Forum > Opskrifter

Indmad

(1/2) > >>

Raziel:
Hvad bruger I af indmad fra hønsene og hvordan tilbereder i det?

Hvordan gør I med indmaden når I slagter? Hende der lærte mig at slagte, skar hjertet over. Er det nødvendigt?

lisaln:
Hjerterne er gode, enten i flødesovs eller på en pande ristet med hvidløg, persille og citronsaft:-)
Lever kan bruges til en god leverpostej - enten alene eller blandet med svinelever. Kan man lide lever, er det også lækkert bare at riste dem med lidt salt og peber og så på rugbrød eller med kartofler/ris/pasta.

Når vi slagter har jeg to spande vand og en skål stående. Først skyller jeg i en spand, derefter i den næste, hvor vandet skiftes lidt oftere. Så ryger de i skålen indtil vi er færdige, hvor så det hele rengøres under rindende vand.

Jeg skærer ikke hjerterne over ved slagtning. De er ret lette at rengøre i hel tilstand. Ved tilberedningen kan det godt være en fordel :-)

Raziel:
Tak for svar. Så vil jeg gemme hjerte og lever fra de næste vi får slagtet. De kan vel også fryses ned?

Lone Knap:
Gem også kråsene. Det hele kan fryses. Du kan evt. hakke det hele sammen med nogle krydderier du kan lide. Tilsæt god fløde og lidt æggeblomme og bag det i ovnen til en lækker paté.

Lene Lestat:
Lone, kan jeg bede om en nærmere opskrift på din paté? Jeg har nemlig lige fået slagtet gæs og har derfor både kråser, hjerter og levere.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version