Forum > Høns

Hvor mange høns kan jeg holde

(1/3) > >>

Mathias61:
Jeg skal til at have høns for første gang da jeg har et gammelt legehus i baghaven fra de sidste ejere, så mit spørgsmål er hvor mange høns kan jeg have i et legehus der måler L.170cm B.170cm og ca 170cm i højden.
har tænkt mig at skære hul i væggen og bygge reddekasser så de hænger på siden af væggen og ikke tager plads inde i selve huset.

så hvor mange mener i jeg kan have?

Gerda:
jeg mener godt du kan have 5 til 6 hvis de får masser af plads udenfor i hønsegård. Sådan er det jo ligenu. De må ikke gå frit på grund af influenza. Men forhåbentlig bliver det snart ophævet. Held og lykke med det

Gerda:
forresten det er en rigtig god ide med at hænge redekasserne udvendigt, jeg har selv den samme anordning. Og så har jeg fået lagt trådnet på 10 gange 10 cm over, så kan du lige stikke hånden ned og hente æggene uden at hønsene flyver den vej ud, og hvis der er små børn som også gerne vil hente æg, så kan du være helt tryg. Selvfølgelig hvis du har låge så du kan åbne udefra.

Mathias61:
Tak for svar er der nogen tegn på mistrivsel jeg skal være obs. på?

Gerda:
hvis du er meget om dine høns vil du med det samme opdage hvis de ikke trives. Så er det nok lettere at tage den derfra.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version