Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kassekort til Lu.  (Læst 20545 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #30 Dato: 05 December , 2011, 12:26 »
@ Gunni

Rolig nu, jeg mener kun at de allerbilligste flyttekasser ikke er meget værd, og det har jeg vil lov til.

Jeg vil ikke tage din lyst om at udstille fra dig, overhovedet ikke, jeg oplyser kun at der i transport kasser er mere end et rum i.
Og jeg mener heller ikke at du skal investere i nogle af dem.

Du udstillede jo sidste år og det gik jo meget godt ? så mon ikke det går i år også.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #31 Dato: 05 December , 2011, 14:06 »
@ Gunni
Dine små putter kan jo side i en "stor" kasse fra post danmark, på den høje led, og der får du 15 stk for 272 kroner, de er meget mere solide end flyttekasser, men der kan altså kun være en i hver tror jeg.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Bøstrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 18
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #32 Dato: 05 December , 2011, 19:02 »
Lige et par oplysninger vedr.gruppeinddelinger og hvorfor man ikke selv må indsætte sine dyr, Gruppeindlingen er ikke racegrupper men nr. på de hold der sætter dyr ind,  hold nr. 1. starter med katalog nr.1 og så ca. 200-250 dyr,og så starter hold (gruppe ) nr.2 o.s.v. at man ikke sevl kan sætte sine dyr ind er at foruden at indsætterne sætter dyr ind så bliver ringnr. også noteret ned på en tavle så der helle tiden er styr på hvilket dyr der står i buret,( hvis der skulle ske et uheld at en hel burrække vælter og alle dyr slipper ud) så har man  kontrol over hvor dyet høre til til sidst har oversigt om alle dyr er ankomet, eller afmeldt, ligeledes skal alle dyr afkrydses ved udleveringen søndag aften når udstillinge slutter- derfor står der også på den gule sedel at korte (dyr)udleveres af den der ansvaret for den omhandlende gruppe derfor den kontrol- der er jo ingen der er glade for hvis der er nogle  der kan have nogle forkerte dyr

Susanne

  • Gæst
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #33 Dato: 05 December , 2011, 19:16 »
Vedr flyttekasser kontra trækasser:

Jeg tænker, der er stor forskel på, om man selv kommer og afleverer sine dyr eller om man sender dem med en fællestransport, hvor flere kasser måske skal stables ovenpå hinanden og håndteres af andre end en selv.

Jeg læste (på DfFR´s side, tror jeg) om dårlige papkasser i en fællestransport. Det hele brasede sammen og flere dyr blev maltrakterede.

Men kommer man selv og bærer kasserne ind, kan en god papkasse vel sagtens bruges?

Hvis blot der er højst to høner eller højst en hane i hver? Og med grundig mærkning.

Jeg havde samme problem som (dig) Gunni, og havde heller ikke lige penge tilovers til gode transportkasser. Jeg henvendte mig til en af dem, der altid er hjælpsom i vores lokale fjerkræklub.  Og vupti ! ...havde han ringet rundt og på mine vegne lånt to solide trækasser med fem rum i hver.

En ide til efterligning?

Offline Carsten Blohm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 335
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #34 Dato: 05 December , 2011, 19:34 »
Gunni det skal nok gå

Vi siger bar altid, sørg nu for at have nogle gode kasser klar til udstillingerne både for ens egen skyld og ikke mindst for dyrenes

den kasse på billedet er lavet af genbrugs træ og har koste ca. kr. 25
til beslag mm. så her kan alle være med.

op med humøret og nyd dine dyr på LU
mvh
Carsten  
Opdrætter af
Sorte Nøgenhals dv.
Blå kochin dv.
www.silkeborg-fjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.dommerringen.dk
www.italienerklubben.dk

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #35 Dato: 05 December , 2011, 19:55 »
Jeg kan altså ikke forstå, at det ikke er muligt at lave et system, så man selv kan få lov at sætte dyrene ind. Til alle dyrskuerne inkl. de store som fx Roskilde, Odense og Landsskuet i Herning kan det lade sig gøre, at folk selv sætter deres dyr ned. Alle dyr bliver kontrolleret ved indgangen. For selvfølgelig skal der holdes kontrol med hvilke dyr, der kommer ind, samt at de har de krævede vacciner. Hvis katalog-nr så står på burene, så er det jo nemt at finde ud af, hvor ens høns skal hen. Og hvis folk vil snyde på den ene eller anden måde, så skal du nok finde ud af det alligevel...

Endvidere havde vi et udemærkedet arrangement i vores lokale fjerkræklub, hvor vi havde en person ude at fortælle om oplevelser fra en stort tysk udstilling. Der skulle folk åbenbart selv sætte deres dyr ind. Og vi er vel ikke så meget dummere i DK, end at det må vi da også kunne finde ud af, hvis de kan klare det lige syd for grænsen  ;)

Jeg ved godt, at det i hvert fald ikke bliver i år, at tingene bliver ændret, og det ville da også undre mig, hvis det skulle være ændret til 2013 udstillingen. Mine høns skal nok ankomme i forskellige kasser (i hvert fald mindst 3 kasser), men nogle af dem bliver nok flyttekasser. For jeg har, selvom jeg skulle kunne finde nogle på lånemarkedet, altså ikke plads til fire store transportkasser i bilen. Grunden til at det nok bliver 3 kasser er, at jeg har 3 racer med. Jeg har dog så været så uheldig, at mine 2 store gule sussex (hvor der i alt er 14 dyr tilmeldt) også er havnet i hver deres gruppe. Men her bliver der nok kun tale om, at jeg angiver, at dyrene i denne transportkasse tilhører 2 forskellige grupper.

Men tak for alle jeres kommentarer og holdninger til mit lille problem - uanset om jeg har været enige med jer eller ej  ;D

PS. Det er i øvrigt en rigtig fin kasse du har dig der til 25 kr. Carsten  /o
« Senest Redigeret: 05 December , 2011, 19:57 Fra kvb »
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #36 Dato: 05 December , 2011, 20:09 »
Det er ikke for at skramme nogle væk og synes bestemt du skal forsætte med at udstille. Synes det er dejligt du gør så meget ud ad det og nyder synet af dine dyr. Derfor bliv endelig ved.

Der er også kommet med flere gode råd til hvad man kan gøre.
Ring rundt og prøv at se om man kan låne nogle transportkasser.
Byg dem selv eller få andre til det af billige materialer. Carsten Blom har et godt eksempel på det.
Du kan også forsætte med solide papkasser og så skifte lidt ud af dem efterhånden, som du får råd eller finder noget billigt materiale du kan bygge transportkasserne en efter en som det passer dig.

Det kommer også an på hvor længe de skal stå i kasserne. Nogle er heldige at komme hurtigt ind i burene, imens andre kan komme til at stå længe før de kommer ind. Derfor kan der både blive varmt og fugtigt i kasserne, Derfor søg for at både papkasser, trækasser og metalkasser er godt ventileret og luft omkring dyrene i kasserne.

Jeg synes det lyder mærkeligt det med dine Sussex. Det burde ikke være sådan at de blev delt op.

I Tyskland oplever jeg lidt forskelligt med hensyn til dette. Som regel må man gerne selv indsætte og udtage dyrene, men her er som regel ved indgang og udgang med kontrol af dyrene. Andre steder må man kun tage dyrene ud, da de vil være sikker på at de bliver rigtigt sadt ind med kontrol af nr. og skrive det ind på sedler, så man har alle informationer.

I Hadsten må man gerne selv sætte dyrene ind i burene og så får folk selv en seddel at skrive ringnummer årgang og størrelse ned på. Så printer vi det på pointkortene sammen med race og farve. Så får dommerne også mere tid at dømme i når de ikke selv skal skrive ringnummer ned på kortene. Kan så selv tage dem ud igen når den tid kommer.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Moos

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 79
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #37 Dato: 05 December , 2011, 20:48 »

Kevin - du kan roligt pakke de 2 store Sussex i samme kasse
selv om det er 2 forskellige grupper.

Offline Erling Rønnest

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 570
    • Vendsyssel fjerkræklub
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #38 Dato: 05 December , 2011, 21:44 »
Så kom min kort også.... dog med fejl... Dog var Willy Littau ved telefonen og vi fik rettet det hele til.... /o
« Senest Redigeret: 05 December , 2011, 21:46 Fra Rønnest »
De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline Willy Littau

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 215
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #39 Dato: 05 December , 2011, 22:04 »
Kevin.
Hvis du har fået dine 2 kassekort til dine gule sort columbia Sussex med 2 forskellige gruppenumre på, så er det en fejl. De er i gruppe 6, men har 2 forskellige katalog numre, da det er 1,1. Din enlige araucana og enlige brahma hører til hver sin gruppe.
De veterinære krav til Lu kræver at vi har alle ringnumre på de indsatte dyr - derfor indsættes de af bestemte mennesker. Du må gerne levere dine dyr selv - men adgang til udstillingshallen har kun indsætterne. For år tilbage kunne man selv sætte dyr ind, det betød at der gik omkring 500 mennesker i hallen, nogle var taget med for at se udstillingen, når naboen nu alligevel skulle afsted, andre var dommere som satte deres dyr ind og så tilfældigt kom forbi andre rækker. Bl.a. derfor vil vi ikke have andre end indsætterne i hallen torsdag aften.

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Kassekort til Lu.
« Svar #40 Dato: 05 December , 2011, 22:19 »
Nu måtte jeg jo lige ud og se igen, og du har ret Willy <G. De to sussex er i samme gruppe, men med forskellige katalognumre. Der står dog gruppe 11 ved kassekortene til sussex. Jeg må hellere kigge bedre efter næste gang, inden jeg beklager mig. Så kun 3 forskellige gruppenumre - derved slap jeg da for én kasse...

Undskylder mange gange for mine ubegundede beklagelser - og tak for hjælpen
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)