Forum > Araucana

Araucanakyllinger sarte?

(1/3) > >>

Egonsminde:
For ca 4 dage siden rugede jeg kyllinger ud. Nogle var araucana, andre hollandske dværghøns og danske landhøns. De blev alle placeret i mit lune sadelrum ca 15-17 grader efter en rum tid i rugemaskinen. Buret havde en kasse med en kyllingemor og var foret med hø. De fik naturligvis startfoder, hirse,vand og havde adgang til sand til kråsen. Her til morgen var 3  araucanakyllinger døde uden nogen åbenlys grund, ingen af de andre kyllinger har lidt nogen nød. Jeg har selvfølgelig slæbt hele møget ind i huset, men er araucanaer mere sarte end andre kyllinger?

Tanja Pedersen:
Ai sikke noget :o. Ja, jeg tror, at araucanakyllinger er mere sarte. Jeg har hørt om høj dødelighed blandt araucana før. Jeg har (7-9-13) været heldige med mine udrugninger, men har som sagt hørt om flere andre, der mister deres araucanakyllinger :(.

Egonsminde:
Bare så øv! var lige så glad, men op på hesten igen, så blev man den smule klogere.

Tanja Pedersen:

--- Citat fra: Sara Louise Bøttcher efter 16 Marts , 2014, 15:00 ---Bare så øv! var lige så glad, men op på hesten igen, så blev man den smule klogere.

--- Afslutning på citat ---
Gik de til alle sammen?

Egonsminde:
nej, har to der er hvad jeg tror er splash tilbage og dem skyndte jeg mig at tage ind ind og varme op i rugemaskinen, nu må vi se om de klarer den  :-\ Tror de er meget kuldefølsomme for der er virkelig ikke koldt i mit sadelrum og de har som sagt en "kyllingemor". Landhønsene har ingen problemer ej heller den lille dværg.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version