Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: manglende æglægning  (Læst 2031 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
manglende æglægning
« Dato: 27 Oktober , 2021, 22:17 »
Er der nogen som ved om maraner kan være længe om at komme igang med at lægge æg. Mine er 26 uger og er stadig ikke igang. Der er kun en ud af fire som har en rød kam og de 3 andre er kammen ret lille og bleg endnu.
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: manglende æglægning
« Svar #1 Dato: 28 Oktober , 2021, 11:13 »
26 uger er ca. 6 måneder. Så jo det er jo nok ved at være tid til æg. Hvordan er foderstanden, for fede, for tynde, tilpas, og så ikke mindst hvad får de at æde, og hvordan er de blevet fodret op siden dag 0? For det lyder ikke som om de er specielt udviklede i forhold til alder.
Er der endvidere tjekket for utøj på dem og i huset? Er der ro på eller stress i flokken?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Gerda

  • Bruger
  • Indlæg: 824
Sv: manglende æglægning
« Svar #2 Dato: 28 Oktober , 2021, 12:10 »
utøj er der tjekket for flere gange og foderstanden mener jeg også er tilpas. De andre høns lægger æg som de nu skal. Fra dag nul har de fået kyllingestart og efterhånden også grønt. Derfra gik jeg over på voksefoder og dernæst ligesom de andre høns 1 del fuldfoder og 2 dele specialfoder til æglægger. Købt ved land og fritid. Og så får de alt det grønt de kan spise
1 hvid splash maran som hedder Marie, 2 sort kobber maran, og så er der Sofie som jo er en brakel hane, og brakel høner, barnevelder haner