Forum > Opskrifter

Slagte lørdag, tilberede søndag?

<< < (2/4) > >>

Hans-Kurt:
Ubs, jeg var slet ikke klar over, at en kylling skal ligge i min 3 døgn ved max 5Co, før tilberedning.
Det må prøves  ;)

Så er det måske alligevel rigtigt, hvad en gammel dame fortalte om sin barndoms kyllingesteg. Slagte lørdag og spise næste søndag - det har jeg altid tænkt, var en erindringsforskydning hos damen  <J

Henriette Hall:
Jeg bruger overhovedet ikke krudt på alt det der modnings-hejs. Og mine kyllinger er fint møre.

renepaulsen:
Det jeg tænker på, er at dødsstivheden jo indtræffer efter et par timer. Sidst jeg slagtede tilberedte jeg med det samme (ok, var lige i Fakta og hente noget Bacon), men ellers kan jeg læse mig frem til at det tilsyneladende er bedst enten at tilberede med det samme, eller efter 3 døgn.
Henriette, har du prøvet at slagte den ene dag, og så tilberede den efterfølgende dag?

Veteranen:
Hej Rene
Jeg er helt bekendt med de overordnede vejledninger for modning af kød. Især for oksekød og vildt som ikke gennemsteges under tilberedningen er dette vigtigt. For vildt bruger man op til 40 grad/dage.
Fjerkræ bør gennemsteges i tilberedningen, og derfor betyder modningen af kødet mindre. Oftest har jeg det sådan, at når jeg lige har slagtet, - så er det ikke lige den dag jeg har lyst til unghane ;)
Men jeg har prøvet det, og efter min mening og med det tilberedning jeg bruger, så er der ingen forskel.
Hilsner

renepaulsen:
Så du vil mene jeg bare kan klø på, på søndag og lave grydestegt hanekylling?

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version