Forum > Høns

Plukning af dværgkochin

<< < (2/2)

Danny Westh:
Jeg har før haft dværg kochin og der var fin befrugtning på æggene uden nogen "hjælp".
Du skriver at du kun har fået 1 kylling på 3 år. Er det på grund af manglende befrugtning eller kan/er det andre ting der har spillet ind?

Danny

Annette S.:
@ Tommy

Aj, det er vel nok pænt af dig at tilbyde din hjælp  :) Jeg har nu plukket dem 2 cm omkring kloakken - det er måske ikke nok eller hvad mener du??

@ Danny

Jo, måske er der andre ting, der spiller ind  :-\ Jeg kan bare ikke lige gennemskue hvad  ??? Måske hanen?? Eller foderet i løbet af vinteren??? Eller - eller???

Tommy Andersen:
@ Annette

Om det er nok ved jeg ikke, men det kan jo komme an på en prøve.

De manglende kyllinger kunne godt være foderet, dine høns lever nok for godt. 

Du skal lyse dien æg når de har ruget i 10 dage, så kan du se om det har hjulpet eller skal der nok pilles lidt mere, men prøv dig lidt frem.

Du skriver bare så kikker jeg forbi.

Tommy

mogens præst:
Hej Annette.
Det er for at sikre at de er ordentlig befrugtede inden du begynder at tage rugeæg fra. De første jeg tog fra i år var nemlig allerede efter en uge og her var det ca 50% der var befrugtede. Ugen efter var det steget til 16 ud af 18 æg.
Hilsen Mogens

Annette S.:
@ Tommy

Ja, det kan spil'me godt være, at de har det for godt. Jeg lagde faktisk mærke til, her da jeg "plukkede", at de to ældste høner, er lidt vel godt i stand - syn's måske også at det går lidt trægt med æglægningen - måske de skal på kur en måneds tid??? Hvis nu ingenting lykkes, så tager jeg dig på ordet  :)

@ Mogens

Nååhh, sådan! Jeg væbner mig med tålmodighed ......... jeg vilha'  <L

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version