Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har fundet en and i en forhave  (Læst 2385 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Jeg har fundet en and i en forhave
« Dato: 21 December , 2008, 13:24 »
På vej hjem fra arbejde i dag gik jeg forbi et hus hvor der sad en moskusand i forhaven. Det så meget mærkeligt ud at den sad oveni blomsterbedet og kiggede sig omkring i et villakvarter. Så jeg gik hen imod den og da den begyndte at gå kunne jeg se det ene ben var brækket.
Jeg ringede på huset der hvor den stod, men det var en ældre dame og hun kendte ikke noget til den, men hun mente at naboen lige havde fået ænder, og lukkede så døren. Naboen kom forbi på fortovet, men hun sagde at det var ikke hendes and, og gik igen. En lukket dør og en nabo der bare går igen!
Jeg kom i tanke om et sted jeg havde set lidt udefor byen hvor der var masser af moskusænder, og skyndte mig så hjem og hoppe på cyklen og afsted det gik. Pyh op af bakke, modvind og så var der ingen hjemme...Ringede så på ved hans nabo, og forklarede hele historien, og han lovede at snakke med manden så snart han kom hjem.
Ih jeg håber han snart kommer hjem. Jeg har desværre ikke ænder selv....endnu, så turde ikke lige tage den med mig. Den ville nok også bare humpe længere væk så. Og det så ikke ligefrem smertefrit ud med det ben.
Jeg vil gå derhen senere i dag og se om der er sket noget. Ellers kan man vel ringe til Falck eller? Hvad ville i gøre?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Dorte Hee

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 345
Sv: Jeg har fundet en and i en forhave
« Svar #1 Dato: 21 December , 2008, 13:49 »
Jeg ville nok putte anden i en kasse og kører til nærmeste dyrlæge og få den aflivet - det koster ikke noget når det er et såret dyr man finder.
Dem der er i stand til selv at bruge øksen, ville nok vælge den udvej  ;)
Det er i hvertfald synd for den stakkels and.
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Jeg har fundet en and i en forhave
« Svar #2 Dato: 21 December , 2008, 13:50 »
Ja det bliver jeg nok nødt til hvis ikke der er gjort noget i eftermiddag. Håber stadig på at manden med de mange ænder kan gøre noget.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Jeg har fundet en and i en forhave
« Svar #3 Dato: 21 December , 2008, 14:19 »
Var lige henne og kigge, anden var væk. Havde ellers bestemt mig for at ringe til falck. Kunne se på nettet at de arbejder sammen med dyrenes beskyttelse så de var forpligtet til at hente den. Men den var altså væk...håber den har det godt :)
Venlig Hilsen
Lisbeth

StaldTobo

  • Gæst
Sv: Jeg har fundet en and i en forhave
« Svar #4 Dato: 21 December , 2008, 18:31 »
hvor henne på fyn er det?Jeg mangler nemlig stadig 4  :(

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Jeg har fundet en and i en forhave
« Svar #5 Dato: 21 December , 2008, 18:34 »
Midt i Hesselager by.... Men den er væk nu. Når du siger mangler er de så fløjet væk eller bare forsvundet, pist væk?
Venlig Hilsen
Lisbeth