Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Specialklubber.... hvad får man egentlig?  (Læst 27950 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #15 Dato: 13 Juni , 2010, 23:43 »
Gad vide hvor jeg hører til os eller dem, hmmmmmmmmmmmm ?? og hvem er hvem ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #16 Dato: 13 Juni , 2010, 23:47 »
Man kunne vel lave en forespørgsel Lene? Ved f.eks indmeldelse?.

Ønsker du bladet tilsendt med post eller til email?.. Det kræver vel ikke meget? at sætte folk på den ene eller anden liste?

Og jeg personligt vil da gerne have mine blade pr. email.

1 fordi jeg er et værre rodehovede  :-[ så blade er ren indbydelse til bunker hos mig.. Og nænner ikke at smide ud. Det er jo et fint stykke arbejde i gør. Og gode "opslagsværker".

2 så kunne det jo også være jeg fik mine medlemsblade  ;D

Men der vil jo helt klart blive en eller anden besparelse, bare 2 siger ja tak til klubblade via email.
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #17 Dato: 13 Juni , 2010, 23:53 »
@ Lene
Det var ikke for at udelukke nogen.
Jeg ville umiddelbart tro at de fleste har adgang til nettet og har en PC i hjemmet, men der kan selvfølgelig være undtagelser.
Man kunne så måske lave bladet i et begrænset oplag. Det ville selvfølgelig gøre det noget dyrere pr blad, men totalt set burde omkostningerne blive noget mindre. Og medlemskab med papirblad burde så koste lidt mere end medlemskab med elektronisk blad, for at tilskynde til det elektroniske medie.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #18 Dato: 13 Juni , 2010, 23:54 »
Med hensyn til bladet udsendt på email, så oplyser vi om det her :
http://www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk/10029028

« Senest Redigeret: 13 Juni , 2010, 23:56 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #19 Dato: 13 Juni , 2010, 23:54 »
Hmmm god ide med online blad, DFFR kunne lade sig inspirere her http://www.aviculture-europe.nl/indexUK.html

Ellers- ja der mangler altså lidt nogle steder. Blev inspireret af tråden her så var lige inde på sussexklubbens hjemmeside, vel den klub jeg burde høre til med min interesse for de trefarvede sussex. Og de kunne altså godt bruge noget materiale, blandt andet om hvad de har at tilbyde kommende medlemmer som mig :)

Jeg vil jo også gerne vide hvad jeg får for kontigentet :)

Orpingtonsklubben synes jeg fungerer godt /o det er lige en jeg på stående fod kan nævne, ellers synes jeg det kendetegner klubberne lidt at de mangler info på hjemmesiderne. De finder man til gengæld her, men det har mere med pasning, røgt og pleje at gøre end avl, kamfejl og genetik :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline P. Jakobsen

  • Bruger
  • Indlæg: 493
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #20 Dato: 13 Juni , 2010, 23:57 »
Tak Lene, den havde jeg overset /o
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #21 Dato: 14 Juni , 2010, 00:00 »
DFF er helt sikkert guld værd og jeg kan kun opfordre klubberne og special klubberne til at gøre brug af dette forum.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

  • Gæst
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #22 Dato: 14 Juni , 2010, 00:25 »
Ja, Lene der ramte du noget som også jeg har oplevet!! Vi har meldt os ind i den lokale klub, som ingen hjemmeside har!! Formanden ville gerne besøge os, samtidig med at han fik pengene for vores kontingenter. Det var meget, meget hyggeligt og snakken gik i flere timer.Han afleverede nogle papirer med, hvad der skete indenfor det næste stykke tid og det var fint nok.

Jeg sagde så, at jeg synes at det var et must, at der var en hjemmeside, at det var sådan det fungerede i dag os.v. hvortil han svarede, at det var bedre ingen hjemmeside at have, frem for en der ikke var up to date og at han ikke kunne alt det der. Han havde godt nok en PC, men brugte den ikke meget og blev det lidt ud over det sædvanlige måtte han have hjælp fra børn og svigerbørn.

De havde haft en der kunne, men denne person var der ikke længere.

Jo, vi har tilbudt at føre en evt. side up to date, med diverse arrangementer, venter da at høre lidt på et tidspunkt.

Så er der den snak om dem og os. Mange DffR medlemmer er jo garvede, dygtige opdrættere som har lagt årelangt arbejde i at forbedre racerne, sikkert brugt en masse penge også og haft en masse gode oplevelser. Jeg tror ikke de har noget imod "os", vi er bare ikke så interessante, hvis vi bare går og avler for at have lidt kyllinger til havebrug.Vi ved alle at alle kyllinger er bedårende uanset om det er hybrider eller rene racer.

Hvis jeg må sammenligne lidt med den verden jeg også er i, nemlig araberhesteverdenen.Her er der en masse seriøse opdrættere der helt alvorligt mener, at en del af hestene, især hingstene aldrig skulle bruges i avl, ja de var bedst som bøffer. De har ikke været udstillet, de er efter deres mening det rene l... o.s.v. Næ, det skal være højt præmierede dyr som på shows har vist deres værd. Bruger man dem er man med i de seriøses rækker.

Mange af de gamle veletablerede stutterier nærmer sig overhovedet ikke et fora, det er under deres værdighed, de nøjes med at lurke i al ubemærkethed, så de kan følge lidt med i, hvad vi andre tosser rundt med. Undtaget er nogle specielle internationale fora for egyptiske arabere, der har de til gengæld travlt med ,at forklare, at de vi andre har ikke er så fint som deres ggg

De selv samme mennesker kan derimod godt finde på, at lave op til flere hold uregistrerede hundehvalpe og kattekillinger, det er jeg sikker på at hunde/katteverdenen ikke er særligt begejstret for.

Helt så voldsomt tror jeg ikke det er indenfor fjerkræet og jeg tror da bestemt, at DffR har fået øjnene op for, hvor stor tilgang der har været herinde og hvor meget forum har hjulpet fjerkræverdenen bl. a. via Finn og hans utrættelige kamp om retten til at have høns i sin egen have.

For manges vedkommende starter det jo bare med nogle høns der ligner den race man ønsker sig og så kan det gribe om sig og hen ad vejen risikerer at blive mere seriøst, således at der kommer flere opdrættere til, der vil videre end blot lige der hvor de er i dag.

Og så lige et lille puf, til jer der var så heldige at være på Gavnø til en mindeværdig dag, en gang imellem føles det nu også for en udenforstående, som om det er blevet en lille klub i forummet sådan lidt sammenspist, sådan er folk jo skruet sammen, når man har mødt hinanden ansigt til ansigt ændres tingene meget, men ikke alle kan farte rundt hid og did.

Mens jeg skrev dette er der kommet 7 indlæg og ja, jeg vil gerne have det trykte blad, de ligger på mit natbord sammen med Crabbet Journal og jeg tør slet ikke tænke på, hvis min PC en dag bryder sammen og alt forsvinder.

VH Gunni.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #23 Dato: 14 Juni , 2010, 00:41 »
@ GKV

For pokker da, nu er der lige pludselig os, dem, dem der ikke har pc og dem som var med på Gavnø. Det her griber om sig.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

GKV

  • Gæst
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #24 Dato: 14 Juni , 2010, 00:46 »
Rolig nu, det var skam,( hvorfor fa.... kommer jeg altid galt afsted?) ikke for at lave mere rav i den, blot en sammenligning på, når man læser det skrevne ord så kan mange ting opfattes anderledes end de er.

Gunni.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #25 Dato: 14 Juni , 2010, 01:02 »
Rolig nu, det var kun for sjov  /o men så hurtigt kan der komme opdelinger.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #26 Dato: 14 Juni , 2010, 06:51 »
Den vigtigste post i enhver forrenings eller firmas budget bør være reklame.  Ingen reklame=ingen medlemmer/kunder=ingen forrening/firma.  Det er kun hvis man hedder noget som Ecco, Lego, Coke eller Adidas at man kan tillade sig at sove lidt på den post for her har man et brand der allerede sælger sig selv ret godt... og så aligevel kan man ikke bare sove... for så bliver man lige plduselig glemt.

Jaaaaamen vi tjener ikke så meget for kontingentet er ikke så højt og der er ikke så mange medlemmer.....Men så FIND DOG de medlemmer... vær fræk, opsøgende, pågående.... kom ud og vis hvad man står for.  Jaaaaaaaaaaaaaamen det koster..... så find nogle penge, få virksomheder til at støtte lidt mod lidt reklame, søg legater og fonde, bed de eksisterende medlemmer bruge printeren lidt til nogle flyers så foreningen ikke skal poste penge på det.... lav krus, t-shirts, muleposer, fodertrug med logo.... En ide kunne være at få (en virksomhed til..) lavet nogle klistermærker med klubbens logo... smæk dem på samtlige vand og foder trug der knytter sig til sin race, på en udstilling... det er jo ikke alle der udstiller Silker der er med i silkeklubben??

JEg ved sq godt det er svært at få folk til at arbejde, men så skal man måske til at omorganisere sig således at specialklubberne evt kommer ind under DfFR direkte og så der kun sidder 2-3 stykker og varetager klubbens interesser, og at de 3 sørger for at inddrage ALLE medlemmer.... Der er vel ikke ret mange der gider betale til noget hvor de ikke får lidt igen, det er jo ikke velgørenhedsklubber det her. Men få specialklubbernes nyheder, ideer etc ind i det grønne blad så det når så bredt ud til alle.

Og det samme gælder for lokalklubberne.... dem er jeg bare ikke kommet til endnu... starter lige med at forsøge at råbe min egen klub op ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #27 Dato: 14 Juni , 2010, 07:05 »
Jeg synes nu ikke det handler så meget om os og dem, mange er jo både og.
Omkring lokalklub/specialklub, så bliver man altså nødt til at ringe til lokalklubben selv, det gjorde jeg, da jeg blev interesseret i høns. Allerede inden jeg blev medlem lokalt, blev jeg inviteret med til hønsedag og vaccinationsdag, og et medlem fra klubben var fantastisk hjælpsom da vi gjorde høns klar til LU. Men man bliver lige nødt til at gøre opmærksom på sig selv.
Jeg synes, det ville være så godt med velfungerende hjemmesider til alle lokal- og specialklubber, men jeg ved også, hvor meget tid, det kræver dels at få en hjemmeside op at stå og dels at vedligeholde den. Skal der så også skrives artikler m.m. til siden, tager det også tid. Jeg har oprettet en hjemmeside for en af de skoler, jeg har arbejdet på, og har også min egen nu.
Alt det arbejde skal laves af frivillige, der også har andre opgaver i livet.
Hvis vi vil have bedre klubber, er vi nødt til at deltage selv.
Omkring udsendelse af blade i en mængde, som det grønne blad, gælder det at man skal sende et vist minimum, og derfor kan være nødt til at sende nogen "til sig selv". Derfor er det ikke en reel mulighed at lave et valg om enten-eller  :(
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #28 Dato: 14 Juni , 2010, 07:21 »
Jeg har altid haft høns i støre eller mindre omfang. Og dengang jeg meldte mig ind, der var der ikke så meget som hed internettet.
Efter at have høns af forskellige slags, så ville jeg gerne begynde med en race og være lidt mere seriøs, for racehøns bruger lige så meget foder og plads, som blandinger og hybrider.

Jeg startede med at møde op på udstillinger og kigge på racer, samt låne standarden ad flere omgange på biblioteket.
Jeg har altid blevet mødt med hjælpsomhed og imødekommenhed fra diverse avlere og udstillere, jeg har altid fået svar på mine spørgsmål. Okay der kan være enkelte brokkehoveder ind imellem, men de er alligevel alle steder i forvejen.

Jeg har fået enormt mange venner og bekendte i hønseverdenen. Men jeg har også "rodet" mig ud i meget  ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #29 Dato: 14 Juni , 2010, 08:51 »
( hvorfor fa.... kommer jeg altid galt afsted?)

Gunni, ved du det helt ærligt ikke?! :D