Forum > Høns

æg forsendelse

<< < (3/3)

mzi:
Jeg har lige et supplerende spørgsmål. Flere af Jer skriver "en stor papkasse" og her kommer jeg så lidt i tvivl: hvor stor er stor? Er der nogen som kan angive kassestørrelse i cm (cirka)?

Skal nemlig sende æg for første gang ;-)

Finn Jensen:
Det kommer jo lidt an på hvor mange æg du skal sende...

Men kassen skal være stor nok til at du kan stoppe noget stødabsorberende ned udenom æggebakken.

Lene Lestat:
Kassen skal bare være så stor, så når æggebakkerne er i den, så er der "luft" hele vejen rundt om dem og ovenover og nedenunder. Og i dette "luft" stopper man så sammekrøllede aviser, spåner, hø, eller flamingodippedutter godt sammen, så bakkerne ikke skrumler rundt i kassen.

Man kan også tage en stor skumgummi plade og borer huller i og så sætte ned i hullerne og sætte de udborede propper i igen over og under æggene. Skumgummiblokken sættes så i en kasse.

Sådan har jeg lige modtaget nogle rugeæg. Jeg synes det er smart og meget beskyttende. Hvordan og med hvad man laver huller ved jeg dog ikke-

mzi:
Tak for svar, Finn og Lene!

Det er såment kun 6 æg, så nu må jeg på kassejagt :-)

KragenDK:
Jeg har fornyligt modtaget 9 Maran æg fra Jylland pakket i æggebakke med bobleplast inden i
og 12 Cream Legbar fra Irland i udhulet flamingo
ingen af forsendelserne havde beskadige æg, men selve klæknings % kender jeg ikke før om 17 dage ;)



Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version