Forum > Arrangementer og kampagner

Stalddørssalg NU!

<< < (2/8) > >>

Mette Nygaard:
Åh jo, supermarkederne er MEGET bekymrede, når det gælder kød - de er så bange for at ende i en "SuperBest"-skandale. Kan dårligt huske hvad den gik ud på, og den handlede slet ikke om kød fra små avlere. Alligevel var det den Kvickly hev frem til et møde med de små avlere fra lokalområdet, der alle har fuldt registreret virksomhed med alle kontrolindstandser ind over. Kvickly turde end ikke sælge deres saltede, røgede og nitritfyldte spegepølser :-/

Lene Skelmose:
Jeg tror nu på at det er storproduktionen af husdyr, der giver problemer med fødevaresikkerheden. Alt for mange dyr på for lidt plads , alt for ensidig fodring, avl og produktionsform baseret på ydelse i stedet for på sundhed og dyrevelfærd, stor risiko for smittespredning, overmedicinering. I stordrift-slagteprocessen stor risiko for spredning og opformering af bakterier osv osv. Selvom der er kontrol på så sker det alligevel at der sælges sygdomsfremkaldende produkter. Supermarkederne har heller ikke altid styr på opbevaringen - har i hvert fald flere gange købt hakket kød der var lige til skraldespanden.

Har aldrig oplevet at vi er blevet syge af citronfromage og majo lavet af egne æg - eller af at spise vores fjerkræ.

Hans-Kurt:
Rigtigt, alle de dyr på samme sted - det er kun til at opformere problemer - mit tidligere indlæg skulle læses med et glimt i øjet  ;), Store kæder er da revnende ligeglade med, hvad deres produkter indeholder, bare menneskerne ikke dør af det her og nu, men de får penge i kassen og udbytte til aktionærerne ;)
Det er kun et spørgsmål om Penge Pengepenge - ikke andet. Det er måske lidt hårdt sat op, men ikke des do mindre . . . .

Ofte gør jeg - på mine indkøb - opmærksom på fejlmærkninger - friske Danske majs i februar - de kom fra syd amerika, viste det sig. Den ansvarhavende butiksbestyrer sagde: De kan jo være fra et drivhus ! ja god dau mand økseskaft. Majs fra drivhus i februar til kr 10 for 2 stk og hvordan er de drevet frem/dyrket det anede han ikke. /1
Se nu bare - lammefjordskartofler - 25 slags sprøjtemidler bliver der anvendt under dyrkningen, stopper Coop salget af kartofler af den grund ? nej vel - Penge, Penge og atter penge.  /3

Lene Lestat:
Ja, det er et spørgsmål om penge, for producenten skal helst kunne leve af det og alle mellemleddene skal også helst tjene på det og i sidste ende står en forbruger, som vil betale mindst muligt. Og hvem klager ikke og dermed bliver taberne hver gang......... godt gættet de stakkels dyr. /d
Så det er nok ikke nemt.

For vi ved nok alle hvad dyrevelfærd koster, hvis dyrene skal have bare en nogenlunde tålelig tilværelse, for tænk bare på hvad vores æggepriser eller kødpriser skulle være, hvis vi skulle have alle udgifterne dækket + løn og endvidere betale moms og skat af det også.

Meen menneskeheden bliver nok også i sidste ende også taberne (hvis vi ikke allerede er det), for man bliver jo hvad man spiser.

Ps. jeg har selv de sidste mange mange år været selvforsynet med æg og fjerkrækød fra racehøns og har dermed ikke støttet industrien med at købe deres æg, kød eller levende høns. Så det kan lade sig gøre.

Finn Jensen:
Lone Landmand er også træt af at vente.  Og skælder ud på COOP https://lonelandmand.wordpress.com/2015/11/23/coop-paa-hesten-igen/

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version