Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan klipper man kløer på en høne?  (Læst 2892 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alice

  • Bruger
  • Indlæg: 271
Hvordan klipper man kløer på en høne?
« Dato: 30 December , 2016, 23:24 »
Er der nogen, der kan give mig råd om, hvordan man klipper for lange kløer på en høne? Min lille silkehøne halter af og til, og da jeg undersøgte hendes fødder, var især en af kløerne blevet alt for lang. Den er begyndt at bøje bagud, så den skal gøres kortere, men hvor meget kan jeg klippe af uden at klippe for tæt til blodåren?
Jeg har først opdaget problemet sent, fordi damen elsker at være skruk og helst tusser omkring for sig selv. Hun er en ellers frisk og sund høne på 3 år.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 936
Sv: Hvordan klipper man kløer på en høne?
« Svar #1 Dato: 01 Januar , 2017, 13:53 »
Det har jeg aldrig prøvet - på en høne - men får, kanariefugle og hunde, har jeg prøvet. Hvilken farve har kloen ?. Hvis den er lys og ren, kan man se hvor nerven er - er den sort - så må du prøve dig frem. Klip et mindre stykke af og se, om hun går bedre.
Kan du ikke sammenligne med en anden klo ?, så klip efter den.

Du vil sandsynligvis ikke klippe, så den dør af blodtabet - normalt dør de ikke af at bløde lidt. Det stopper altid relativt hurtigt, hvis man kipper for meget af.

Men som sagt prøv dig frem, lidt af gangen og kun til hun går normalt igen.

Offline Alice

  • Bruger
  • Indlæg: 271
Sv: Hvordan klipper man kløer på en høne?
« Svar #2 Dato: 01 Januar , 2017, 19:20 »
Tak for dit svar. Jeg har klippet og venter spændt på, at hun gider at gå - hun er den evige skruk.