Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?  (Læst 10718 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Dato: 15 Januar , 2013, 15:52 »
Skal man være medlem af DFfR for at kunne ringe sine kyllinger ? Medlem af lokal fjerkræ forening for at udstillle lokalt ? Og så specialklub for godt samarbejde om den race man avler på/ udstiller med  *l !
Hvordan gør i ? Alle 3 eller måske mere  <A
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #1 Dato: 15 Januar , 2013, 15:57 »
Ja, du skal være medlem af Dffr for at købe ringe. Også ja, til at udstille lokalt, skal du også være medlem af den lokale klub. Nogle klubber laver åbne udstillinger for alle, dog kan man så ikke vinde nogle pokaler fra den klub. Det er rigtig godt, også at være medlem af specialklubben for den race, du nu har. Så er man jo sammen med ligesindede.
Jeg er både medlem i Dffr, i en lokalklub og så er jeg lige blevet medlem af en specialklub.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #2 Dato: 15 Januar , 2013, 16:12 »
Jeg er medlem af DFfR, fem specialklubber (hvoraf den ene er for gæs og ænder) samt de fire nærmeste lokalklubber. Har indtil videre kun prøvet at udstille i én af lokalklubberne, men måske med tiden det bliver til andre også. Eller måske ikke. :)
« Senest Redigeret: 15 Januar , 2013, 16:19 Fra Marita »

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #3 Dato: 15 Januar , 2013, 16:24 »
Min specialklub hedder Fjerkræforum :)
Grundet elendig økonomi er jeg ikke medlem af andet... men mit kære barn er medlem af Dffr, Vejle Fjerkræklub, og så vidt jeg husker sydvest fyns klubben.... hun har været medlem af dv.dotteklubben. men dem holder vi lige pause med.... og der er ingen specialklub for de nøgne. (så vidt jeg ved)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Søren Roager

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 340
Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #4 Dato: 15 Januar , 2013, 16:35 »
Jeg er medlem af DFfR, Hadsten Fjerkræklub og Barnevelderklubben

Mener ikke man kan udstille på LU uden at være medlem af en lokalklub og selvfølgelig DFfR
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #5 Dato: 15 Januar , 2013, 17:19 »
Ja, du kommer nok ikke uden om DfFR, og så kan du jo udstille på LU. Men jeg vil da klart anbefale dig i hvert fald at blive medlem af som minimum en lokalklub også. For dit vedkommende kunne det jo fx være Silkeborg eller Horsens. Og du er bestemt også meget velkommen i Vejle, hvor jeg hører til. Når man er medlem af lokalklubben er det nemt at trække på nogle af de mere rutinerede medlemmers viden, og de bor jo som regel ikke ret langt væk i lokalklubben  ::). Endvidere giver dette jo også muligheder for deltagelse i hønse-/ungdyrdage samt lokaludstillinger /o

For mit vedkommende er medlemsskab af raceklubberne mere en måde at støtte op om racens udvikling og udbredelse. Her er der selvfølgelig også hjælp at hente - især til klubbernes hønse-/ungdyrdag. Man skal bare være forberedt på, at raceforeningernes arrangementer ikke altid er lige i nærområdet.

Jeg er personligt medlem af DfFR, Vejle og Omegns Fjerkræklub (hvor jeg er suppleant til bestyrelsen), Brahmaklubben (hvor jeg netop er kommet i bestyrelsen) samt Sussexklubben (hvor jeg også er suppleant til bestyrelsen).  Og selvfølgelig er jeg også bruger herinde på Fjerkræ Forum ikke at forglemme. Dette giver alt sammen megen glæde og god sammenvær med en masse forskellige mennesker, samt faglig sparring. Desværre er det også i perioder lidt tidsrøvende  ??? Men sådan skal det jo være med hobbyer  :P
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #6 Dato: 15 Januar , 2013, 17:29 »
Tak alle sammen  <E
Tja, jeg må vist bare i gang med indmeldelserne  *e
Maranklub DK er jeg meldt ind i så mangler lige DfFR og lokal. Det blir nu nok Horsens, da det er der vi kommer mest, og er tættest på. ( selvom der garanteret er superhyggeligt i Vejle  *f )
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #7 Dato: 15 Januar , 2013, 17:47 »
Ja, der er superhyggeligt i Vejle. Klubben i Horsens er vist også et rigtig fint valg. Der er i hvert fald flere gengangere fra Vejle af (eller omvendt  :)), og det er rigtigt søde og hjælpsomme mennersker. Held og lykke med indmeldelserne  /o

 
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #8 Dato: 15 Januar , 2013, 17:53 »
Syntes måske bare at det kan blive en lidt kedelig sag at besøge lokalklubbernes udstillinger. Jeg har i mange år været trofast besøgende i Viborgklubbens udstillinger, men er egentligt blevet træt af at se på de samme dyr, det er de samme udstillere hvert år..ingen brahma, Orpington, Maraner, faverolles, araucana, eller racer i nye og spændende farver..Hvis der nu var flere udstillere med f.eks. fra andre klubber, ja så ville det blive mere interessant for publikum at kigge på  ;)
Og ja jeg(min søn) kunne selvfølgelig bare selv komme i gang med at udstille, nu har min søns gule orpington jo blevet ringet..men har ikke rigtig mod på det endnu..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #9 Dato: 15 Januar , 2013, 17:55 »
Hej
jeg er medlem af DFfR,den Sønderjyske klub( medlem af bestyrelsen) Kolding og Omegns fjerkræ klub,Barnevelder klubben (Formand),Landhønse klubben (næst formand), Faverolles klubben og Thyringer dværg klubben.Desuden er jeg medlem af en tysk lokalklub for at kunne udstille i Tyskland
Det er første gang jeg ser det hele samlet det er sku mange 8) ;)
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #10 Dato: 15 Januar , 2013, 18:55 »
Jeg er enig, Rikke. Men jeg synes at der bliver større og større udstillinger rundt omkring f.eks. Sjællandsudstilling her i weekend, hvor alle øst for broen er inviteret til at deltage.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #11 Dato: 15 Januar , 2013, 19:20 »
Og ja jeg(min søn) kunne selvfølgelig bare selv komme i gang med at udstille, nu har min søns gule orpington jo blevet ringet..men har ikke rigtig mod på det endnu..

Så synes jeg du skal samle dig mod. Det er faktisk rigtig skægt og lærerigt - og det er ikke spor svært. Og er der noget man er i tvivl om, plejer de erfarne folk at være meget hjælpsomme :)
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Berit Linea

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 872
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #12 Dato: 15 Januar , 2013, 19:37 »
Hej
jeg er medlem af DFfR,den Sønderjyske klub( medlem af bestyrelsen) Kolding og Omegns fjerkræ klub,Barnevelder klubben (Formand),Landhønse klubben (næst formand), Faverolles klubben og Thyringer dværg klubben.Desuden er jeg medlem af en tysk lokalklub for at kunne udstille i Tyskland
Det er første gang jeg ser det hele samlet det er sku mange 8) ;)

Ha ha  *g jeg synes også det er mange  :D. Man kan åbenbart blive grebet af det  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #13 Dato: 15 Januar , 2013, 19:48 »
Tak for sidst, Berit, det var hyggeligt at hilse på dig og din familie!
Jeg er medlem af DFfR, Hadsten Fjerkræklub og Maranklub DK. Sidste år var jeg også medlem af den franske Maranklub MCF, i år er det skiftet ud med medlemskab i den tyske Maranklub. De internationale medlemskaber er fortrinsvis for netværket og for inspirationen. Vi har jo også tyske medlemmer i Maranklub DK, og jeg mener også at der allerede på flere fronter er en avls samarbejde på tværs af (flere) landegrænser. Det er vist også det du har lidt planer om!?
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Medlem af hvor mange fjerkræforeninger ?
« Svar #14 Dato: 15 Januar , 2013, 21:50 »
Syntes måske bare at det kan blive en lidt kedelig sag at besøge lokalklubbernes udstillinger. Jeg har i mange år været trofast besøgende i Viborgklubbens udstillinger, men er egentligt blevet træt af at se på de samme dyr, det er de samme udstillere hvert år..ingen brahma, Orpington, Maraner, faverolles, araucana, eller racer i nye og spændende farver..Hvis der nu var flere udstillere med f.eks. fra andre klubber, ja så ville det blive mere interessant for publikum at kigge på  ;)
Og ja jeg(min søn) kunne selvfølgelig bare selv komme i gang med at udstille, nu har min søns gule orpington jo blevet ringet..men har ikke rigtig mod på det endnu..

Det er jo alle de racer du selv har, så må du da bare igang med at udstille. ;)
« Senest Redigeret: 15 Januar , 2013, 21:58 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub