Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ejer af due  (Læst 3806 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tue Diemer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 121
    • Vores hjemmeside
Ejer af due
« Dato: 13 Maj , 2009, 17:20 »
Der er en ringbærende due som har slået sig ned på vores gård i forgårs og lige siden har holdt til på taget af bygningerne eller gårdspladsen.   
Det må være en racedue for den bærer en grøn ring.   Det har ikke lykkedes mig at fange den, til trods for at man kan komme meget tæt på den inden den flyver.

Kan man finde ejeren via ringen ?     Den skal selvfølgelig være velkommen til at bo her hos os  :), men det ville jo være ærgeligt hvis nogen står og mangler den i sit avlsprogram.
Masser af Boergeder suppleret med lidt blandede høns.

www.spisged.dk

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Ejer af due
« Svar #1 Dato: 13 Maj , 2009, 18:45 »
Danmarks racedueforening burde have ringnumrene registreret.

Brian Boesen

  • Gæst
Sv: Ejer af due
« Svar #2 Dato: 13 Maj , 2009, 20:41 »
Hvis det er en brevdue, kan den hvis den har været ude på en lang flyvning, sidde i flere uger inden den flyver videre. Men ellers se om du kan lokke den til dig, for så er det nemt at få oplyst hvem duen tilhører.

Offline Tue Diemer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 121
    • Vores hjemmeside
Sv: Ejer af due
« Svar #3 Dato: 14 Maj , 2009, 07:37 »
Jeg skal se om jeg kan få den fanget, og ellers kan det jo være den flyver hjem efter opholdet her, hvis den kan tage sådanne længerevarende pauser undervejs.

Jeg lægger lidt korn og majs ud til den.
Masser af Boergeder suppleret med lidt blandede høns.

www.spisged.dk

Offline Tue Diemer

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 121
    • Vores hjemmeside
Sv: Ejer af due
« Svar #4 Dato: 19 Maj , 2009, 14:24 »
Hvis det er en brevdue, kan den hvis den har været ude på en lang flyvning, sidde i flere uger inden den flyver videre. Men ellers se om du kan lokke den til dig, for så er det nemt at få oplyst hvem duen tilhører.

Efter en uges opholden på vores tage har vi ikke set den et par dage - den er forhåbentlig fløjet hjem !
Masser af Boergeder suppleret med lidt blandede høns.

www.spisged.dk