det er jo en kæmpe hjælp til at komme i gang med opdrættet /o

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #42 Dato: 14 Juni , 2010, 21:28 »
Hej Jørn.

Nu bliver jeg lidt nysgerrig, hvad er kontingentet så i jeres klub uden kagemand, aktiehandel og andet tingeltangel, men med blodfornyelse af sine høns... Taler vi stadig om 100 - 150kr om året som de fleste andre klubber opkræver ?

Mvh. Bjørn.

Offline gitteholk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 179
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #43 Dato: 14 Juni , 2010, 21:35 »
Det er efterhånden en lang historie at komme igennem.... men interessant.
Jeg er medlem af Dffr og har nu i 2 år tænkt på at melde mig ind i en lokal forening. Har flere gange forsøgt at finde nogen herom på nettet men uden held.
Jeg har samme afstand til lokalforeningen i Skjern eller Herning men ved ikke hvilken der har mest at tilbyde. Det er som om at det at ringe til dem virker lidt anmasende. Det er nok bare pjat, i stedet skal jeg måske bare skal fatte knoglen ....
Jeg kunne godt tænke mig at være med i noget lokalt fællesskab omkring min hobby. Møde nogen der deler min interesse og få gode råd af "De garvede". Det kunne også være sjovt selv at kunne hjælpe andre nybegyndere på et tidspunkt.
Lys succex 1,3 Kobberfarvet Maran 1,6
Dværg kochin 0,3   Farvorelles 1,8  Sussex 1.3
Labrador 1     Dejlig mand og 3 børn

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #44 Dato: 14 Juni , 2010, 21:41 »
Jeg tror helt sikkert ! At det er bedre at ringe til sin lokalklub, end at sidde og vente på at de ringer til dig  :)  Og det er også helt op til en selv om man vil være medlem af en klub eller flere + evt. special klubber  :D