Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Børnedyrskue HJÆLP  (Læst 13505 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #15 Dato: 19 Maj , 2012, 14:07 »
Det skal man jo gøre op med sig selv, men hvis reglerne skal følges, så er det jo sådan, og jeg ville da føle mig lidt snydt, hvis jeg havde brugt penge på at vaccinerer mine dyr, og resten så bare var ligeglade...

Vi har mange gange deltaget i børn og Dyr på Bregentved, der bliver alle dyr på række dirigeret forbi dyrlægen.... Heste høns kaniner og skilpadder på små trækvogne, og alle har papirerne i orden, ellers kommer de ikke ind på området.   /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #16 Dato: 19 Maj , 2012, 14:09 »
Her er udstillet høns der ikke er mærket ergo ikke vaccineret, bør man reagere?
Jeg ville da spørge den dyrlæge der er tilknyttet selve "skuet" om det er ok ifølge lovgivningen

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #17 Dato: 19 Maj , 2012, 20:32 »
Jeg var i syv sind om hvad jeg skulle gøre. Jeg gjorde intet. Den anden hønseudstiller var en knægt på ca 10 år som var overordentlig glad for sine orpingtoner.  Dyrlæge så jeg ingen af på stedet. Der var nu også kun omkring 10 børn der udstillede, så det er nok for dyrt at få en dyrlæge ud.
Jeg tænker at jeg vil skrive en mail til foreningen for hjemstavnsgården og fortælle lidt om love og regler. Jeg talte kort med drengen til orperne og spurgte om han var klar over at hans høns faktisk skulle være ringmærket og vaccineret for at udstilles, det vidste han tydeligt intet om. Jeg anbefalede ham at blive medlem af Dffr så han for alvor kunne komme igang med at udstille (altså motivation for at følge reglerne)

Men bortset fra det, så var det et hyggeligt skue og jeg var sq egentlig imponeret over hvor meget Yazmin kunne svare på da dommeren stillede alle sine (dumme) spørgsmål... hvad hedder en høne der ruger, hvor mange æg ligger hanen, hvad spiser de, spiser du æggene Svar: nej vi laver kyllinger ud af dem :D , hvorfor har den ring på (???!!!)   Hun havde forinden lavet en fin seddel med dv. dotternes oprindelse, og hvad wyandot betød og hvor mange farver de fåes i... Alle ungerne fik præmie så alle var glade :)

men de skal altså have styr på reglerne til næste år og skrive om det på deres hjemmeside. Jeg spurgte i informationen hvor jeg skulle vise vaccinationsattesten, "Øhhhhh.....???" Dommeren vidste tydeligt heller ikke en dyt om det.

Yazmin viste selvfølgelig fanen for forum med både t-shirt og badge :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #18 Dato: 19 Maj , 2012, 21:14 »
det er desværre nok svært lige med børnedyrskuer og forlange alt iht reglerne. Men igen er reglerne lavet af en årsag og bør følges. Håber i havde en rigtig god dag /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #19 Dato: 19 Maj , 2012, 21:51 »
Jeg syntes måske at et så offentlig sted som hjemstavnsgården burde have styr på den slags.... JEg vaccinerer jo mine dyr og vil da nødigt slæbe noget skrammel med hjem til de andre høns i flokken (som godt nok også er vaccineret, men de små kyller er jo ikke) det er sådan lidt en principsag ik ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #20 Dato: 20 Maj , 2012, 08:16 »
Der er også regler om at der skal være redningsveste i flyvemaskiner, de har vel ca. lige så meget gavnlig virkning som ND vaccine..

Jeg ville ikke være særligt bekymret over den manglende ND vaccine, men til gengæld over at der ikke er en dyrlæge som kigger på dyrene og sender eventuelle syge dyr hjem så de ikke smitter de andre. Det er for dårligt og det burde være muligt at få en dyrlæge til at komme, også for at vænne børnene til det.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Børnedyrskue HJÆLP
« Svar #21 Dato: 20 Maj , 2012, 10:18 »
Wanda, jeg synes da at det er en god ide, at stille de rigtige spørgsmål til arrangørerne, så de, hvis de ikke er bekendt med reglerne, kan blive det, men måske de godt ved det , men også ved at det vil begrænse deltagelsen fra børnene, og således nemmere at springe dyrlægen over.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn