Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Har jeg ret i min antagelse om at dette er h*ne?  (Læst 11567 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Har jeg ret i min antagelse om at dette er h*ne?
« Svar #15 Dato: 03 April , 2010, 23:24 »
Jeg har faktisk også haft en silkehøne, som havde ret store hagelapper :)

pylle pylle

  • Gæst
Sv: Har jeg ret i min antagelse om at dette er h*ne?
« Svar #16 Dato: 03 April , 2010, 23:27 »
men hvis det er en hane, så ville han da gale nu.. eller ihvertfald prøve på det!! eller det er måske heller ikke sikkert?? jeg syntes bare mine har galet i den alder!!

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Har jeg ret i min antagelse om at dette er h*ne?
« Svar #17 Dato: 03 April , 2010, 23:35 »
Det gjorde mine ikke så tidligt...altså dem jeg havde i sin tid...hmm...

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Har jeg ret i min antagelse om at dette er h*ne?
« Svar #18 Dato: 04 April , 2010, 01:30 »
Jeg har næsten ikke været på forum i lang tid. Så Christina, et lille sidespring, men hvad  er der blevet af dine orper som du ellers var så glad for?
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Har jeg ret i min antagelse om at dette er h*ne?
« Svar #19 Dato: 04 April , 2010, 13:23 »
Suk, Tina... Jeg kunne simpelthen ikke helt forene mig med at de ikke måtte få fri adgang til maden...og selv om jeg nøje prøvede at følge alle råd, så kom der ikke et eneste æg i den tid jeg havde dem. Der kan have været ange årsager, men det var alligevel lidt mærkeligt.

Derudover blev hanen glad for min silkepige, men det så bare ALT alt for voldsomt ud, når han trådte hende, og hun fik sår af det. Så stod det lidt mellem orperne eller silkerne, og ja...jeg er ikke meget for at indrømme det, men jeg følte ikke rigtig noget for orperne *r og silker SKAL der altså være i min hønsegård.

Men de kom hen til en sød dame, som lige havde fået sine spist af ræven og hun var rigtig glad for dem :) Og nu ved jeg ikke helt hvad fremtiden bringer, men jeg har nu kun silker, og så lagde jeg i går 10 maranæg under min skruk...har drømt om kyllinger hele natten! :D Er super spændt! :D

Offline Mercedes

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 257
    • www.123hjemmeside.dk/benz
Sv: Har jeg ret i min antagelse om at dette er h*ne?
« Svar #20 Dato: 04 April , 2010, 20:48 »
Mht. helt hvide høns, så har jeg hørt at foderet især majs, kan få dem til at se gullige ud, men ved altså ikke om det passer...
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

sussie

  • Gæst
Sv: Har jeg ret i min antagelse om at dette er h*ne?
« Svar #21 Dato: 04 April , 2010, 21:12 »
Her tror vi det er en hane.. ;D Ungerne og jeg har lige haft en lille livlig debat. Konklusion bred nakke og slikhår, så vi tror det er en hane. Vi har et par haner fra efteråret her, der endnu ikke galer. Men vi har også et par haner der er blevet til høner over vinteren *g De silker kan altså bare noget *p *p *p

sussie

  • Gæst
Sv: Har jeg ret i min antagelse om at dette er h*ne?
« Svar #22 Dato: 04 April , 2010, 21:14 »
Men finder du ud af det er en høne, så siger du bare til .. For jeg har stadig hanen du kan få.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Har jeg ret i min antagelse om at dette er h*ne?
« Svar #23 Dato: 05 April , 2010, 00:39 »
Tak, Sussie! *l Men han vil være hane nr 2, hvis det viser sig at han er en hane :D

Offline Tina Taomina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 440
Sv: Har jeg ret i min antagelse om at dette er h*ne?
« Svar #24 Dato: 05 April , 2010, 01:30 »
Jeg er godt nok spændt på hvad du siger til maranerne. Jeg vil nemlig lade mine silke udruge maranæg og orperæg. I lød alle så begejstet for orperne og så er de også til at spise også. Mit indtryk er dog at maranerne også skulle give godt med æg og det vil vi jo også ha. jeg skal helt sikkert ha nogle flere silker. Har jo kun 2 hvide. Jeg vil super gerne have nogle meget lysegrå. Kan det passe jeg har set nogle nærmest lavendel farvet. Er vist det samme sted som dig hvor jeg søger efter den helt rigtige nr. 2 race. ::) 
Knus fra Tina med
0,1 Stor hvid silke
0,1 Blå orpington
0,1 Blå silke
0,1 Maran
0,1 Sort orpington
0,1 Blå Austraulorp
0,1 Amrock
4,1 Børn
1,0 Ægtefælle

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Har jeg ret i min antagelse om at dette er h*ne?
« Svar #25 Dato: 05 April , 2010, 13:43 »
Jeg skal nok opdatere jævnligt om maranerne :) Jeg er selv rigtig spændt på dem, men har nu alligevel kun tænkt mig at beholde hønekyllingerne.

Mht. orpington, så har jeg ikke udelukket at prøve igen en anden gang. Men så vil jeg have dem fra kyllinger af :) Min yndlings er da også helt klart hønemor, som jeg købte fra Danny som kylling. Hun var den eneste høne ud af 4 kyllinger. Tror det er fordi man har set dem vokse op :D

Lavendelfarvede silker...det tror jeg må være i England så...?