Forum > Høns

Vores første kylling

(1/3) > >>

Nielsen:
Jeg var lige ude for og tjekke æg, og lægge dem i vand for og se om der var liv i dem. Men det blev ikke nødvendigt, da den første var kommet ud, og 2 andre æg var begyndende hul i. Lægger lige et billede op, og regner med et par mere når alle er kommet vel ud.

Jeg havde heldigvis kamera i lommen, så jeg tog lige hurtigt et billede før hønemor blev lagt tilbage.

Hvor lang tid skal jeg regne med før alle er ude af æggene, er en smule bekymret for om jeg skal holde øje med dem.

ina.....:
Du gør bedst i at lade hønemor klare sig selv, jo flere gange du tager hende af og på, jo større er sansynligheden for at hun træder forkert,,,,, og hvem er jer bør vide bedst  <C hønen kan godt holde sine kyllinger på reden en dag eller to efter den sidste kylling er klækket, og det er helt ok, de kommer ikke til at sulte eller tørste de har madpakke med fra blommen, så der er ingen grund til bekymring,,,, når hønen står af reden er det fordi det er tid,,,,,den der allerede er der, er yndig tillykke med den lille fyr.

Jette Jensen:
Nøj, hvor er den sød!

Hvilken race er det?

Nielsen:
Ja det ved jeg godt Ina, var også mest fordi det ene æg jo virkede som om det var senere udviklet  ;)

Det er silker, af ren race medmindre sultan hanen har været på spil. Men det tror jeg nu ikke.....Alle æg er fra en blå og en sort silke, så vidt jeg ved er de nemlig de eneste der lagde æg på det tidspunkt.

Børge Bech Jensen:
Ja, den ser godt nok rigtig sød ud.

Glæder mig også til at vi får lov at prøve dette.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version