Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Boost dit immunforsvar med brune æggeskaller fra Maranhøns  (Læst 2745 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Bemærk datoDe berømte og eftertragtede brune æg, som høns af racen maran er kendt for at lægge, har vist sig at indeholde overraskende effektive D-vitaminer.

Den anerkendte danske forsker og ph.d. i fjerkræfysiogmi, Poul Try fra Videncenter for Sundhed og Fødevarer (Vifsof) er meget optimistisk om at udnytte dette til at lave et nyt produkt der kan booste immunforsvaret.

På samme måde, som vores hud bliver tilført D-vitaminer af solens stråler og bliver brun, så er der ekstra meget D-vitamin i de brune maranæg. Den D-vitamin, der er i de brune maranæg har også vist sig at være ekstra effektiv til at booste immunforsvaret.


Poul Try arbejder med to forskellige metoder og produkter. Den ene er at knuse æggeskallerne og blande i specialsyrnet fløde. Det bliver til en form for Skyr, som vil være velegnet til at indtage om morgenen. På den måde vil det vær muligt at indtage både D-vitamin og kalk fra æggeskallerne på samme tid. En slags 2-i-1 "superfood".

Det andet produkt er en te, hvor de brune æggeskaller knuses og blandes med planten Cerastium fontanum i tørret udgave.
Det skal trække i 7½ minut med 95 grader varmt vand for at opnå den optimale effekt af D-vitaminet i skallerne.

Specialkonsulent Tijane Pedersen fra Overløse Research Center for Speltsegment Markedsføring. (ORCSM) er meget begejstret for begge koncepter. De indeholder begge en unik smag og interessant storytelling, som er helt afgørende for afsætningen og der er tale om 2 forskellige segmenter af markedsføring og dermed vil de 2 produkter ikke konkurrere imod hinanden. Hun spår derfor begge produkter en stor kommerciel succes.

« Senest Redigeret: 02 April , 2021, 15:26 Fra Finn Jensen »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Boost dit immunforsvar med brune æggeskaller fra Maranhøns
« Svar #1 Dato: 01 April , 2021, 09:19 »
:) :) :)
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 955
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Boost dit immunforsvar med brune æggeskaller fra Maranhøns
« Svar #2 Dato: 01 April , 2021, 13:16 »
Jeg kan fornemme, at jeg bliver rig på at sælge æg fra mine maraner fremadrettet. :D
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Boost dit immunforsvar med brune æggeskaller fra Maranhøns
« Svar #3 Dato: 01 April , 2021, 13:42 »
Skulle måske overveje at skifte race.    ;D ;D ;D
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: Boost dit immunforsvar med brune æggeskaller fra Maranhøns
« Svar #4 Dato: 01 April , 2021, 18:19 »
Jeg kan fornemme, at jeg bliver rig på at sælge æg fra mine maraner fremadrettet. :D

Jeg har d.d. sat prisen på maranæggene op til det dobbelte  :)
Det er ganske fint, da maran-favorit-godbidderne, levende melorme, også er steget i pris
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Hans-Kurt

  • Moderator
  • Indlæg: 1 934
Sv: Boost dit immunforsvar med brune æggeskaller fra Maranhøns
« Svar #5 Dato: 01 April , 2021, 19:13 »
Det er det jeg siger, hønsehold forlænger livet, eller er det forsøder det  ;)