Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: fuge i hønsehuset mod utøj  (Læst 4853 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline fanny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
fuge i hønsehuset mod utøj
« Dato: 31 Marts , 2008, 19:02 »
jeg er stadig i gang m at planlægge mit høsnehus- kan man putte acryl fuge i alle sammenføjninger i huset for ikke at give opholdsstæder til fx blodmider? spiser hønsene det?

mvh fanny
skal starte mine høns op igen- glæder mig så meget. har en søn på 2 år- og en hunde + en have fyldt med mosegrise!

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: fuge i hønsehuset mod utøj
« Svar #1 Dato: 31 Marts , 2008, 19:09 »
Ja, det gør de bl.a. HER. Det skal bare være en fuge der bliver så de ikke kan pille den ud.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: fuge i hønsehuset mod utøj
« Svar #2 Dato: 31 Marts , 2008, 19:29 »
Hvis jeg var dig ville jeg bruge en silikonefugemasse, gerne sanitet, da hønsehuset kan være fugtige, så undgår du mug og svamp, og silikonefugemasse er ikke sådan at pille istykker. ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Christian Ernstsen

  • Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Indlæg: 451
  • Høns i haven er herligt!
Sv: fuge i hønsehuset mod utøj
« Svar #3 Dato: 31 Marts , 2008, 20:49 »
Hvis jeg var dig ville jeg bruge en silikonefugemasse, gerne sanitet, da hønsehuset kan være fugtige, så undgår du mug og svamp, og silikonefugemasse er ikke sådan at pille istykker. ;D

Helst ikke - altså fugtige hønsehuse! Jeg har også tænkt mig at fuge revner op, så der er så ringe vilkår for utøj som muligt i huset, men det er bare med den billigste fugemasse fra Harald Nyborg - så må tiden vise om jeg har valgt for billig en løsning...

I øvrigt er det min erfaring, at høns og kyllinger piller i ting, der skiller sig ud fra mængden. Jeg har endnu aldrig set en høne hakke midt på en ensfarvet flade - men hvis der er en plet (fx gammel maling) bliver hønen "inspireret" og skal lige mærke efter med næbbet, om det kan spises. Så jeg håber at jeg ved at glitte meget pedantisk (og det passer fint overens med min natur! ::)) kan undgå at kræene opdager eksistensen af fugerne...
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline fanny

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: fuge i hønsehuset mod utøj
« Svar #4 Dato: 02 April , 2008, 15:29 »
super det lyder som om jeg ikke var den eneste m den tanke- meget hellere end at man skal "forgifte" huset med mellemrum...
skal starte mine høns op igen- glæder mig så meget. har en søn på 2 år- og en hunde + en have fyldt med mosegrise!

Offline Mimi Trædmark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 198
  • Vild med hanegal!
Sv: fuge i hønsehuset mod utøj
« Svar #5 Dato: 02 April , 2008, 19:28 »
Jeg har mange fuger i mine huse og der er brugt den billigste i alle revner-altså silikonemasse som bruges bla. når man fuger omkring vinduer og døre.
Jeg har aldrig nogensinde oplevet at dyrene piller i massen. Heller ikke i de perioder med for lidt plads pga. overdækningsperiode.
Mvh. Mimi
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.