Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Specialklubber.... hvad får man egentlig?  (Læst 27952 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Dato: 13 Juni , 2010, 21:28 »
Nu har jeg fået ca 6 grønne blade og sluger dem alle råt fra ende til anden og gerne flere gange .
På de sidste sider er der altid nyt fra klubberne..... og det er lige præsis her man falder i søvn.
De skriver jo aldrig noget nyt.. men langt de fleste "hvis du er interesseret i blabla-høns så kontakt Blabla klubben på telefon .,..."
Ja waooooow..... det er godt nok en appetitvækker der vil noget.  OG ja jeg indrømmer det,jeg er snot forkælet, jeg vil have godies serveret på et fad hvis det skal fange min interesse, ellers skaber jeg min egen særinteresse. Jeg er opvokset i en tidsalder hvor jeg bare skal trykke på en knap så vælter informationerne frem... med billeder og lyd og letlæselig tekster. Min intresse skabes visuelt eller via en salgstekst. 
Så som den uvidende ko jeg er så tænker jeg nu..... hvad i alverden får jeg hvis jeg melder mig ind i en specialklub... eks Brahmaklubben (der er så vidt jeg ved ikke nogen maranklub endnu)... Jeg har jo selvskabt min interesse for brahma.... jeg har meldt mig ind i DfFR fordi jeg er nået så langt i min interesse at jeg gerne vil have ring på mine fugle...og hvem ved måske prøve at udstille engang. en stor del af denne interesse er gødet via forum og dettes kæmpe store lette og overskuelige informations kapacitet.  Så hører man noget om at der er specialklubber for en del racer.... hmm nåååå tænker man så.... er det nu nødvendigt.... så tuller man lidt rundt en måneds tid eller flere.... så gad man egentlig godt vide lidt mere og så tænker man tilbage hvortil man nemmest får informationer... det grønne blad.... og der står ikke en dyt. Og så er det jo jeg tænker.... hvad får jeg ved at melde mig ind i en specialklub....? hvorfor skriver specialklubberne ikke noget mere i hovedklubbladet... i mange tilfælde tror jeg at folk kommer på en hønseudstilling og ser en racer de falder i svimer over.... så meget at de rent faktisk anskaffer sig nogle dyr måske... så kommer indmeldelsen i DfFR ..... og så tror jeg den stopper for rigtig mange her... for mange kommer måske ikke lige på udstilling hvert år og måske nøjes man bare med en lokal udstilling, og der opdager man jo slet ikke specialklubberne.... så er der jo de sidste sider i det grønne blad.... da de oftest bare består af et lille fint logo som mans skal have lup for at se, et navn og et telefon nummer.... så tænker jeg (og muligvis ikke andre) i den klub sker der da aller en ski.... (tænker nok gaaaaaaaaaamle grå mænd)
Hvor er lige det materiale som skal få mig til at melde mig ind???

Så slår pludselig en anden tanke.... måske er de slet ikke interesseret i at hende den lille fede fra feld melder sig ind... måske er det en eliteklub.... det er her cremen skummes eller hvad er det nu man siger.  JA se så er det jo forståeligt nok at de prøver at være usynlige i det grønne blad. Og hvis det er sådan det hænger sammen.... har de så råd til det????
Har jo lige læst referatet fra repræsentantskabsmødet.... og det lyder til at økonomien ligner min til forveksling.... Men hvad sker der så i klubberne hvis de udelukkende er til for eliten hvordan overlever de så?
De eneste der solgte sig selv lidt var RiR klubben for Kbh og omegn.... hmmmm..... men det lød tilgengæld også smadder hyggeligt det de havde gang i... og det endda sammen med en anden klub, jow jow.
En tænkt situation kunne være at specialklubberne godt nok havde deres egen forening (så der var en mulighed for at mødes og dele blødt brød) men havde en klumme i den lille grønne der var lidt længere end 3 linjer. altså måske en side eller to? hvor der måske også var plads til et lille foto eller to.
Inde for hesteavlen findes en avis hvor en del af de mindre avlsforbund har købt sig ind Jeg har en interesse i arabere og fjordhesteavlen, men fordi Tinker, connemara, pinto, dartmore og mange andre skriver deres "klubblad" i samme avis, ja så skabes der en spæd interesse og et godt kendskab til disse racer også... det er sq da en fed fornemmelse at blive fristet ud over egen indhegning.
Kunne man forestille sig det?  Det kunne jo også være en metode til at få specialklubberne til at duske hinanden lidt.... "nåååå så I lige at Silkeklubben skrev om en kogekonkurrence om at lave den bedste smølfe opskrift og med præmie..." det må vi gøre bedre.... på den måde øges engagementet og modtagerne underholdes og fanges i interessen.

Men det krøver jo selvfølgelig at raceklubberne vil satse lidt på bredden og ikke kun eliten...hvis det er tilfældet.... ( for vi ved jo alle at uden bredde ingen elite')

Ja det var bare lidt små tønkerier.... ikke ment som kritik bare en masse spørgsmål.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #1 Dato: 13 Juni , 2010, 21:38 »
Wanda, hvis du lavede din egen klub, så meldte jeg mig helt sikkert ind! :D *p

Du skriver som om du lige har tænkt de første par sætninger, og så snakker du bare for vildt med dig selv resten af tiden! :D Elsker det!!!! *p Måske skulle man melde sig ind...det grønne blad virker da mere interessant end jeg lige troede, sådan som du beskriver det! /o

Sorry, jeg havde ikke lige noget fornuftigt at sige, ang. det du egentlig spørger om *e *r

Offline Egon Lund Nielsen

  • Bruger
  • Indlæg: 86
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #2 Dato: 13 Juni , 2010, 21:39 »
Som du dog kan sige det - du har da ramt noget, tror jeg - det kan vel næppe udtrykkes ret meget bedre uden at fornærme nogen.

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #3 Dato: 13 Juni , 2010, 21:40 »
Hej Wanda


Du har ramt rigtig her og du tør sige det, kan du ikke sende indlægget til Willy Litau så det kan komme med i næste grønne blad, for jeg tror det er i det grønne blad opråbet skal være. det er vist i dag sidste dag for indlæg.

Nu betaler en specialklub for de linjer der har i bladet, om de første 4 linjer er gratis ved jeg ikke.
Og da nogle specialklubber ikke har de mange penge så skriver man heller ikke noget hvis man skal betale for det, hvis man vil ud til medlemmerne så er klubbladet det sker igennem.

Det er ikke igennem det grønne blad vi får flere medlemmer, men det er igennem det arbejde der gøres på udstillingerne, hjemmeside og igennem klubbladene.

I den lille specialklub jeg er medlem af er ikke kun for eliten, men vi forsøger at ramme bredt, det kan godt være en hønsedag er for eliten, men jeg tror nogle der bare vil se silkehøns og har noget ud at besøge en hønsedag, for det er jo også en god måde at træffes på, for der snakkes jo ikke kun udstilling.


Tommy

 
« Senest Redigeret: 13 Juni , 2010, 21:43 Fra Tommy Andersen »

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #4 Dato: 13 Juni , 2010, 22:01 »
Der ramte du hovedet på sømmet, Wanda! /o
Du har fuldstændig ret! DFFr og specialklubberne må op af stolen. Jeg tror, de gør en masse godt, men det skal ud til "folket". :)
Foreningslivet skal nå ud i bredden. Det er hele idéen med frivilligt folkeligt foreningsarbejde.
Og jo flere små foreninger arbejder sammen, des længere ud blandt folk når man!
Jeg vil også gerne lære, overraskes og fristes. ::)

Men som du selv siger, Wanda: vi burde tage os selv i nakken! /1
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #5 Dato: 13 Juni , 2010, 22:12 »
Wanda, hvis du lavede din egen klub, så meldte jeg mig helt sikkert ind! :D *p

Du skriver som om du lige har tænkt de første par sætninger, og så snakker du bare for vildt med dig selv resten af tiden! :D Elsker det!!!! *

JEg har en forening..... foreningen mod bindebånd i dynebetræk.... de falder aligevel altid af i den ene side.

OG så har jeg vist bare været single for længe... sidder her om aftenen og taler med mig selv ;)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #6 Dato: 13 Juni , 2010, 22:15 »
Det behøver man ikke være single for.......... ;D
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #7 Dato: 13 Juni , 2010, 22:16 »
Nej, det er nok at være sømandsenke... ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #8 Dato: 13 Juni , 2010, 22:18 »
 *f
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mai-Britt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 295
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #9 Dato: 13 Juni , 2010, 22:46 »
enig enig enig og enig...  /o
Jeg tror at jeg allerede sidste år ville ha meldt mig i en specialklub, hvis ikke det var fordi der som det eneste stod:
for yderligere info, kontakt XX XX XX XX
Øh ja tak, så melder det første spørgsmål sig, men hvornår??? Skal jeg ringe hverdage mellem 9-14, eller er det aften efter spisetid, passer det bedst med weekenden?

Det gælder for den sags skyld også lokalklubben her i området, og jeg kan endda se at formanden bor mindre end 20 km herfra... Men har aldrig hørt om dem før jeg fik det grønne, har endda hørt folk omtale den som lukket, men hvad ved jeg.
Jeg har flere gange oplevet at disse kontakt info ikke bliver opdateret i et par år, så det ku jo også være at det der står i den grønne bare er standardteksten der bliver brugt år efter år!? Så nej jeg ringer ikke lige og får en sludder for en sladder.

Jeps jeg er doven, hvis man vil kalde det det, jeg gider ikke ringe forgæves 5-6 gange for at komme i kontakt med en der højest sandsynligt sender mig videre til én som ikke har ansvaret mere og derfor sender mig videre igen... Derfor udsætter jeg hele tiden "problemet"/projektet at sætte mig ind i hvordan jeg skal ha meldt mig ind, indtil jeg en dag måske synes det er vigtig nok.
Ja der skal da hankes op i kraven på os selv, hvis vi vil videre med vores hobby, men tit og ofte er der andre problemer eller vigtigere sager at tage sig af i hverdagen, som liiiige overhaler indenom.

 *p Super indlæg Wanda
Melder mig også gerne i en specialklub for Wanda'er, kender dig, ved hvad du står for og IKKE mindst ved jeg hvordan jeg skal komme i kontakt med dig... Det er da ok ting at ha styr på når man skal sende nogen penge!? (nej Wanda du får ingen penge)  ;)

Det ku da være super hvis du fik et par foreninger til at tænke nye veje med det her indlæg, ku jo læse i den sidste grønne at dffr godt ku være lidt interreseret i "de unge" fra DFF  *f
« Senest Redigeret: 13 Juni , 2010, 22:49 Fra Mai-Britt »
Med venlig hilsen

Mai-Britt


Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #10 Dato: 13 Juni , 2010, 22:55 »
Hvordan kan det være, at hvis folk ikke lige just får tingene serveret på et sølvfad, så er indstillingen altid den negative med at "når så er det også kun for "eliten" ?? eller "de er heller ikke interesseret i menigmand" ??
Kunne det ikke mere være " okay de har måske ikke lige resourcer nok, så jeg tager lige kontakt til dem ??"

Specialklubberne og for den sags skyld alle andre klubber er afhængige af at der er nogen som vil gøre et stykke arbejde (frivilligt).

Special klubberne og klubberne annocerer da deres forskellige arrangementer i det grønne blad, når de kommer ellers hvis de ikke lige har et arrangement, så skrives der bare at klubberne er behjælpelige osv. for så er der altid skrevet noget og flaget er vist.
Nogle sender blade eller breve ud til deres medlemmer. og ja det koster penge at annoncere og de fleste klubber har et kontigent som hedder 100 -150 kr om året pr. medlem. Annoncepenge og for den sags skyld porto (som endda skal stige endnu mere til januar) er forholdvis store poster i små klubbers regnskab.

Men hvis man brænder for en race, så synes jeg da, at det er naturligt at man også selv er lidt opsøgende og tager kontakt til special klubben eller tager jeg helt fejl der ??

Alting kan selvfølgelig gøres bedre ingen tvivl om det, en opdateret hjemmeside er da også helt klart en fordel for en klub. Oplysninger og arrangementer er også helt klart en fordel, men det kræver ideer, frivillige og vigtigst af alt AT FOLK MØDER OP, det er ikke sjovt at arrangere en hel masse og så er det kun bestyrelsen som dukker op.

Vi skal ALLE  i gang og UD OG REKLAMERE FOR VORES FÆLLES HOBBY, SOM ER FJERKRÆ I HAVEN.


Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #11 Dato: 13 Juni , 2010, 23:16 »
Tænk engang - jeg synes at Forum er en kæmpe bidragyder til fjerkræhobbyen. Om jeg fatter at der skal skabes en følelse af "dem og os", når DFFR burde knus-elske dette Forum og de frivillige kræfter bag  /o
Lige meget hvad du googler om høns, så ender du sgu på FjerkræForum, hvor dygtige folk sørger for at vedligeholde og nurse den venlige og usædvanligt behagelige omgangtone. Jeg kan simpelthen ikke komme i tanke om en bedre reklame for vores hobby  <I





De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #12 Dato: 13 Juni , 2010, 23:29 »
@ Louise
Du er inde på noget helt rigtigt.

Har lige læst tråden igennem og studser lidt over spalteplads, liniepris og portoomkostninger.

Hallo

Vi skriver 2010, og taler om mega hurtige bredbåndsforbindelser til alle.

Hvorfor al denne snak om blade af papir, som tilmed skal sendes med et postvæsen som måske, måske ikke, gider at viderebringe dem. (Jeg dukker mig lige lidt her).

Det elektroniske medie, nettet, burde være vejen frem. Det synes jeg Forum her er et blændende eksempel på. Og jeg er rimelig sikker på at DfFR og mange specialklubber kunne få en hel del reklamepenge ind ved at lade foderstofforretninger, America, forretninger for diverse dyreartikler etc have et link på hjemmesiden.

Og hvor kunne der så formidles megen information, hurtigt og billigt.
Mvh
Erik Andersen

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #13 Dato: 13 Juni , 2010, 23:32 »
Wanda

I DFFR og i Fjerkræklubberne. Her er alle lige, om man så er flaskedreng i Brugsen eller direktør mm.

Foreningerne og klubberne bliver ikke til mere end det som dens medlemmer gør den til, det der mangler er nogle i klubberne til at gøre det stykke arbejde som det kræver for at få skrevet en artikkel om
den og den specialklub, så fat du bare tastaturet og skriv til diverse
klubber at du er behjælpelig som skribent, jeg er overbevist om at Blad udvalget er klar til at tage imod alle de artikler om specialklubber der
kommer ind, se bare den gode artikkel Mimi havde med i sidste nr. om Barnevelder. Det kræver altså et stykke arbejde at få noget med. Og jeg kan godt tilslutte mig Tommys ide om at du sender dit indlæg ind til Willy Littau. Det kunne jo være at der var nogle klubber som vågnede.

Og lige til sidst, når nu din lokalklub, eller special klub kalder til general
forsamling, så husk at møde op og meld dig under fanerne og sig med
høj tydelig ryst, ER DER NOGET I KAN BRUGE MIG TIL ,JEG ER KLAR TIL AT TAGE EN TØRN <L

Tak for ordet
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Specialklubber.... hvad får man egentlig?
« Svar #14 Dato: 13 Juni , 2010, 23:37 »
Ja internettet er hurtigt, billigt og nemt - meeeeen ikke ALLE mennesker har det eller vil have det og skal de så udelukkes. For så er det lige pludselig os, de andre og så dem uden pc.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub