Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Køn på wyandot-kyllinger?  (Læst 34862 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #15 Dato: 10 April , 2011, 15:12 »
Nej, jeg kan heller ikke forstå det ??? Det var også derfor jeg bad om nyere billeder. Alle mine kyllinger på 6 uger er da næsten fuldt befjerede. De er kun lidt dunede på hovederne endnu.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline mineunger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 207
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #16 Dato: 10 April , 2011, 18:06 »
Min hønseguru har lært mig at hvis de har det "for varmt" sætter de fjer meget senere. Med for varmt mener jeg jo ikke at de er stadiet før grillkylling, men at de simpelthen går og fiser den af og har det skøøønt og derfor ikke behøver at bruge energi på at sætte fjer. (eller hvad det nu hedder).

Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #17 Dato: 10 April , 2011, 18:11 »
De har stadig deres varmelampe i huset for jeg fik et hold mere 4 uger senere. Men jo de er fra d. 16/2, de klækkede onsdag i vinterferien.  ???
Men ja den ene er RIGTIGT dygtig til at fise den af inde i huset under lampen, men nu er de alle begyndt at være meget mere udenfor, for jeg har smidt halm i gården og de HYGGER! sig.*p
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #18 Dato: 10 April , 2011, 18:59 »
- jeg har nu hævet lampen noget mere, så må vi se hvad der sker. /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #19 Dato: 10 April , 2011, 19:18 »
Ja det var godt nok ikke mange fjer. Mine to store kyllinger, som jeg hentede d. 21. februar, og fik at vide var ca. 3 uger ses af billedet. De er altså ca. 3 uger ældre, men har ikke haft varme de sidste 3 uger. De 2 små er nøjagtigt 2 uger i dag, og er ved at have fjer på vinger, samt små halefjer og ses på det andet billede ???
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #20 Dato: 10 April , 2011, 21:20 »
Spændende. Jeg anede ikke at varme (og dovenskab) kunne sætte fjersætningen tilbage. Nå, så har jeg altså ikke så forkælede kyllinger som jeg troede. :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #21 Dato: 10 April , 2011, 21:44 »
Hvad har du fodret dem med?
For det ligner godt nok at de er NOGET bagud i vækst. Hvis de eks. er blevet fodret med havregryn (som hovedfoder) eller de store piller (som er i automaten) lige siden de er klækket så er det nok en god forklaring.
Når jeg har kyllinger på 7-8 uger så er de også fuldfjeret, og det er nærmest uanset race.

Iøvrigt tror jeg at de 2 farvede/brune er 2 haner.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #22 Dato: 10 April , 2011, 21:47 »
Jeg kender en avler af Dværg Wyandotter i farverne sort og sølv sort/randet. Og hans de sølv sort/randede er også meget længere om at sætte fjer end de sorte.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #23 Dato: 10 April , 2011, 21:48 »
Så vidt jeg husker så er den gule/hvide en sussex. Her er et billede af en sussex kylling på ca. 2 måneder.
http://fjerkrae.dk/cpg1416/displayimage.php?album=9&pid=10358#top_display_media

Jeg tvivler på at din sussex kylling ser sådan ud om 7-14 dage.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #24 Dato: 10 April , 2011, 21:50 »
Jeg kender en avler af Dværg Wyandotter i farverne sort og sølv sort/randet. Og hans de sølv sort/randede er også meget længere om at sætte fjer end de sorte.

Jeg har også haft Wyandotter og de er lidt senere end andre racer men ikke så sene som disse. Det er heller ikke kun fjerdragten men hele deres udvikling der mangler.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #25 Dato: 10 April , 2011, 21:51 »
Her er iøvrigt nogen på 3 uger som allerede er mere udviklede end sussex kyllingen på billedet.
http://fjerkrae.dk/cpg1416/displayimage.php?album=9&pid=11518#top_display_media

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #26 Dato: 10 April , 2011, 21:53 »
Og så tænker jeg på dem, der undertiden "hævder" at Orpington vokser langsomt. ::)
Men mine Orpington kyllinger er ligeså store, når de er halvt så gamle som Wyandot kyllingerne afbilledet oppe i tråden. /o /o

Offline Kaffka

  • Bruger
  • Indlæg: 346
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #27 Dato: 10 April , 2011, 22:02 »
Det kan godt være at nogle farver er længere om at få fjer og at meget varme udsætter fjersætningen - men det kan vist ikke forklare at disse kyllinger ligner nogle på 10-14 dage.

Det må være noget med foderet eller fodringen. Synes stadig pillerne ser ret store ud efter at have kigget på billederne et par gange - mit kyllinge foder er granulat og meget mindre.
Mvh

Claus

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #28 Dato: 10 April , 2011, 22:03 »
Jeg fodre med almindeligt voksefoder, hvor der er blandet lidt korn i. Den sussex der står bagved er kun 4 uger.
Det er lidt svært at se men den wyandot der står og spiser er MEGET langbenet, mens den anden ikke er så langbenet som den første.
Jeg vil prøve at tage lidt bedre billeder. Giv mig lige 10 min. så er de her.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Køn på wyandot-kyllinger?
« Svar #29 Dato: 10 April , 2011, 22:06 »
Jeg fodre med almindeligt voksefoder, hvor der er blandet lidt korn i.

Der har du måske en del af forklaringen. De har meget svært ved at spise store piller (som voksefoder er) når de er så små. Har du ikke givet dem startfoder/kyllinge foder til at starte med?

Danny
Himlen bør altid være blå!