Forum > Opskrifter

Den smarte måde at "puste" påskeæg

(1/2) > >>

Finn Jensen:
Du går på apoteket, køber en 20 ml sprøjte, med en tyk kanyle eller to. (De bliver hurtigt sløve derfor en ekstra).

Du laver et hul der er lidt større end kanylen i den ene ende. Brug evt. en kødnål. Du trykker nu forsigtigt med kanylen dybt i ægget, sprøjten har mange kræfter og du kan nemt knuse ægget, så det er bedst hvis du slutter hele ægget med den ene hånd.

Det kræver heller ikke de store lungemuskler at være med, som den "normale" metode kan kræve.

Så her kan børn og ældre sagtens være med.Opskriften er ifølge Ina mm.

ina.....:
Det er lige præcis metoden, og så er der kun et hul i æget, og det er jo fikst, men pas på de går let i stykker, der skal være plads udenom kanylen til at indholdet kan komme samme vej ud sm kanylen kommer ind. ;D

Marianne Vedel:
Man skal måske lige tilføje at sprøjten skal have stemplet ude, så sprøjten er fyldt med luft, luften presser æg-indholdet ud, det skal gøres med følelse, som Finn og Ina skriver, for ellers springer ægget.

Soffy65:
Hos Panduro kan man også købe en dims til at gøre det med. Den er lidt nemmere at styre så æggene ikke går i stykker. Og en anden dims til at holde æggene mens man maler dem. :)

Ved ikke hvad det koster nu om dage. Det er mange år siden jeg har købt sådan noget. ;)

karoline:
Hej.

Jeg har for kort tid siden "pustet" vagtelæg ud på denne måde.
Jeg brugte selvfølgelig indholdet fra æggene i madlavningen :)

Et lille tip. Man kan også SUGE indholdet ud af ægget med sprøjten (med kanylen på). Det synes jeg var nemmere, og ingen æg gik i stykker :D

Karoline

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version